Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Har ett litet problem med PowerPoint... ritverktyget vill inte fungera, när jag går ner i hörnet och väljer ex. filtpenna så vägrar det fungera, pennan blir inte "vald" och när jag klickar skickas jag bara vidare till nästa moment, hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man göra för att lägga in musik från sina köpta album till datorn, är det bara att kopiera och klistra in eller finns det någon speciellt sätt man ska göra det på.

Jag tycker om att köpa skivor men det är jobbigt att behöva byta skiva bara för att få höra en annan låt av en annan artist/band.

Sen så skulle jag också vilja höra av någon som vet ett skönt gratis program som kan konvertera WMA till MP3.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, Cigarettmunstycke alltså. Och det är enbart till för att föhindra luktande fingrar...? O_o

Mja, mest för syns skull vill jag påstå. Jag brukar själv använda en sån när jag röker; dock inte "filmstjärnsvarianten", utan en kortare sak. Det finns även filtrerade munstycken och dem kan man ju använda till att minska rökandets negativa effekter.

Om man ska säga att man går en utbildning med ekonomisk inriktning på engelska, blir det "economical alignment" då?

Nej, det låter inte rätt.

Det heter förresten "economic". "Economical" har att göra med att vara sparsam, ekonomiskt återhållsam etc.

Har ett litet problem med PowerPoint... ritverktyget vill inte fungera, när jag går ner i hörnet och väljer ex. filtpenna så vägrar det fungera, pennan blir inte "vald" och när jag klickar skickas jag bara vidare till nästa moment, hjälp mig!

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showforum=53

Hur ska man göra för att lägga in musik från sina köpta album till datorn, är det bara att kopiera och klistra in eller finns det någon speciellt sätt man ska göra det på.

Jag tycker om att köpa skivor men det är jobbigt att behöva byta skiva bara för att få höra en annan låt av en annan artist/band.

Sen så skulle jag också vilja höra av någon som vet ett skönt gratis program som kan konvertera WMA till MP3.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showforum=53

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon biologisk/evolutionär förklaring till varför män har skägg?

Nu är det verkligen inte mitt ämne (varken biologi eller historia), men hårväxt är ju till för att skydda oss (värme m.m.), kanske fanns det större behov av skydd i ansiktet för män? Män ägnade sig kanske åt fler sysslor där man behövde hålla sig varm eller på andra sätt förse ansiktet med extra skydd?

Bara en spekulation dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows media player har ripfunktion som inte måste bli wma utan även mp3. Programmet är dock lite klumpigt så jag rekommenderar till exempel audiograbber.

Nästa gång skriver du en ny tråd i D&T, den frågan kan ge flera svar, diskussioner och är definitivt teknikrelaterad. §4 = GTFO of TROMS :ph34r:

Finns det någon biologisk/evolutionär förklaring till varför män har skägg?

kanske nåt så enkelt som sexuell selektion, dvs att honor i Cro magnon eller whatever valde hanar med ansiktsbehåring och generna levde vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kanske nåt så enkelt som sexuell selektion, dvs att honor i Cro magnon eller whatever valde hanar med ansiktsbehåring och generna levde vidare.

Läst runt lite och det verkar rätt, Ju mer skägg desto manligare (ju mer testosteron ju mer skägg, typ)

Skäggiga ansågs även smartare.. och annat positivt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när vi satt och spelade i ett rum i skolan så kunde man höra det som personerna i rummet bredvid spelade genom min förstärkare. Hur går det till, egentligen? Jag menar, det kan väl knappast bero på att mickarna på min gitarr fångar upp deras ljud, då hade jag ju fått med en hel del annat läck i stärkaren också. :hm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor