Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Nej du, så naiv är jag inte. Jag är inte född igår. Jag vet att man måste gå igenom en hel process med säkert 1000 blanketer. Men det kan jag ta. Jag trivs bättre där borta än vad jag gör här.

Det här med namnbyte har jag funderat på ett bra tag. Jag har aldrig trivts med mitt nuvarande namn, Dan Folkerheim. För kort förnamn, för komplicerat/ovanligt efternamn. Men jag ska fundera på det ett tag till.

Men, det är ju inte alls så enkelt som att fylla i 1000 blanketter.. Jag vill ju inte krossa några drömmar, men det kommer kosta så mycket mer tid och pengar än det känns som att du tror det gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, det är ju inte alls så enkelt som att fylla i 1000 blanketter.. Jag vill ju inte krossa några drömmar, men det kommer kosta så mycket mer tid och pengar än det känns som att du tror det gör.

Jag vet det. Men om det vore världens svåraste grej att flytta till staterna så skulle ju ingen göra det. Eller hur? Och eftersom folk flyttar dit titt som tätt så kan jag bara anta att det må vara en svår, men inte omöjlig, process att gå igenom. Som sagt, jag trivs där borta. Jag vill bara så långt bort från gråsosse förbudssverige som möjligt. Det är jag beredd att lägga ner både tid, pengar och kraft på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag syftar såklart bara på just den bilden/citatet. Arne Anka är i mitt tycke essensen av fyndighet, logik och humor och innehåller extremt många bra citat, samhällsobservationer och visdomsord men min fråga var vad som gjorde just DEN så speciell så att folk i tid och otid måste referera till den och trycka den på T-shirts?

Det kanske var så att det var det enda citat som WT-folket fattade? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju knappast räkna med att få ett opartiskt svar på Applestore.

Oavsett, luddig fråga och luddigt svar. Snabbare än en PC på vad?

Det var därför jag tänkte fråga här :>

Och vad är "en PC"? Det finns ju oändligt antal kombinationer iom att de flesta datorer hos vanliga konsumenter (dvs inte företag) är skräddarsydda efter egna behov. Mac har jag inte rört sedan 1998 så jag vet inget om dem, men är det inte så att Mac bara finns i olika modeller som inte går att skräddarsy?

Det jag menade med en PC är en laptop för ungefär samma pris. I detta fall; MacBook för 13 000 eller en random laptop (Vaio <3) för 13 000.

Spelprestanda är exkluderat eftersom jag ändå inte tänkte spela spel på den, utan använda den för skolarbeten och surf/film. Lite som en jobbdator.

Frågorna är alltså;

Är en Mac för 13 000 bättre än en Vaio för 13 000 om man tänker använda datorn till skolarbete (Skriva, rita diagram, kalender/organizer etc.) och att visa film/bilder på?

Är en Mac för 13 000 snabbare än en Vaio för 13 000 om man inte räknar spelprestanda?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var därför jag tänkte fråga här :)

Det jag menade med en PC är en laptop för ungefär samma pris. I detta fall; MacBook för 13 000 eller en random laptop (Vaio <3) för 13 000.

Spelprestanda är exkluderat eftersom jag ändå inte tänkte spela spel på den, utan använda den för skolarbeten och surf/film. Lite som en jobbdator.

Frågorna är alltså;

Är en Mac för 13 000 bättre än en Vaio för 13 000 om man tänker använda datorn till skolarbete (Skriva, rita diagram, kalender/organizer etc.) och att visa film/bilder på?

Är en Mac för 13 000 snabbare än en Vaio för 13 000 om man inte räknar spelprestanda?

Ska du inte spela så är Mac bättre på... allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor