Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

ADSSD.

Type

Trojan

SubType

Discovery Date

01/23/2006

Risk Assessment

Corporate User

Low

Home User

Low

Det är nog lugnt, du bör inte bli drabbad utav ADSSD då den är mycket föråldrad och redan 2006 var det låg chans att bli drabbad utav den.

Skämt åsido.

Fråga:

Om man av någon chans skulle få urinröret blockerat utav något skräp samtidigt som man är jättekissnödig och försöker kissa, skulle nåt möjligtvis kunna brista?

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man av någon chans skulle få urinröret blockerat utav något skräp samtidigt som man är jättekissnödig och försöker kissa, skulle nåt möjligtvis kunna brista?

Är det en kompis som frågar?

Skämt åsido - jag är ingen läkare, men jag kan tänka mig att det finns en liten risk att det är skadligt på något sätt. Men jag är ingen läkare. Brista känns dock lite overkill - det krävs nog mycket för att trycket inifrån på urinblåsan skulle överstiga trycket på det lilla smutskorn/stenkula som har satt sig i urinröret.

Om njursten

"Är njurstenen en halv centimeter eller mindre, upphör anfallet vanligtvis efter några timmar, när stenen eller gruset passerat ut med urinen. Men stenavgången kan också sträcka sig över flera dagar, om stenen fastnar på vägen ut. Avgången av njurstenen ut genom urinröret känns antingen inte alls eller kanske som en kortvarig ilning när du kissar."

Så om man kan kissa ut en njursten på en halv centimeter borde det vara lugnt, det du frågade om alltså.

______

Fråga: Vad betyder den här skylten?

post-8685-1242117698_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men chucky, inte köra upp saker i urinröret :mellow:

:wacko:

:)

Är det en kompis som frågar?

Skämt åsido - jag är ingen läkare, men jag kan tänka mig att det finns en liten risk att det är skadligt på något sätt. Men jag är ingen läkare. Brista känns dock lite overkill - det krävs nog mycket för att trycket inifrån på urinblåsan skulle överstiga trycket på det lilla smutskorn/stenkula som har satt sig i urinröret.

Om njursten

"Är njurstenen en halv centimeter eller mindre, upphör anfallet vanligtvis efter några timmar, när stenen eller gruset passerat ut med urinen. Men stenavgången kan också sträcka sig över flera dagar, om stenen fastnar på vägen ut. Avgången av njurstenen ut genom urinröret känns antingen inte alls eller kanske som en kortvarig ilning när du kissar."

Så om man kan kissa ut en njursten på en halv centimeter borde det vara lugnt, det du frågade om alltså.

______

Fråga: Vad betyder den här skylten?

Nej, tyvärr var det bara för att tillfredställa min sjuka natthumor.

Jahapp. Hade en lite rolig syn framför mig (tänk er en full toalett i USA) ja, iallafall, han ställer sig och kissar då, men till hans förskräckelse märker han att penisen håller på att sprängas! Han börjar springa runt som en höna på speed och till slut sprängs det och alla blir täckta utav köttslamsor och kiss. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmmm. Nåt som blockar bra.. Låt oss säga att han har svalt stora mängder silikon eller seg torkande epoxylim eller ja vad som helst. Knäck kanske! Vad som helst som blockerar, och det hårt. Rolig syn skulle det ha varit iallafall :(

Och folk säger att jag är wierd. Jag stoppar i alla fall inte upp knäck i kuken :D. Hoppas att det löser sig dude.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor