Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Går det att typ dualboota på en dator?

Alltså köra 2 olika operativsystem samtidigt, typ köra ett virtuellt över det andra?

Det som jag tänker på är att man kör exempelvis Windows Vista på en skärm och exempelvis Linux på den andra skärmen? (båda skärmarna ikopplade till samma burk såklart)

Bara en såndär liten spontan fråga som jag har tänkt på ett tag nu! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att typ dualboota på en dator?

Alltså köra 2 olika operativsystem samtidigt, typ köra ett virtuellt över det andra?

Det som jag tänker på är att man kör exempelvis Windows Vista på en skärm och exempelvis Linux på den andra skärmen? (båda skärmarna ikopplade till samma burk såklart)

Bara en såndär liten spontan fråga som jag har tänkt på ett tag nu! :ph34r:

Ja, det går. Finns en del program för att köra sånt virtuellt, som t.ex. VirtualBox och VMware

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa förbannade teknikfrågor... GNNN! THE NERVE!

§4. ALLA teknikfrågor är bannlysta från TROMS v.2 och ska istället postas i Dator & Teknik-forumet. Förr i tiden fanns en tråd som hette Datorhjälpstråden, den blev för stor och rörig så till slut fick vi ett helt eget forum för datorfrågor. TROMS 2 ska inte bli nya Datorhjälpstråden nu när vi har ett helt eget forum, där nästan inga frågor är för små för en egen topic. Använd teknikforumet flitigt och starta gärna nya trådar!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har för mig de va en myt om att det fanns ett fett plan uppe på ett hustak i GTA eller GTA II.

Men det var nog bara i min lilla värld. :lol:

Helikopter har jag bara hört talas om, och den fanns på en moddad version men spelet hängde sig när man gick in i det.

Dessa förbannade teknikfrågor... GNNN! THE NERVE!

Aye, det där med dualbooting är helt klart värt en topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan. Behöver material till en flotte. Vart kan jag gratis få tag i sådant då, typ plastdunkar och frigolit?

Du stjäl det, helt enkelt. Alltså, det är olagligt men jag tvivlar på att någon bryr sig. Jag känner sopdykare som blivit ivägjagade efter att ha snokat i sopor men vad tusan.

Inget är gratis.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor