Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Är så himla sugen på lax just nu, och för ett tag sen åt jag nå lax som jag verkligen blev kär i, och rätten kallades tydligen "lax a la mia" och jag sitter och googlar som en galning efter detta men hittar inget...

Och jag skulle gärna vilja hitta sidor på internet med recept, inte bara sidor som har just denna utan sidor som har en massa recept.

Så, nån som vet nå sånna sidor och kanske känner till det här lax a la mia? :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en liten fråga, varför blir man trött av solen? Är helt sömnig nu efter att ha varit ute i princip hela dagen.

Min andra fråga, vad är det som får elektronerna att röra sig kring en atom? Var får dem energin som behövs för att dem ska röra sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en liten fråga, varför blir man trött av solen? Är helt sömnig nu efter att ha varit ute i princip hela dagen.

Kan det inte vara så enkelt att det är fruktansvärt påfrestande för kroppen att hela tiden kyla ner sig. Det måste ju gå åt en fruktansvärt massa energi för att hela tiden hålla kroppen runt 37+

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scientifically, the suns radiation penetrates throught your cells and drys it up, it preaty much evapourates all the water, which is dehydration. Also during that moment, your body shuts down from releasing energy, also the radiation itself, pulls the remaining energy out of your body. Thus people get tired in the sun. Also the prolonged heat effect also has a biological effect with the nerological system, but that isn't important to know, or is it??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fanns det inga myter till de tidigare spelen, då?

GTA III hade en del myter. Jag kommer speciellt ihåg "seven lifts"-myten som gick ut på att om man körde upp rätt bilar på de sju mystiska "bilhissarna" som fanns på första ön skulle man öppna upp nya öar/öppna tunneln på sista ön/hitta Darkel/få en Maibatsu Monstrosity m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor