Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tack ska du ha :innocent:

Edit.

Slänger in en till fråga.

Måste man vara uppkopplad till internet för att föra över musik från iTunes till iPhone/iPod?

Jag kan tyvärr inte föra över musik till min iPhone från min andra dator där jag har all musik, och den är inte uppkopplad.

Man kan bara använda en dator för att både spela upp (på datorn) och lägga över låtar på en iPhone, löjligt nog. Går att haxxa dock, säg till om du vill veta hur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har flikat i firefox, kan man liksom spara dom på något sätt så om man stänger ner så behöver man inte öppna alla igen.

Jag har så att dom sparas när jag stänger ner och kommer när jag öppnar igen men ibland försvinner dom alla och blir då illa tvungen att öppna alla igen, kan man då typ spara dom på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har flikat i firefox, kan man liksom spara dom på något sätt så om man stänger ner så behöver man inte öppna alla igen.

Jag har så att dom sparas när jag stänger ner och kommer när jag öppnar igen men ibland försvinner dom alla och blir då illa tvungen att öppna alla igen, kan man då typ spara dom på något sätt?

Hur många fönster har du öppna då? Om du har råkat få en popup eller råkat starta ett till firefox så är det ju den firefox som stängs ned sist som sparas. Alltså den utan någonting i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många fönster har du öppna då? Om du har råkat få en popup eller råkat starta ett till firefox så är det ju den firefox som stängs ned sist som sparas. Alltså den utan någonting i.

Ca 5 flikar, men nu sparas dom inte längre som dom gjorde innan när jag stängde ner, skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ca 5 flikar, men nu sparas dom inte längre som dom gjorde innan när jag stängde ner, skumt.

Jag tänkte mer på fönster, alltså antalet firefoxfönster som är öppna.

Har du kollat så att "spara session" fortfarande är ibockad?

Verktyg > Inställningar > När Firefox startar: > Visa fönster och flikar från förra sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte mer på fönster, alltså antalet firefoxfönster som är öppna.

Har du kollat så att "spara session" fortfarande är ibockad?

Verktyg > Inställningar > När Firefox startar: > Visa fönster och flikar från förra sessionen.

Aha du menade så sorry,

Ja den ska vara i bockad men får checka igen, verkar som om den blivit av bockad

Tack :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågade farsan och han sa att det står info om det i telefonkatalogen

"Signalerna provas kl. 15.00 första helgfria måndagen i mars, juni, september och december"

Måste nog vara en låg volym här, inte hört den

Sommartid vid våran stuga i en by är det sirentest varje lördag 18.00. Låter som ryssen anfaller :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågade farsan och han sa att det står info om det i telefonkatalogen

"Signalerna provas kl. 15.00 första helgfria måndagen i mars, juni, september och december"

Måste nog vara en låg volym här, inte hört den

Brukar väl vara utsatta på skolor och dylikt? Hör den varje gång då skolan inte slutar förräns 15.30

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bokmärken > Bokmärke för alla flikar... > nästa gång du vill öppna dem, gå till mappen som skapas > Öppna alla i flikar, simsalabim!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/4199

:innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarar det då utan att vara uppkopplad, med ipod 2nd generation.

Ofan :/

Man kan bara använda en dator för att både spela upp (på datorn) och lägga över låtar på en iPhone, löjligt nog. Går att haxxa dock, säg till om du vill veta hur.

Jo, det vet jag.. Hittade den guiden någon stans, men tappade bort den, så du kan langa den om du vill !

Det jag menar är att datorn jag alltid har fört över musik och filmer till min iPhone har varit "offline" i snart 4 månader, och alltså har jag inte bytt musik på iPhonen på 4 månader illa nog.

Igår när jag skulle föra över ny musik så synkade den och blev klar, jag gjorde mina spellistor och skulle synka den igen så allt fördes över, men icke. Det hände inget alls, förutom att det kom upp en varning/error att jag inte kunde komma in i iTunes Store pga. att jag var offline.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har jag alltid velat veta : Hur ska man med högst 25 ord skriva en slogan på temat "hur charmar man arbetsgivaren vid anställningsintervjun"?

Jag vet att det finns uppfinningsrika/roliga och lyricsbegåvade medlemmar!

"Min enda nackdel är att jag har svårt att släppa tag om jobbet och ofta tar det med mig hem" :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor