Jazz Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 (redigerad) Stämmer det att 95% av Sveriges el-produktion utgörs av vattenkraft och kärnkraft? I så fall, vad är det för typ av kraftverk som bildar 5%? Redigerad 21 april, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 vind och sol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 vind och sol. Är du säker? Köper vi inte in energi från kol/naturgas -verk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 ingen aning, men det jag sa är nog någon % Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Hur var det nu, köper in dom 3 största bolagen in el från kolkraftverk i t.ex. tyskland? Har för mig att jag har sett nyheter om det, nått miljövänligt bolag har även det i sin reklam.. rite? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Uttalar man ordet "Katolsk" som "Kat-ooh-lsk" eller "Kat-ååh-lsk"? Hör båda lite då och då, men det känns som ett är mer rätt än det andra. Måste säga att jag aldrig har hört någon uttala det "Kat-ååh-lsk". :hmm: Stämmer det att 95% av Sveriges el-produktion utgörs av vattenkraft och kärnkraft? I så fall, vad är det för typ av kraftverk som bildar 5%? I min gamla fysikbok stod det att blott 2‰ av Sveriges elproduktion kommer från vindkraftverk. (Liten sidnotis, bara) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Japp, det räckte. Har hämtat det nu. får man fråga om du kom ihåg ditt id? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 får man fråga om du kom ihåg ditt id? Man måste väl ha ID-kort när man hämtar ut paket? För att skriva under att man fått det osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Man måste väl ha ID-kort när man hämtar ut paket? För att skriva under att man fått det osv. Beror på personalen, jag plockar aldrig ID/Leg. Antingen så kommer de ju med ett brev som är underskrivet, annars kommer de med ett sms där det alltid finns med en pinkod som man får slå in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Vad heter en sådan stång du sätter i "dörrkarmen" och tränar med.. Och var kan man köpa en sådan billigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Vad heter en sådan stång du sätter i "dörrkarmen" och tränar med.. Och var kan man köpa en sådan billigt? Dörrtrapets heter det. Jag vet inte var man hittar en billig sådan, men de flesta kostar bara 200-300 kronor ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 (redigerad) Dörrtrapets heter det. Jag vet inte var man hittar en billig sådan, men de flesta kostar bara 200-300 kronor ändå. Tack ska du ha Edit. Slänger in en till fråga. Måste man vara uppkopplad till internet för att föra över musik från iTunes till iPhone/iPod? Jag kan tyvärr inte föra över musik till min iPhone från min andra dator där jag har all musik, och den är inte uppkopplad. Redigerad 22 april, 2009 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Måste säga att jag aldrig har hört någon uttala det "Kat-ååh-lsk". :hmm: Jag kan säga det. Jag säger som så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Jag säger katooolsk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Testas varningssirener fortfarande måndagar var tredje månad? Kan inte minnas att jag har hört nån sån på nått år :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Testas varningssirener fortfarande måndagar var tredje månad? Kan inte minnas att jag har hört nån sån på nått år :/ Hells yes. Dock är det väl varje månad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Hells yes. Dock är det väl varje månad? Frågade farsan och han sa att det står info om det i telefonkatalogen "Signalerna provas kl. 15.00 första helgfria måndagen i mars, juni, september och december" Måste nog vara en låg volym här, inte hört den http://upl.gizgiz.nu/files/hmm.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 (redigerad) Hells yes. Dock är det väl varje månad? Nae, var tredje månad ska det vara. Har inte hört det på ett tag nu, så den kommer nog i Juni igen. Redigerad 22 april, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Tack ska du ha Edit. Slänger in en till fråga. Måste man vara uppkopplad till internet för att föra över musik från iTunes till iPhone/iPod? Jag kan tyvärr inte föra över musik till min iPhone från min andra dator där jag har all musik, och den är inte uppkopplad. Jag klarar det då utan att vara uppkopplad, med ipod 2nd generation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 I min gamla fysikbok stod det att blott 2‰ av Sveriges elproduktion kommer från vindkraftverk. (Liten sidnotis, bara) Idag ska det vara ca 0,5% Måste nog vara en låg volym här, inte hört den http://upl.gizgiz.nu/files/hmm.jpg har inte heller hört den på år och dagar men förut hörde man ju den hela tiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts