Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Uttalar man ordet "Katolsk" som "Kat-ooh-lsk" eller "Kat-ååh-lsk"? Hör båda lite då och då, men det känns som ett är mer rätt än det andra.

Måste säga att jag aldrig har hört någon uttala det "Kat-ååh-lsk". :hmm:

Stämmer det att 95% av Sveriges el-produktion utgörs av vattenkraft och kärnkraft? I så fall, vad är det för typ av kraftverk som bildar 5%?

I min gamla fysikbok stod det att blott 2‰ av Sveriges elproduktion kommer från vindkraftverk. (Liten sidnotis, bara)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste väl ha ID-kort när man hämtar ut paket? För att skriva under att man fått det osv.

Beror på personalen, jag plockar aldrig ID/Leg.

Antingen så kommer de ju med ett brev som är underskrivet, annars kommer de med ett sms där det alltid finns med en pinkod som man får slå in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dörrtrapets heter det. :innocent:

Jag vet inte var man hittar en billig sådan, men de flesta kostar bara 200-300 kronor ändå. ;)

Tack ska du ha :D

Edit.

Slänger in en till fråga.

Måste man vara uppkopplad till internet för att föra över musik från iTunes till iPhone/iPod?

Jag kan tyvärr inte föra över musik till min iPhone från min andra dator där jag har all musik, och den är inte uppkopplad.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska du ha :innocent:

Edit.

Slänger in en till fråga.

Måste man vara uppkopplad till internet för att föra över musik från iTunes till iPhone/iPod?

Jag kan tyvärr inte föra över musik till min iPhone från min andra dator där jag har all musik, och den är inte uppkopplad.

Jag klarar det då utan att vara uppkopplad, med ipod 2nd generation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor