Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag skaffade e-kort (swedbank) idag, och när jag försöker logga in på e-kortet så står det "Det valda e-kortet är inte i bruk ring kundservice etcetc". Jag läste på ett annat forum att man skulle använda kortet en gång för att aktivera e-kortet, dvs ta ut pengar eller handla. Så då tog jag mig en rask promenad med många omvägar i stekvärmen och tog ut pengar, sedan samma omvägar hem.

Och kortet fungerar fortfarande inte. halp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skaffade e-kort (swedbank) idag, och när jag försöker logga in på e-kortet så står det "Det valda e-kortet är inte i bruk ring kundservice etcetc". Jag läste på ett annat forum att man skulle använda kortet en gång för att aktivera e-kortet, dvs ta ut pengar eller handla. Så då tog jag mig en rask promenad med många omvägar i stekvärmen och tog ut pengar, sedan samma omvägar hem.

Och kortet fungerar fortfarande inte. halp.

Då får du nog ta dig till banken för att aktivera det...

Det blev iaf jag tvungen att göra! Oo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uttalar man ordet "Katolsk" som "Kat-ooh-lsk" eller "Kat-ååh-lsk"? Hör båda lite då och då, men det känns som ett är mer rätt än det andra.

Det är nog en smaksak egentligen. Enda saken jag märker är att lärare och vuxna säger "kat-ooh-lsk" och yngre säger "kat-ååh-lsk". Handlar nog om hur man har hört sin generation säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man googlar på denna tråd och klickar på den kommer man in på "Kroppshjälps-Tråden" - what's that all about? (Jag kunde nämligen inte hitta hit, men sen hitta jag, den låg högst upp)

Till min fråga: när man ska torka något platt, hur gör man då? Och hur känsligt är det egentligen? Jag har en typ väldigt finstickad tröja som jag precis har tvättat, är det risk att den blir deformerad om den inte ligger på ett helt platt underlag?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor