Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hur går det till?

Du dricker så mycket vätska att pisset späds ut såpass att inget gammalt knark ger utslag. Detta är dock ett välkänt knep så när polisen ser att du har för vitt piss (vilket du får om du dricker mycket vatten) så kommer de skjuta upp det någon dag och du kan göra om samma sak tills du vet att du är helt clean och kan pissa som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du dricker så mycket vätska att pisset späds ut såpass att inget gammalt knark ger utslag. Detta är dock ett välkänt knep så när polisen ser att du har för vitt piss (vilket du får om du dricker mycket vatten) så kommer de skjuta upp det någon dag och du kan göra om samma sak tills du vet att du är helt clean och kan pissa som vanligt.

OKej tack, trodde de hade något med apelsinjuicen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl alltid fördelaktigt att ta ett blodprov också, vilket man kan kräva istället (?). Nu vet vi ju visserligen inte vilken drog det gäller heller.

Ja, du har rätten att kräva blodprov men som sagt vet polisen alla tricks i boken så att skrika "att kissa framför er känns kränkande" väcker bara mer misstankar samt att du måste dra dit någon stackars jourläkare för att göra't vilket är slöseri med allas tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OKej tack, trodde de hade något med apelsinjuicen att göra.

Nej, det är bara det att det är lättare att dricka 2 lite juice än 2 liter vatten

Det är väl alltid fördelaktigt att ta ett blodprov också, vilket man kan kräva istället (?). Nu vet vi ju visserligen inte vilken drog det gäller heller.

Man kan inte kolla droger genom blodprov(?).

Tjejer har en fördel när det gäller urinprover. De gömmer ofta en ballong inne i myshålan, som de sedan spräcker, och vips så rinner det ut fräsch, ren urin. Fast ofta står det någon och kollar dem lide noggrant för att de inte skall kunna göra så där. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart man kan. Men metaboliterna försvinner mycket snabbare än i urinen.

Ja just det. Du har rätt. Det var blåstestet man inte kunde se det i, sa farbror blå när han stoppade mig sist.

Blev stoppad för nån vecka sedan och då beklagade han sig över att de inte kunde kolla droger med. Det är tydligen fler som kör drogfulla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde man kunde kika tillbaka på en period 3-4 månader om man knarkat.

guess i was shitting in the wrong can.

I hår kan man se det i vissa fall över ett år tillbaka.

edit. Och det är inte så fett att klumpa ihop begreppet "knark" när man pratar om metabolism och drogtestmetoder.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet är på väg att ta slut, och hjälper det något?

Hah, jag kan inte tänka mig att det ska göra någon skillnad - så länge det finns kontakt mellan knappen och kretskortet lär det inte spela någon roll hur pass mycket power som finns kvar i batteriet. Men lik förbannat känns det bra att trycka hårt, då har man iallafall försökt. Man kanske trycker hårt som ett riktigt minimalt sätt att ta ut sina aggressioner för att man innerst inne inser att man måste ta de där fyra jobbiga stegen till TVn och byta kanal manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

this

What?

Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet är på väg att ta slut, och hjälper det något?
Hah, jag kan inte tänka mig att det ska göra någon skillnad - så länge det finns kontakt mellan knappen och kretskortet lär det inte spela någon roll hur pass mycket power som finns kvar i batteriet. Men lik förbannat känns det bra att trycka hårt, då har man iallafall försökt. Man kanske trycker hårt som ett riktigt minimalt sätt att ta ut sina aggressioner för att man innerst inne inser att man måste ta de där fyra jobbiga stegen till TVn och byta kanal manuellt?

Vissa (äldre) kontroller har riktigt dåliga kontaktytor, så en vanlig knapptryckning inte hjälper eftersom det inte går fram signaler genom kretskortets alla ledningar. Trycker man hårt, får man större yta av knappen nedtryckt mot kretsarna och därför leder det bättre. Det hjälper däremot bara på gummiknappar, speciellt hos äldre fjärrkontroller. Modernare fjärrar har ofta plastknappar, och då kan jag inte föreställa mig att det hjälper. Antingen får det kontakt eller så får det inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde man kunde kika tillbaka på en period 3-4 månader om man knarkat.

guess i was shitting in the wrong can.

Jodå, vissa droger sitter i fettvävnaden så pass lång tid har jag för mig. Vill minnas att LSD sitter upp till ett år. Det är därför man kan få efterkickar bara så där, om man tagit det mycket. Mer jag kan inte påstå att det ÄR så här, det är bara vad jag har hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, vissa droger sitter i fettvävnaden så pass lång tid har jag för mig. Vill minnas att LSD sitter upp till ett år. Det är därför man kan få efterkickar bara så där, om man tagit det mycket. Mer jag kan inte påstå att det ÄR så här, det är bara vad jag har hört.

LSD är vattenlösligt. Det lagras inte något annat än möjligen verkningslösa metaboliter i kroppen, tror allt är ute efter ett dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite bra info om narkotikabrottspraxis och detektionstider:

[b]Detektionstider, Narkotikabrottspraxis och Korsreaktioner.[/b]

Frågor och svar:

Fråga: Varför ska jag aldrig förvara större mängder med droger?
Svar: Polisen kan få nys om det och då är husrannsakan ett faktum, nya regler tillåter även buggning och poliser kan enkelt
få ut husrannsakan och telefonavlyssning.

Fråga: Varför ska jag aldrig prata öppet om droger på telefon eller skicka sms med drogbudskap eller koder.
Svar: Polisen kan lyssna av telefoner rätt enkelt nu förtiden och sms trafik får dem ut enkelt, och koder kan listas ut så ta
alltid allt snack öga mot öga.

Fråga: Varför ska jag alltid neka i polisförhör?
Svar: För att polisen måste kunna bevisa att du gjort dig skyldig till brott innan du kan dömas i rätten, Så om det inte är 100%
Uppenbart att du kommer fällas med nuvarande bevisning så ska du neka till brott och begära en advokat, erkänn aldrig ett
narkotika brott förrän du vet resultatet av urinprovet, undvik att ljuga i förhör, man får faktiskt vara tyst eller glömma. Begär
att få en advokat med dig i dina förhör! Advokaten har tystnadsplikt och kan hjälpa dig i kniviga situationer!

Fråga: Kan polisen tvinga mig till urinprov?
Svar: Nej! Dock kan dom tvinga dig till blodprov, som du själv får betala om det är positivt, dock är det nästan säkrare att
välja blodprov framför urinprov då många droger lämnar blodet mycket fortare än urinet. T.ex Så kan cannabis sitta i urinen i
månader om man röker tillräckligt medans det lämnar blodet på ca 24 timmar oavsett intagen mängd.

Fråga: Vad händer ifall mitt pissprov blir ogiltigt pga, hydrering?
Svar: Inget, du får en ny tid och provet blir [b]inte[/b] automatiskt positivt som vissa påstår.

Fråga: Jag ska lämmna blodprov eller urinprov på sjukhus kommer dom se att jag tagit droger?
Svar: Nej, dom kommer inte ens kolla efter det, ifall dem gör det måste det medelas annars bryter dem mot lagen.

Fråga: Jag har gått på den substansen i si å så länge hur lång tid tar det för det att lämmna kroppen?
Svar: Det är välldigt induviduellt och beror på hur bra metabolism och hur ofta och mycket och hur stora mellanrum du haft
mellan dina drog intag, altså kan ingen svara på den frågan med 100% säkerhet.

Fråga: Vad kollar dom inte efter i ett vanligt urinprov?
Svar: [b]Generellt sätt kan man säga att dem kollar oftast inte efter saker som inte är narkotika klassade. DOCK, kan det visa
som något annat dvs, bli en korsreaktion, se listan nedan för info om olika preparat.[/b]
LSD
Spice
Research Chemicals (5-meo-dipt, 2c-e, DOI osv)
DXM
Stilnoct
Imovane
Salvia
LSA
Tryptaminer (Dvs. Svamp, DMT, 4-aco-det)
Metylfenidat (Ritalin, Concerta)
Dexofen (Har hört att dem börjat kolla efter det på vissa ställen.)
Mephedrone

Fråga: Vilka substanser syns på ett "Normalt" urinprov?
Svar:
Amfetaminer
Opiater (morfin, heroin, osv)
THC (cannabis i alla dess former.)
MDMA (Ecstasy, MDA, MDEA)
Bensodiazepiner (Diazepam, Oxazepam, Lorazepam, Alprazolam, Nitrazepam, Flunitrazepam, Triazolam, Midazolam, Klonazepam)
Kokain
Tramadol (Finns stickor för tramadol, och det kommer klassas 31 jan, 2008, så dem kommer med stor sannolikhet kolla efter det.)

[size=13][b]Detektionstider i urin.[/b][/size]

[b]Amfetamin [/b]
Upp till 4 dygn

[b]Bensodiazepiner [/b]
Upp till 4 dygn för lågdosämnen
Upp till 3 veckor för högdosämnen

[b]THC/Cannabis[/b]
Upp till 4 dygn vid sporadiskt bruk (Flera månader vid regelbunden/långvarig användning)

[b]Kokain[/b]
Upp till 3 dygn

[b]MDMA/Ecstasy[/b]
Upp till 2 dygn

[b]Metamfetamin[/b]
Upp till 3 dygn

[b]Opiater[/b]
Upp till 4 dygn

[b]Buprenorfin[/b]
Upp till 2-3 dygn

[b]Metadon[/b]
Upp till 2 veckor

[b]Tramadol[/b]
Upp till 2 dygn

[b]TCA[/b]
Upp till 2 dygn

[b]PPX [/b]
Upp till 4 dygn

[size=13][b]Detektionstider i saliv (DDS [/b][/size]

[b]Amfetamin[/b]
1-2 dygn

[b]THC/Cannabis[/b]
12-24 timmar

[b]Opiater[/b]
2-3 dygn

[b]Kokain[/b]
1-2 dygn

[b]Metamfetamin[/b]
1-2 dygn

[b]Gränsvärden i urin.[/b]

Amfetamin 300ng/ml
Bensodiazepiner 300ng/ml
THC 50ng/ml
Opiater 300ng/ml
Kokain 150ng/ml
MDMA/Ecstasy 500ng/ml
Metamfetamin 500ng/ml
Buprenorfin 10ng/ml
Metadon 300ng/ml
TCA 500ng/ml
PPX 300ng/ml

[b]Gränsvärden i saliv (DDS)[/b]

Amfetamin 50ng/ml
THC 31ng/ml
Opiater 30ng/ml
Kokain 30ng/ml
Metamfetamin 50ng/ml
Bensodiazepiner 30ng/ml

[b]Korsreaktioner på urinprov:[/b]
[b]Preparat[/b]

Anervan
Ger inget utslag på något drogtest

Ardinex
Ger positivt utslag på opiat-testet

Arthrotec
Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet

Budenosid

Buspar

Citodon
Ger positivt utslag på opiat-testet. Kan i höga doser ge utslag på buprenorfin-testet

Cocillana-Etylfin

Concerta

Dexofen
Ger positivt utslag på PPX-testet (Propoxyfen)

Diclofenak

Dilaudid-Atropin

Disofrol
Ger positivt utslag på amfetamin-testet

Distalgesic

Dolcontin

Doleron

Doloxene

Durogesic

Efedrin

Eldepryl

Fontex

Hermolpesin

Imovane

Ketogan

Kodein
Ger positivt utslag på opiat-testet. Kan i höga doser ge utslag på buprenorfin-testet

Lepheton

Lergigan Comp

Medofenac

Mollipect

Morfin

Morfin-Skopolamin

Naproxen

Narcanti

Nobligan
Ger positivt utslag på tramadol-testet

Opidol

Orudis

OxyContin

OxyNorm

Panocod

Petidin

Propavan

Ranitidin

Rinexin

Rinomar

Ritalina

Selegilin

Sonata

Spasmofen

Stilnoct

Stocrin
Ger positivt utslag på THC-testet

Tegretol

Tiparol

Tofranil

Tradolan

Tramadol

Trandate

Treo Comp

T Zoloft
Ger positivt utslag på Bensodiazepin-testet

Voltaren

Zantac
Ger positivt utslag på opiattestet

Zoloft
Ger positivt utslag på barbiturat-testet

[b]Narkotikabrottspraxis.[/b]([i]långt ifrån korrekt, ta denna med en nypa salt.[/i])

http://karlekochrespekt.org/knarktestochpraxis/narkotikabrottpraxis.jpg

Nyttiga Länkar:
[url="http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_478"]http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_478[/url]
[url="http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_477"]http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_477[/url]
[url="http://www.erowid.org/psychoactives/testing/testing.shtml"]http://www.erowid.org/psychoactives/testing/testing.shtml[/url]
[url="http://provtagningsanvisningar.karolinska.se/templates/Provanvisningsindex____57094.aspx"]http://provtagningsanvisningar.karolinska....x____57094.aspx[/url]

[/codebox]

Jag bryter inte mot någon regel hoppas jag för all denna information finns tillgänglig för allmänheten såatteh..

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor