FerkurZ Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 2 Liter juice och saken är fixad. Inget utslag på pisseprovet. Dock ogilltigförklaras det och du får göra om det. Gör samma sak nästa gång och sedan ta inga droger. 3:e gången är du ren. =) Hur går det till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Hur går det till? Du dricker så mycket vätska att pisset späds ut såpass att inget gammalt knark ger utslag. Detta är dock ett välkänt knep så när polisen ser att du har för vitt piss (vilket du får om du dricker mycket vatten) så kommer de skjuta upp det någon dag och du kan göra om samma sak tills du vet att du är helt clean och kan pissa som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Du dricker så mycket vätska att pisset späds ut såpass att inget gammalt knark ger utslag. Detta är dock ett välkänt knep så när polisen ser att du har för vitt piss (vilket du får om du dricker mycket vatten) så kommer de skjuta upp det någon dag och du kan göra om samma sak tills du vet att du är helt clean och kan pissa som vanligt. OKej tack, trodde de hade något med apelsinjuicen att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Det är väl alltid fördelaktigt att ta ett blodprov också, vilket man kan kräva istället (?). Nu vet vi ju visserligen inte vilken drog det gäller heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Det är väl alltid fördelaktigt att ta ett blodprov också, vilket man kan kräva istället (?). Nu vet vi ju visserligen inte vilken drog det gäller heller. Ja, du har rätten att kräva blodprov men som sagt vet polisen alla tricks i boken så att skrika "att kissa framför er känns kränkande" väcker bara mer misstankar samt att du måste dra dit någon stackars jourläkare för att göra't vilket är slöseri med allas tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 OKej tack, trodde de hade något med apelsinjuicen att göra. Nej, det är bara det att det är lättare att dricka 2 lite juice än 2 liter vatten Det är väl alltid fördelaktigt att ta ett blodprov också, vilket man kan kräva istället (?). Nu vet vi ju visserligen inte vilken drog det gäller heller. Man kan inte kolla droger genom blodprov(?). Tjejer har en fördel när det gäller urinprover. De gömmer ofta en ballong inne i myshålan, som de sedan spräcker, och vips så rinner det ut fräsch, ren urin. Fast ofta står det någon och kollar dem lide noggrant för att de inte skall kunna göra så där. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Man kan inte kolla droger genom blodprov(?). Klart man kan. Men metaboliterna försvinner mycket snabbare än i urinen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Klart man kan. Men metaboliterna försvinner mycket snabbare än i urinen. Ja just det. Du har rätt. Det var blåstestet man inte kunde se det i, sa farbror blå när han stoppade mig sist. Blev stoppad för nån vecka sedan och då beklagade han sig över att de inte kunde kolla droger med. Det är tydligen fler som kör drogfulla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Jag trodde man kunde kika tillbaka på en period 3-4 månader om man knarkat. guess i was shitting in the wrong can. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 (redigerad) Jag trodde man kunde kika tillbaka på en period 3-4 månader om man knarkat. guess i was shitting in the wrong can. I hår kan man se det i vissa fall över ett år tillbaka. edit. Och det är inte så fett att klumpa ihop begreppet "knark" när man pratar om metabolism och drogtestmetoder. Redigerad 12 april, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 I hår kan man se det i vissa fall över ett år tillbaka. Justja, det var där jag hade hört det. Hur ligger det till med olika droger å tider de hänger kvar i kroppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet är på väg att ta slut, och hjälper det något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet är på väg att ta slut, och hjälper det något? Hah, jag kan inte tänka mig att det ska göra någon skillnad - så länge det finns kontakt mellan knappen och kretskortet lär det inte spela någon roll hur pass mycket power som finns kvar i batteriet. Men lik förbannat känns det bra att trycka hårt, då har man iallafall försökt. Man kanske trycker hårt som ett riktigt minimalt sätt att ta ut sina aggressioner för att man innerst inne inser att man måste ta de där fyra jobbiga stegen till TVn och byta kanal manuellt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) Skitsamma. Redigerad 13 april, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 this What? Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet är på väg att ta slut, och hjälper det något?Hah, jag kan inte tänka mig att det ska göra någon skillnad - så länge det finns kontakt mellan knappen och kretskortet lär det inte spela någon roll hur pass mycket power som finns kvar i batteriet. Men lik förbannat känns det bra att trycka hårt, då har man iallafall försökt. Man kanske trycker hårt som ett riktigt minimalt sätt att ta ut sina aggressioner för att man innerst inne inser att man måste ta de där fyra jobbiga stegen till TVn och byta kanal manuellt? Vissa (äldre) kontroller har riktigt dåliga kontaktytor, så en vanlig knapptryckning inte hjälper eftersom det inte går fram signaler genom kretskortets alla ledningar. Trycker man hårt, får man större yta av knappen nedtryckt mot kretsarna och därför leder det bättre. Det hjälper däremot bara på gummiknappar, speciellt hos äldre fjärrkontroller. Modernare fjärrar har ofta plastknappar, och då kan jag inte föreställa mig att det hjälper. Antingen får det kontakt eller så får det inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jag trodde man kunde kika tillbaka på en period 3-4 månader om man knarkat. guess i was shitting in the wrong can. Jodå, vissa droger sitter i fettvävnaden så pass lång tid har jag för mig. Vill minnas att LSD sitter upp till ett år. Det är därför man kan få efterkickar bara så där, om man tagit det mycket. Mer jag kan inte påstå att det ÄR så här, det är bara vad jag har hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jodå, vissa droger sitter i fettvävnaden så pass lång tid har jag för mig. Vill minnas att LSD sitter upp till ett år. Det är därför man kan få efterkickar bara så där, om man tagit det mycket. Mer jag kan inte påstå att det ÄR så här, det är bara vad jag har hört. LSD är vattenlösligt. Det lagras inte något annat än möjligen verkningslösa metaboliter i kroppen, tror allt är ute efter ett dygn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 LSD är vattenlösligt. Det lagras inte något annat än möjligen verkningslösa metaboliter i kroppen, tror allt är ute efter ett dygn. Är det Ecstasy som sitter i länge som f*n då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) Lite bra info om narkotikabrottspraxis och detektionstider: [b]Detektionstider, Narkotikabrottspraxis och Korsreaktioner.[/b] Frågor och svar: Fråga: Varför ska jag aldrig förvara större mängder med droger? Svar: Polisen kan få nys om det och då är husrannsakan ett faktum, nya regler tillåter även buggning och poliser kan enkelt få ut husrannsakan och telefonavlyssning. Fråga: Varför ska jag aldrig prata öppet om droger på telefon eller skicka sms med drogbudskap eller koder. Svar: Polisen kan lyssna av telefoner rätt enkelt nu förtiden och sms trafik får dem ut enkelt, och koder kan listas ut så ta alltid allt snack öga mot öga. Fråga: Varför ska jag alltid neka i polisförhör? Svar: För att polisen måste kunna bevisa att du gjort dig skyldig till brott innan du kan dömas i rätten, Så om det inte är 100% Uppenbart att du kommer fällas med nuvarande bevisning så ska du neka till brott och begära en advokat, erkänn aldrig ett narkotika brott förrän du vet resultatet av urinprovet, undvik att ljuga i förhör, man får faktiskt vara tyst eller glömma. Begär att få en advokat med dig i dina förhör! Advokaten har tystnadsplikt och kan hjälpa dig i kniviga situationer! Fråga: Kan polisen tvinga mig till urinprov? Svar: Nej! Dock kan dom tvinga dig till blodprov, som du själv får betala om det är positivt, dock är det nästan säkrare att välja blodprov framför urinprov då många droger lämnar blodet mycket fortare än urinet. T.ex Så kan cannabis sitta i urinen i månader om man röker tillräckligt medans det lämnar blodet på ca 24 timmar oavsett intagen mängd. Fråga: Vad händer ifall mitt pissprov blir ogiltigt pga, hydrering? Svar: Inget, du får en ny tid och provet blir [b]inte[/b] automatiskt positivt som vissa påstår. Fråga: Jag ska lämmna blodprov eller urinprov på sjukhus kommer dom se att jag tagit droger? Svar: Nej, dom kommer inte ens kolla efter det, ifall dem gör det måste det medelas annars bryter dem mot lagen. Fråga: Jag har gått på den substansen i si å så länge hur lång tid tar det för det att lämmna kroppen? Svar: Det är välldigt induviduellt och beror på hur bra metabolism och hur ofta och mycket och hur stora mellanrum du haft mellan dina drog intag, altså kan ingen svara på den frågan med 100% säkerhet. Fråga: Vad kollar dom inte efter i ett vanligt urinprov? Svar: [b]Generellt sätt kan man säga att dem kollar oftast inte efter saker som inte är narkotika klassade. DOCK, kan det visa som något annat dvs, bli en korsreaktion, se listan nedan för info om olika preparat.[/b] LSD Spice Research Chemicals (5-meo-dipt, 2c-e, DOI osv) DXM Stilnoct Imovane Salvia LSA Tryptaminer (Dvs. Svamp, DMT, 4-aco-det) Metylfenidat (Ritalin, Concerta) Dexofen (Har hört att dem börjat kolla efter det på vissa ställen.) Mephedrone Fråga: Vilka substanser syns på ett "Normalt" urinprov? Svar: Amfetaminer Opiater (morfin, heroin, osv) THC (cannabis i alla dess former.) MDMA (Ecstasy, MDA, MDEA) Bensodiazepiner (Diazepam, Oxazepam, Lorazepam, Alprazolam, Nitrazepam, Flunitrazepam, Triazolam, Midazolam, Klonazepam) Kokain Tramadol (Finns stickor för tramadol, och det kommer klassas 31 jan, 2008, så dem kommer med stor sannolikhet kolla efter det.) [size=13][b]Detektionstider i urin.[/b][/size] [b]Amfetamin [/b] Upp till 4 dygn [b]Bensodiazepiner [/b] Upp till 4 dygn för lågdosämnen Upp till 3 veckor för högdosämnen [b]THC/Cannabis[/b] Upp till 4 dygn vid sporadiskt bruk (Flera månader vid regelbunden/långvarig användning) [b]Kokain[/b] Upp till 3 dygn [b]MDMA/Ecstasy[/b] Upp till 2 dygn [b]Metamfetamin[/b] Upp till 3 dygn [b]Opiater[/b] Upp till 4 dygn [b]Buprenorfin[/b] Upp till 2-3 dygn [b]Metadon[/b] Upp till 2 veckor [b]Tramadol[/b] Upp till 2 dygn [b]TCA[/b] Upp till 2 dygn [b]PPX [/b] Upp till 4 dygn [size=13][b]Detektionstider i saliv (DDS [/b][/size] [b]Amfetamin[/b] 1-2 dygn [b]THC/Cannabis[/b] 12-24 timmar [b]Opiater[/b] 2-3 dygn [b]Kokain[/b] 1-2 dygn [b]Metamfetamin[/b] 1-2 dygn [b]Gränsvärden i urin.[/b] Amfetamin 300ng/ml Bensodiazepiner 300ng/ml THC 50ng/ml Opiater 300ng/ml Kokain 150ng/ml MDMA/Ecstasy 500ng/ml Metamfetamin 500ng/ml Buprenorfin 10ng/ml Metadon 300ng/ml TCA 500ng/ml PPX 300ng/ml [b]Gränsvärden i saliv (DDS)[/b] Amfetamin 50ng/ml THC 31ng/ml Opiater 30ng/ml Kokain 30ng/ml Metamfetamin 50ng/ml Bensodiazepiner 30ng/ml [b]Korsreaktioner på urinprov:[/b] [b]Preparat[/b] Anervan Ger inget utslag på något drogtest Ardinex Ger positivt utslag på opiat-testet Arthrotec Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet Budenosid Ger inget utslag på något drogtest Buspar Ger inget utslag på något drogtest Citodon Ger positivt utslag på opiat-testet. Kan i höga doser ge utslag på buprenorfin-testet Cocillana-Etylfin Ger positivt utslag på opiat-testet Concerta Ger inget utslag på något drogtest Dexofen Ger positivt utslag på PPX-testet (Propoxyfen) Diclofenak Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet Dilaudid-Atropin Ger positivt utslag på opiat-testet Disofrol Ger positivt utslag på amfetamin-testet Distalgesic Ger positivt utslag på PPX-testet (Propoxyfen) Dolcontin Ger positivt utslag på opiat-testet Doleron Ger positivt utslag på PPX-testet (Propoxyfen) Doloxene Ger positivt utslag på PPX-testet (Propoxyfen) Durogesic Ger inget utslag på något drogtest Efedrin Ger positivt utslag på amfetamin-testet Eldepryl Ger positivt utslag på amfetamin-testet Fontex Ger inget utslag på något drogtest Hermolpesin Ger inget utslag på något drogtest Imovane Ger inget utslag på något drogtest Ketogan Ger inget utslag på något drogtest Kodein Ger positivt utslag på opiat-testet. Kan i höga doser ge utslag på buprenorfin-testet Lepheton Ger positivt utslag på amfetamin-testet Lergigan Comp Ger positivt utslag på amfetamin-testet Medofenac Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet Mollipect Ger positivt utslag på amfetamin-testet Morfin Ger positivt utslag på opiat-testet Morfin-Skopolamin Ger positivt utslag på opiat-testet Naproxen Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet Narcanti Ger positivt utslag på opiat-testet Nobligan Ger positivt utslag på tramadol-testet Opidol Ger positivt utslag på opiat-testet Orudis Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet OxyContin Ger positivt utslag på opiat-testet OxyNorm Ger positivt utslag på opiat-testet Panocod Ger positivt utslag på opiat-testet. Kan i höga doser ge utslag på buprenorfin-testet Petidin Ger inget utslag på något drogtest Propavan Ger inget utslag på något drogtest Ranitidin Ger positivt utslag på opiat-testet Rinexin Ger positivt utslag på amfetamin-testet Rinomar Ger positivt utslag på amfetamin-testet Ritalina Ger inget utslag på något drogtest Selegilin Ger positivt utslag på amfetamin-testet Sonata Ger inget utslag på något drogtest Spasmofen Ger positivt utslag på opiat-testet Stilnoct Ger inget utslag på något drogtest Stocrin Ger positivt utslag på THC-testet Tegretol Ger inget utslag på något drogtest Tiparol Ger positivt utslag på tramadol-testet Tofranil Ger positivt utslag på opiat-testet Tradolan Ger positivt utslag på tramadol-testet Tramadol Ger positivt utslag på tramadol-testet Trandate Ger positivt utslag på amfetamin-testet Treo Comp Ger positivt utslag på opiat-testet. Kan i höga doser ge utslag på buprenorfin-testet T Zoloft Ger positivt utslag på Bensodiazepin-testet Voltaren Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet Zantac Ger positivt utslag på opiattestet Zoloft Ger positivt utslag på barbiturat-testet [b]Narkotikabrottspraxis.[/b]([i]långt ifrån korrekt, ta denna med en nypa salt.[/i])http://karlekochrespekt.org/knarktestochpraxis/narkotikabrottpraxis.jpg Nyttiga Länkar: [url="http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_478"]http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_478[/url] [url="http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_477"]http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_477[/url] [url="http://www.erowid.org/psychoactives/testing/testing.shtml"]http://www.erowid.org/psychoactives/testing/testing.shtml[/url] [url="http://provtagningsanvisningar.karolinska.se/templates/Provanvisningsindex____57094.aspx"]http://provtagningsanvisningar.karolinska....x____57094.aspx[/url] [/codebox] Jag bryter inte mot någon regel hoppas jag för all denna information finns tillgänglig för allmänheten såatteh.. Redigerad 13 april, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Varför föds det ungefär lika många kvinnor som män? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts