Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Igår tänkte jag, i fyllan och villan, att jag skulle snabbkyla lite öl. Så jag slängde in några burkar i frysen och glömde självklart bort dem. :P Kom på det idag och plockade ut dem. Kommer de vara drickbara när de har tinat?

förmodligen så saknas kolsyran, men om du tinar den tills det är fortfarande är lite is kvar så kanske den är niiice! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

förmodligen så saknas kolsyran, men om du tinar den tills det är fortfarande är lite is kvar så kanske den är niiice! :)

Men kan kolsyran verkligen ha tagit vägen någonstans? Det är ju en lufttät burk. :hmm:

Ace: Hahahahaha! :P

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår tänkte jag, i fyllan och villan, att jag skulle snabbkyla lite öl. Så jag slängde in några burkar i frysen och glömde självklart bort dem. :) Kom på det idag och plockade ut dem. Kommer de vara drickbara när de har tinat?

Absolut inga problem. Sätter alltid mina flak på balkan eftersom det inte finns plats i skafferiet. På vintern fryser givetvis ölen och burkarna sväller. Men när man tagit in dem oh de tinat så smakar de som de skall. Oh den önskade effekten blir densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst får man inte förstöra ett fågelbo om fåglarna bygger det utanför ens hus/tomt (marken där trädet står tillhör föreningen/kommunen)?

Några grannar står och puttar ner ett bo as we speak, så jag tänkte bara höra vad som gäller. :)

Allemansrätten förbjuder det:

Allemansrätten innebär INTE att man får gå inte på andras tomter, på åkrar och ängen med växande gröda eller på områden som är skyddade för att fåglar eller och andra djur skall få vara ifred. Tänk på att våren och den tidiga sommaren är en ömtålig period. Bada och fiska inte vid en strand där du förstår att fåglar har bon. Det är förbjudet att förstöra fågelbon, -ägg eller -ungar. Håll hunden kopplad i skog och mark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst får man inte förstöra ett fågelbo om fåglarna bygger det utanför ens hus/tomt (marken där trädet står tillhör föreningen/kommunen)?

Några grannar står och puttar ner ett bo as we speak, så jag tänkte bara höra vad som gäller. :)

Är det försent nu? Du borde sagt åt dem att sluta vafan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allemansrätten förbjuder det:

Allemansrätten innebär INTE att man får gå inte på andras tomter, på åkrar och ängen med växande gröda eller på områden som är skyddade för att fåglar eller och andra djur skall få vara ifred. Tänk på att våren och den tidiga sommaren är en ömtålig period. Bada och fiska inte vid en strand där du förstår att fåglar har bon. Det är förbjudet att förstöra fågelbon, -ägg eller -ungar. Håll hunden kopplad i skog och mark.

Som jag trodde då. :rant:

Är det försent nu? Du borde sagt åt dem att sluta vafan.

Var mor min som såg det, tror hon sa till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en kompis som tagit droger och behöver nu veta hur man kan "rensa ut" skiten ur kroppen snabbare, så nån som har nå tips?

(jo jag vet, låter som om att det är jag själv när man säger så, men så är inte fallet nu... håller själv inte på med droger och skulle aldrig göra)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en kompis som tagit droger och behöver nu veta hur man kan "rensa ut" skiten ur kroppen snabbare, så nån som har nå tips?

(jo jag vet, låter som om att det är jag själv när man säger så, men så är inte fallet nu... håller själv inte på med droger och skulle aldrig göra)

Be han söka i drogakuten på flashback, svaret finns garanterat där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha, ska han på pissprov?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du länk till den? Heter tråden drogakuten så man hittar den lätt?

2 Liter juice och saken är fixad. Inget utslag på pisseprovet. Dock ogilltigförklaras det och du får göra om det. Gör samma sak nästa gång och sedan ta inga droger. 3:e gången är du ren. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor