Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Den är inte lanserad i Sverige än. Vet ej så fråga inte varför.

Däremot kan man köpa sig en platta Cocaine på deras europeiska hemsida! Har läst på bland annat Flashback att folk köpt och fått hem det. Däremot kostar det en slant!

http://www.drinkcocaine.nl/index.php?main_...dex&cPath=1

Tack.

Har även hört att man skall kunna köpa koncentrerad redbull. Vet att det har sålts underdisken i vissa affärer, men att det nu skall vara lagligt. Har dock aldrig själv sett det i affärer. Någon som har det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

Har även hört att man skall kunna köpa koncentrerad redbull. Vet att det har sålts underdisken i vissa affärer, men att det nu skall vara lagligt. Har dock aldrig själv sett det i affärer. Någon som har det?

Brukar finnas i thai butiker. ganska överskattad den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om det är så fortfarande, men på äldre TV-apparater som börjar flimra/få konstiga färger så hjälper det ju faktiskt oftast att ge den en ordentlig dunk uppepå eller från sidan. Hur kommer det sig att det faktiskt fungerar?

Det måste ju iaf ha nåt med bildröret att göra. Kanske glapp? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om det är så fortfarande, men på äldre TV-apparater som börjar flimra/få konstiga färger så hjälper det ju faktiskt oftast att ge den en ordentlig dunk uppepå eller från sidan. Hur kommer det sig att det faktiskt fungerar?

Hehe, påminner mig om en lustig gammal dator vi hade.. Måttade man på ett bra slag ovanpå skärmen så dog hela datorn. Mycket användbart... Sen fanns det även en turboknapp som jag aldrig fattade vad den hade för funktion! Någon som vet varför det brukade sitta turboknappar på äldre datorer? Funkade dessa verkligen? Hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, påminner mig om en lustig gammal dator vi hade.. Måttade man på ett bra slag ovanpå skärmen så dog hela datorn. Mycket användbart... Sen fanns det även en turboknapp som jag aldrig fattade vad den hade för funktion! Någon som vet varför det brukade sitta turboknappar på äldre datorer? Funkade dessa verkligen? Hur?

On personal computers, the Turbo button changes the effective speed of the system. It usually accomplishes this by either adjusting the CPU clock speed directly, or by turning off the processor's cache, forcing it to wait on slow main memory every time. The button was generally present on older systems, and was designed to allow the user to play older games that depended on processor speed for their timing. Systems could also use the keyboard combination of ctrl-alt-+/-, '+' switching turbo OFF and '-' switching it ON. Of course, calling it a "turbo" button when its function slows the system down can be a bit misleading, but the button was usually set up so the system would be at full speed when the button was "on". A turbo button is no longer seen on most mainstream personal computers.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fått hem tre räkningar på böcker från skolbiblioteket, kan jag bli av med dessa om jag lämnar in böckerna i fråga?

Jag är inte jätteinsatt i hur det funkar, men är det förlustavgift eller förseningsavgift, typ? Mitt råd är att ringa dem och kolla om det går att annullera räkningen, eller liknande, i bästa fall har de förståelse för situationen för en fattig student. Om du nu är det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fått hem tre räkningar på böcker från skolbiblioteket, kan jag bli av med dessa om jag lämnar in böckerna i fråga?

Jag betalade en sådan räkning för någon vecka sedan, idag kom en återbetalning för att beloppet var för lågt.

...lönt att skicka ut räkningar på belopp man inte tar emot? :D

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor