Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Kan man skriva "Is anything the matter" eller är det bara "What's the matter" som är korrekt?

"Is anything the matter?" skulle bli något i stil med: "Är något problemet?". Alltså helt tokigt fel.

"What's the matter?" blir ungefär "vad är problemet?"/"vad är fel?"/"är något fel?".

"What's the matter?" får du hålla dig till. :>

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en udda fråga som biologen inom mig vill ha svar på. :D

Testosteron vet ni ju flertalet effekter av, men det bidrar även till muskeluppbyggnad. Såvitt jag förstått det; ju mer testosteron, desto mer anabola effekter. Minskade mängder testosteron borde då ge vekare personer. Vad händer med testosteronnivåerna vid sexuell aktivitet, och hur påverkar detta i sin tur anabolismen i kroppen?

I lekmannatermer: ger sex och onani mer eller mindre muskler? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart kan jag hitta en bra hemsida där jag kan ladda upp en AVI-fil på ca elva minuter? Youtube vill inte, och jag har inte hittat något bra. Tänkte ge AngryAxel en liten överraskning, nämligen :cry:.

Bara ladda upp/ner, eller ska den spelas också(som t.ex. youtube)? Ifall inte, http://upl.gizgiz.nu/ :D

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en udda fråga som biologen inom mig vill ha svar på. :D

Testosteron vet ni ju flertalet effekter av, men det bidrar även till muskeluppbyggnad. Såvitt jag förstått det; ju mer testosteron, desto mer anabola effekter. Minskade mängder testosteron borde då ge vekare personer. Vad händer med testosteronnivåerna vid sexuell aktivitet, och hur påverkar detta i sin tur anabolismen i kroppen?

I lekmannatermer: ger sex och onani mer eller mindre muskler? :cry:

Precis efter utlösning ska tydligen testosteronnivån gå upp något, men även avhållsamhet har visat sig öka nivån. Efter 7 dagars avhållsamhet höjs testosteronnivån över det normala ett tag, men desvärre går den sedan ner under normalnivån. Det rör sig antagligen om så otroligt små skillnader att det inte gör någon skillnad hur du gör. Om man kunnat bevisa att onani eller sex (eller en brist på det) ökade muskeltillväxten skulle kroppsbyggarna ha "rukningsscheman" eller liknande för att få optimalt resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis efter utlösning ska tydligen testosteronnivån gå upp något, men även avhållsamhet har visat sig öka nivån. Efter 7 dagars avhållsamhet höjs testosteronnivån över det normala ett tag, men desvärre går den sedan ner under normalnivån. Det rör sig antagligen om så otroligt små skillnader att det inte gör någon skillnad hur du gör. Om man kunnat bevisa att onani eller sex (eller en brist på det) ökade muskeltillväxten skulle kroppsbyggarna ha "rukningsscheman" eller liknande för att få optimalt resultat.

Intressant, men med tanke på hur mycket det fluktuerar kanske det bara är sammanträffanden med den tretimmarscykel testosteronhalten har. Källor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant, men med tanke på hur mycket det fluktuerar kanske det bara är sammanträffanden med den tretimmarscykel testosteronhalten har. Källor?

Har inga avhandlingar sparade på datorn i ämnet direkt. Det här var vad jag kunde hitta efter lite grävande, där nämns det också att en treveckors avhållsamhet ökade nivåerna.

"The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline"

J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

This current study examined the effect of a 3-week period of sexual abstinence on the neuroendocrine response to masturbation-induced orgasm. Hormonal and cardiovascular parameters were examined in ten healthy adult men during sexual arousal and masturbation-induced orgasm. Blood was drawn continuously and cardiovascular parameters were constantly monitored. This procedure was conducted for each participant twice, both before and after a 3-week period of sexual abstinence. Plasma was subsequently analysed for concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, prolactin, luteinizing hormone and testosterone concentrations. Orgasm increased blood pressure, heart rate, plasma catecholamines and prolactin. These effects were observed both before and after sexual abstinence. In contrast, although plasma testosterone was unaltered by orgasm, higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence."

World J Urol. 2001 Nov;19(5):377-82, Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt att lägga in lite Google-reklamer på min hemsida i projektarbetet.

Jag sökte på "Google ads" och kom in på "AdWords"... Men efter en stund insåg jag att det var för ANNONSÖRER och inte de som vill lägga in reklamen. Var finns det? :(

Edit: Hittade. AdSense heter det! :(

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fanns en diskution om Cocaineför ett tag sedan, hittar dock inte den nu. Men är det någon som vet vart man kan få tag i detta? Finns det att köpa i Sverige?

Cocaine

Den är inte lanserad i Sverige än. Vet ej så fråga inte varför.

Däremot kan man köpa sig en platta Cocaine på deras europeiska hemsida! Har läst på bland annat Flashback att folk köpt och fått hem det. Däremot kostar det en slant!

http://www.drinkcocaine.nl/index.php?main_...dex&cPath=1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mortla några koffeintabletter och mixa med redbull så har man en kraftfullare blanding är "Cocaine" men hur kul är det? Det känns rätt ovärt att importera energidryck till höga priser, hela grejen med energidryck är ju jäkligt överskattad.

Minst sagt. Engergidryck känns ärligt talat ganska WT, åtminstone åt det hållet. Läste i en Illustrerad Vetenskap för några år sedan att en vanlig banan ger 10 ggr mer energi än en Red Bull. Och det är knappast förvånandet om man vet något om socker och intag av det. :)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor