VenoM Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 När (vecka) har de flesta skolor Påsklov i år? Vecka 16 i Kalmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 (redigerad) De testade det där med rakbladen på Mythbusters, och det verkade faktiskt som att det fungerade. (Det fick stämpeln "Plausible" och det var det som Skruven syftade på). Kommer dock inte riktigt ihåg vad de drog för slutsats. :hmm Edit: Nej, enligt wikipedia så blev den myten busted. Redigerad 23 mars, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 De testade det där med rakbladen på Mythbusters, och det verkade faktiskt som att det fungerade. (Det fick stämpeln "Plausible" och det var det som Skruven syftade på). Kommer dock inte riktigt ihåg vad de drog för slutsats. :hmm Edit: Nej, enligt wikipedia så blev den myten busted. kan du länka till wikia artikeln? Vet inte vad jag skall söka på där för att hitta den. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 kan du länka till wikia artikeln? Vet inte vad jag skall söka på där för att hitta den. =) http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_(season_3) Ligger under episod 32. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 (redigerad) http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_power där finns en hel del också blargh, länkas infrån kebabbish länk.. ajja Redigerad 23 mars, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 Jag hittade ingen passande tråd så jag frågar här istället Jag har under en längre tid haft en rätt konstig sjukdom. Varje gång jag rapar/luft kommer upp från magen, så får jag en konstig, sur och äcklig smak i munnen. Jag spyr rätt ofta och är även lös i magen. Jag märker att jag rapar mer än vanligt och jag har mer gas i magen än vad jag brukar. Det konstiga är att det kommer periodvis. Vissa veckor märker jag inte av något alls utan mår fin fint. Medans jag andra veckor mår så som jag beskrev ovanför. Kan detta vara magkatarr? Eller är det något annat virus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 (redigerad) Ordet "vulgär" är däremot felanvänt, det härstammar ur vulgare, som betyder "vanlig". JFYI Det är inte alls felanvänt, det hara bara fått en ny betydelse. Språket utvecklas hela tiden. Jämför till exempel: "Jag tappade bögen i fittan." Ytterst få skulle idag, anno 2009, förstå den meningen som "Jag tappade skinnsäcken i den våta ängsmarken". Yes? Ämnen kan väl inte vara varmare än sin kokpunkt? http://en.wikipedia.org/wiki/Superheating Jag hittade ingen passande tråd så jag frågar här istället Jag har under en längre tid haft en rätt konstig sjukdom. Varje gång jag rapar/luft kommer upp från magen, så får jag en konstig, sur och äcklig smak i munnen. Jag spyr rätt ofta och är även lös i magen. Jag märker att jag rapar mer än vanligt och jag har mer gas i magen än vad jag brukar. Det konstiga är att det kommer periodvis. Vissa veckor märker jag inte av något alls utan mår fin fint. Medans jag andra veckor mår så som jag beskrev ovanför. Kan detta vara magkatarr? Eller är det något annat virus? http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=40721 Att rapa upp äcklig smak (ruttet ägg) är ett typiskt tecken på magsjuka, lite konstigt att det har varat så länge dock. Jag föreslår att du kontaktar vården. Redigerad 24 mars, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 Att rapa upp äcklig smak (ruttet ägg) är ett typiskt tecken på magsjuka, lite konstigt att det har varat så länge dock. Jag föreslår att du kontaktar vården. Ruttet ägg var en perfekt beskrivning. Jag undrar också varför det har hållit i sig så länge. Vården nästa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 I filmen Slumdog Millionaire , när Salim skjuter Javed, så håller han en tidning över armen/pistolen. Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Jag hittade ingen passande tråd så jag frågar här istället Jag har under en längre tid haft en rätt konstig sjukdom. Varje gång jag rapar/luft kommer upp från magen, så får jag en konstig, sur och äcklig smak i munnen. Jag spyr rätt ofta och är även lös i magen. Jag märker att jag rapar mer än vanligt och jag har mer gas i magen än vad jag brukar. Det konstiga är att det kommer periodvis. Vissa veckor märker jag inte av något alls utan mår fin fint. Medans jag andra veckor mår så som jag beskrev ovanför. Kan detta vara magkatarr? Eller är det något annat virus? Låter inte jättesmart att gå med symptomen en lång period utan att kolla med en doktor då många sjukdomar som har med magen att göra brukar reagera dåligt på viss mat och därav bara blir sämre med tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 (redigerad) I filmen Slumdog Millionaire , när Salim skjuter Javed, så håller han en tidning över armen/pistolen. Varför? Indisk ljuddämpare. Redigerad 26 mars, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Indisk ljuddämpare. Verkligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Uh.. Åt kanske en veckas gammal köttfärs som hade tacokrydda i sig precis.. Kommer jag bli magsjuk nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Uh.. Åt kanske en veckas gammal köttfärs som hade tacokrydda i sig precis.. Kommer jag bli magsjuk nu? Dum fråga. Vänta och se.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Uh.. Åt kanske en veckas gammal köttfärs som hade tacokrydda i sig precis.. Kommer jag bli magsjuk nu? Brukar visa sig inom 1½ timme. GLHF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Verkligen? Nej, då håller man en kudde runt pistolmynningen. Tidningen var för att inte blod skulle skvätta på honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 vart tog "ta bild på saker tråden vägen?!" har äntligen snappat en tant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 I filmen Slumdog Millionaire , när Salim skjuter Javed, så håller han en tidning över armen/pistolen. Varför? Det är en kudde, inte en tidning. Skulle gissa för att dämpa ljudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Jag har en fråga. Känns som att det här är en bra tråd att fråga i. Vad handlade det här om??: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=47403 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Jag har en fråga. Känns som att det här är en bra tråd att fråga i. Vad handlade det här om??: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=47403 Han var inne och spammade för nån dag sedan. KalleR skojade om hans uppförande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts