Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

De testade det där med rakbladen på Mythbusters, och det verkade faktiskt som att det fungerade. (Det fick stämpeln "Plausible" och det var det som Skruven syftade på). Kommer dock inte riktigt ihåg vad de drog för slutsats. :hmm

Edit: Nej, enligt wikipedia så blev den myten busted.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De testade det där med rakbladen på Mythbusters, och det verkade faktiskt som att det fungerade. (Det fick stämpeln "Plausible" och det var det som Skruven syftade på). Kommer dock inte riktigt ihåg vad de drog för slutsats. :hmm

Edit: Nej, enligt wikipedia så blev den myten busted.

kan du länka till wikia artikeln? Vet inte vad jag skall söka på där för att hitta den. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade ingen passande tråd så jag frågar här istället :confused:

Jag har under en längre tid haft en rätt konstig sjukdom. Varje gång jag rapar/luft kommer upp från magen, så får jag en konstig, sur och äcklig smak i munnen. Jag spyr rätt ofta och är även lös i magen. Jag märker att jag rapar mer än vanligt och jag har mer gas i magen än vad jag brukar. Det konstiga är att det kommer periodvis. Vissa veckor märker jag inte av något alls utan mår fin fint. Medans jag andra veckor mår så som jag beskrev ovanför. Kan detta vara magkatarr? Eller är det något annat virus?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ordet "vulgär" är däremot felanvänt, det härstammar ur vulgare, som betyder "vanlig". JFYI :confused:

Det är inte alls felanvänt, det hara bara fått en ny betydelse. Språket utvecklas hela tiden.

Jämför till exempel: "Jag tappade bögen i fittan."

Ytterst få skulle idag, anno 2009, förstå den meningen som "Jag tappade skinnsäcken i den våta ängsmarken".

Yes?

Ämnen kan väl inte vara varmare än sin kokpunkt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Superheating

Jag hittade ingen passande tråd så jag frågar här istället :D

Jag har under en längre tid haft en rätt konstig sjukdom. Varje gång jag rapar/luft kommer upp från magen, så får jag en konstig, sur och äcklig smak i munnen. Jag spyr rätt ofta och är även lös i magen. Jag märker att jag rapar mer än vanligt och jag har mer gas i magen än vad jag brukar. Det konstiga är att det kommer periodvis. Vissa veckor märker jag inte av något alls utan mår fin fint. Medans jag andra veckor mår så som jag beskrev ovanför. Kan detta vara magkatarr? Eller är det något annat virus?

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=40721

Att rapa upp äcklig smak (ruttet ägg) är ett typiskt tecken på magsjuka, lite konstigt att det har varat så länge dock. Jag föreslår att du kontaktar vården.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att rapa upp äcklig smak (ruttet ägg) är ett typiskt tecken på magsjuka, lite konstigt att det har varat så länge dock. Jag föreslår att du kontaktar vården.

Ruttet ägg var en perfekt beskrivning. Jag undrar också varför det har hållit i sig så länge. Vården nästa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade ingen passande tråd så jag frågar här istället :naughty:

Låter inte jättesmart att gå med symptomen en lång period utan att kolla med en doktor då många sjukdomar som har med magen att göra brukar reagera dåligt på viss mat och därav bara blir sämre med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor