emo Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Det är väl precis det som är grejen. Folk googlar inte frågan först utan postar här istället. Tråden är väl mer till för att få svar på frågor man inte kan googla fram svaret till antar jag. Agreed.. men som sagt så hittade jag inte pixelmåttet utan jag hittade i cm mått så jag frågade. Men det löste sig trots allt med hjälp av photoshop så det spelar egentligen ingen roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Det är två variabler som bestämmer utskriftsstorlek - dels antal pixlar (upplösning), men också vilken DPI (dots per inch) bilden har. Men som tur är behöver man inte själv räkna på sånt om man har Photoshop! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Varför får man blodsprängda ögon vid exempelvis extrem trötthet? Ingen som har lust att förklara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Rickard som figurerar i den här videon - http://www.youtube.com/watch?v=B7OBpU-2yu0...feature=related - vid 2:00, jag vill minnas att han senare la upp en video där han bad om ursäkt? Fast han drev, eller hur det nu var. Jag vill se den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 (redigerad) Rickard som figurerar i den här videon - http://www.youtube.com/watch?v=B7OBpU-2yu0...feature=related - vid 2:00, jag vill minnas att han senare la upp en video där han bad om ursäkt? Fast han drev, eller hur det nu var. Jag vill se den! http://bubblare.se/movie/rikard_lind_ber_om_urs_kt Bonus: http://bubblare.se/movie/sommarvloggaren_rikard_lind1 Redigerad 15 mars, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Vad står dd51 för? Exempel: "Heroes S03E19 720p HDTV DD51 x264-HDxT" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Vad står dd51 för? Exempel: "Heroes S03E19 720p HDTV DD51 x264-HDxT" Gissar vilt på Dolby Digital 5.1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Gissar vilt på Dolby Digital 5.1. Aaaah, det stämmer nog! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Ingen som har lust att förklara? Ett av kroppens sätt att säga ifrån? Vill också veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Varför får man blodsprängda ögon vid exempelvis extrem trötthet? Hmm, nästan kroppshjälpstråden-material? Hursomhelst hittade jag denna artikel på Vårdguiden.se. Skummade igenom, hittade dock ingenting om trötthet, så egentligen är nog det här inlägget ganska onödigt. Nåväl! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Ingen som har lust att förklara? "Ögonen har ett litet lager med vätska som "uppdateras" varenda gång man blinkar, när man är trött så är det inte lika starkt och därför blir det lite blodsprängt. Har jag för mig" - Taget från flashback Röda ögon/ Vad beror det på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Min farfar var med och krigade under andra världskriget, och pappa påstår att han slogs mot Tyskland på Finlands sida, men jag har en kompis som påstår att Tyskland aldrig var inne i Finland och stred. Vem har rätt? Jag har kollat runt en del lite på Internet men inte hittat någonting som säger att Tyskland stred i Finland ännu. Så, har min pappa fått allting om bakfoten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 (redigerad) Min farfar var med och krigade under andra världskriget, och pappa påstår att han slogs mot Tyskland på Finlands sida, men jag har en kompis som påstår att Tyskland aldrig var inne i Finland och stred. Vem har rätt? Jag har kollat runt en del lite på Internet men inte hittat någonting som säger att Tyskland stred i Finland ännu. Så, har min pappa fått allting om bakfoten? Vad jag vet så anföll Ryssland Finland i och med Finska vinterkriget, och när Tyskland sedan vände sig mot Ryssland allierade sig Finland med dem (tyskarna). Det har ju nyligen kommit ut dokument som pekar på att Finland lämnade ut judar till Tyskland (tror det var något sånt). Så din pappa verkar ha fel. Hittade denna, det verkar vara så: http://sv.wikipedia.org/wiki/Finska_forts%...tion_Barbarossa Redigerad 16 mars, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Min farfar var med och krigade under andra världskriget, och pappa påstår att han slogs mot Tyskland på Finlands sida, men jag har en kompis som påstår att Tyskland aldrig var inne i Finland och stred. Vem har rätt? Jag har kollat runt en del lite på Internet men inte hittat någonting som säger att Tyskland stred i Finland ännu. Så, har min pappa fått allting om bakfoten? Men tyskarna for väl till nordligare breddgrader (Finland) via Sveriges järnvägar? Men det kanske inte betyder att de faktiskt var inne i Finland och stred. :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 (redigerad) Men tyskarna for väl till nordligare breddgrader (Finland) via Sveriges järnvägar? Men det kanske inte betyder att de faktiskt var inne i Finland och stred. :hmm: Det var nog Norge isåfall. Och om de var på väg till Finland, kan ju ha varit så, slogs de ju hursomhelst på Finlands sida. Förresten! Tror jag hittade vad du söker, felshoe. http://sv.wikipedia.org/wiki/Lapplandskriget Där står det om strider mellan finska och tyska trupper, lite senare under Andra världskriget, när de inte längre krigade tillsammans. Redigerad 16 mars, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 (redigerad) Finland stred mot Tyskland ett kort tag efter att de skrivit på ett avtal med Ryssland där Ryssland beordrade Finland att skicka ut alla tyska trupper de hade i landet. Tyskarna brände b.l.a ned nästan hela Rovanniemi. Redigerad 16 mars, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Men tyskarna for väl till nordligare breddgrader (Finland) via Sveriges järnvägar? Men det kanske inte betyder att de faktiskt var inne i Finland och stred. :hmm: Mjo, tyskarna åkte väl både till och från Norge via Sverige. Men, var tyskarna i Finland och stred mot någon över huvud taget? Det här känns jäkligt konstigt, jag är nästan 100% säker på att jag har fått höra något om att finnar stred mot tyskarna någon annan stans också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Mjo, tyskarna åkte väl både till och från Norge via Sverige. Men, var tyskarna i Finland och stred mot någon över huvud taget? Det här känns jäkligt konstigt, jag är nästan 100% säker på att jag har fått höra något om att finnar stred mot tyskarna någon annan stans också http://en.wikipedia.org/wiki/Lapland_War Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Lapland_War Yes, tänkte precis skriva det! Pappa hade läst på lite mer nu och kommit fram till att det var Lapplandskriget också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Idag hörde jag något konstigt ifrån en finsk vän på msn, tydligen något om att den finska insatsstyrkan(karhu-ryhmä = björn.. grabbar?) för en tid sedan tänkt att byta logga, ifrån sin normala, till denna. Är det.. sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts