Plaisir Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Eftersom att TROMS är låst fortfarande så får det bli en ny tråd för att jag ska kunna ställa denna fråga. Kan iofs vara så att det finns ett enormt underlag för framtida diskussion här. ORD-tråden Tanke med tråd: Hur många gånger har man inte suttit där och förundrats över ett ord man hört någonstans och bara inte kunnat finna vad det betyder. Visst finns det uppslagsverk på nätet men det är ju alltid lättare att kunna ställa en fråga på forumet och där snabbt och enkelt få svar på vad det betyder med en mer personlig, mer levande förklaring. Mer utförlig förklaring: Man ska skriva det ord man vill ha reda på betydelse av och gärna en liten förklaring av varför man vill veta vad just det betyder. Svaren får innehålla en länk till förklaringen men i såna fall så ska man även ha skrivit en egen personlig förklaring. En förklaring som vem som helst skulle förstå. Till och med Errols_Trumma. Är det ord som kan förklaras med hjälp av bilder är även bilder välkomna. Det ska alltså vara egna förklaringar på de ord som man eftersöker. Inga tråkiga ordlistetexter. Det ord jag söker förklaring till är: Afasi Jag har hört förklaringar förr men det är inget som satt sig. Anledningen till att jag vill veta vad det betyder har självklart att göra med Afasi & Filthy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Afasi - saknad av talförmågan på grund av sjukliga förändringar i hjärnan (SAOB) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 (redigerad) wikipedia är ju ett annat knep =/ har iofs också alltid haft tankar på en liknade tråd, eller om det finns ett lexikon på internet? Redigerad 8 augusti, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Afasi - saknad av talförmågan på grund av sjukliga förändringar i hjärnan (SAOB) Otroligt mycket mer på http://sv.wikipedia.org/wiki/Afasi. Lite kritisk till den här tråden då Wikipedia copy+pastes kommer brukas och det blir ungefär samma sak som att söka på wikipedia - Fast krångligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts