SimonJ Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Hejsan! För några veckor sedan installerade jag Windows Vista på min dator, men nu är jag trött på Vista och vill ha tillbaka Windows XP. Min fråga är bara: Hur avinstallerar jag Windows Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Hejsan! För några veckor sedan installerade jag Windows Vista på min dator, men nu är jag trött på Vista och vill ha tillbaka Windows XP. Min fråga är bara: Hur avinstallerar jag Windows Vista? Har du en XP skiva så är det bara att stoppa in den och starta upp med den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Har du en XP skiva så är det bara att stoppa in den och starta upp med den! Det har jag provat (många gånger) och det funkar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Det har jag provat (många gånger) och det funkar inte. Du måste självklart installera xp också. Det lättaste tror jag är en formatering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Hejsan! För några veckor sedan installerade jag Windows Vista på min dator, men nu är jag trött på Vista och vill ha tillbaka Windows XP. Min fråga är bara: Hur avinstallerar jag Windows Vista? Dra in XP skivan. Formatera hårddisken(tror detta är nödvändigt iaf) installera XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Dra in XP skivan. Formatera hårddisken(tror detta är nödvändigt iaf) installera XP. Ok, hur formaterar man hårddisken då? Jag är inte så bra på sånt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Ok, hur formaterar man hårddisken då? Jag är inte så bra på sånt här. Välj att radera partition under några av dom första stegen av installationen av XP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Välj att radera partition under några av dom första stegen av installationen av XP Men jag kommer inte in på någon installation! Vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Men jag kommer inte in på någon installation! Vad ska jag göra? Ha datorn på, dra i skivan, starta om datorn. När du startar står det "boot with disc device" (något sådant) klicka enter, installationsgrejen startar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 (redigerad) Du måste boota med CDn, inte hårddisken. Det ändrar du i BIOS. Redigerad 7 augusti, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Jag brukar trycka F12 när datorn startar så det kommer upp en lista där man kan välja att boota från Disc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Jag brukar trycka F12 när datorn startar så det kommer upp en lista där man kan välja att boota från Disc. Ja, vissa BIOS har en boot meny också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Du måste boota med CDn, inte hårddisken. Det ändrar du i BIOS. Var i BIOS ändrar man då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 (redigerad) Var i BIOS ändrar man då? Boot sequence? Boot priority? Redigerad 8 augusti, 2008 av SAvenom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Hoppas du är medveten om att formatering innebär att alla filer du har på datorn försvinner. Om du inte har flera partitioner, varvid enbart filerna på partitionen där Vista är installerat försvinner om du gör det på rätt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Hoppas du är medveten om att formatering innebär att alla filer du har på datorn försvinner. Ja, det vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts