Tweak Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Hej! Jag tror det är rätt bråttom nu, så kan ni svara på de sista frågorna? Bland annat kan jag inte längre posta på den andra datorn (sitter på gamla nu), den fattar inte att Add Reply är en länk, utan det är som en bild. Och igårnatt när jag startade om datorn startade den aldrig igen. Så, hur gör man en delad mapp att dela ut, och sen de där sista frågorna om FTP-grejset också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 (redigerad) jag har skapat en arbetsgrupp nu, och delar ut de mappar jag vill, en jag hittar dem inte på gamla datorn? Det funkar inte via Mina Nätverksplatser. Vad är fel? Redigerad 7 augusti, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Har aldrig orkat sätta mig in i Windows utdelningsgrej, så jag kan inte svara. Men gällande FTP. Din dator du ska formatera: Bulletproof-servern. Datorn du ska skicka till: Valfri FTP-klient (Google: "FTP client"). Du kan till och med surfa in med webbläsaren på "ftp://interntIP" och tanka hem filerna. Men då kan du inte "dra och släppa". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Har för mig att man delar ut en mapp genom dra mappen du vill dela ut till "delade dokument" men vad jag kommer ihåg av detta så är de sjukt instabilt och buggit. but hey, i don't know. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Tack för all hjälp. Som det absoluta beviset på min okunskap och dumhet inom datorer har jag tillbringat i princip hela dagen med att, med hjälp av ett 4 gigabytes-usb-minne, föra över musiken och lite annat till den gamla datorn manuellt. Nu kan jag formatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Har du formaterat förr? Partitionering, fixa alla drivrutiner etc.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Har du formaterat förr? Partitionering, fixa alla drivrutiner etc.? Formatera var det första jag fick göra när jag fick datorn. Har alla drivrutiner på skiva, men partitionering har jag ingen om vad det betyder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Formatera var det första jag fick göra när jag fick datorn. Har alla drivrutiner på skiva, men partitionering har jag ingen om vad det betyder. Dåså. Kör hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Dåså. Kör hårt. Jag behöver alltså inte veta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Jag behöver alltså inte veta? Jo, egentligen.. Då du inte hade någon partition när du fick datorn så gjorde du bara en ny. Men nu måste du ta bort din gamla (såklart) och sen göra en ny, men jag tror du fixar det faktist. Kolla någon formaterings guide om du vill vara på den säkra sidan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Jag behöver alltså inte veta? Nej, inte om du inte gjort det förut när du formaterat Man delar upp disken i olika delar så det ser ut som flera hårddiskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts