Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Hej! Jag har varken haft något virusprogram eller någon brandvägg på jättelänge. Det är aspuckat, jag vet, och allt sånt ska jag fixa nu. Dock är det väl lite försent, min dator brukar få för sig att spela upp ljudsnuttar av olika fjortislåtar med en bebisröst som sjunger, och jag får pop-ups typ en gång i halvtimmen. Allt sånt här vill jag få bort. Finns det något/några bra program att ladda ner för det? Gratis. Och hur är det med warez nuförtiden? Jag vill nämligen ha hjälp med att fixa nod32 gratis också, men får man fråga om sånt? Som ni märker är jag sjukt dålig på sånt här, så hjälp mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Tweak du har pm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Hej! Jag har varken haft något virusprogram eller någon brandvägg på jättelänge. Det är aspuckat, jag vet, och allt sånt ska jag fixa nu. Dock är det väl lite försent, min dator brukar få för sig att spela upp ljudsnuttar av olika fjortislåtar med en bebisröst som sjunger, och jag får pop-ups typ en gång i halvtimmen. Allt sånt här vill jag få bort. Finns det något/några bra program att ladda ner för det? Gratis. Och hur är det med warez nuförtiden? Jag vill nämligen ha hjälp med att fixa nod32 gratis också, men får man fråga om sånt? Som ni märker är jag sjukt dålig på sånt här, så hjälp mig! Det är bara att tanka deras gratisversion, när man uppdaterar databasen så brukar det hända något skoj, så som att man får över 40 000 gratisdagar. Om det här klassas som warez vet jag dock inget, användaren i sig gör ju inget fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 (redigerad) Det är bara att tanka deras gratisversion, när man uppdaterar databasen så brukar det hända något skoj, så som att man får över 40 000 gratisdagar. Om det här klassas som warez vet jag dock inget, användaren i sig gör ju inget fel. Tack! Men hur uppdaterar man databasen då? Vafan.. När jag väljer att göra en djupskanning av min dator står det först att de aktuella virusdatabaserna är för gamla, men sen söker den ändå. Och då kom det här upp: "förmodligen okänd NewHeur_PE virus infiltration hittad i minnet. Ingen åtgärd kan tas mot infiltrationer i minnet. Klicka på "Lämna" och kör en rensning av lokala enheter. Infektionen i minnet kommer från filenC:\WINDOWS\system32\oNrC6VxN.exe." Vad ska jag göra? Redigerad 6 augusti, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Hur länge har du kört utan brandvägg/antivirusprogram egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Hur länge har du kört utan brandvägg/antivirusprogram egentligen? Länge. Några månader. Är det illa? Kommer det gå att fixa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Länge. Några månader. Är det illa? Kommer det gå att fixa? Ja, hmm, det är ganska illa. Med vilja, våld och vaselin kan man fixa allt men om jag var i dina skor skulle jag nog börja överväga att formatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Länge. Några månader. Är det illa? Kommer det gå att fixa? Haha. Förmodligen så ligger allt ditt innehåll som du har i datorn ute på diverse sajter då. Jag rekommederar att du formaterar, helt ärligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Ja, hmm, det är ganska illa. Jag skulle säga att det ganska mycket beror på hur man surfar. Men i det här fallet skulle jag också rekommendera formatering. Man kan få sitta och pilla i timmar med olika program om man har otur. Tweak: Körde du inte ens Windows inbyggda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Tobbe, jag vet inte. Nämen vafan. Åhhh. Boomer, vadå för sajter? Borde jag vara orolig? Det enda jag bryr mig om på min dator är musiken. Så formatering vore kanske rätt nice, ja. Men vad gör jag av 50 gb musik så länge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Tobbe, jag vet inte. Nämen vafan. Åhhh. Boomer, vadå för sajter? Borde jag vara orolig? Det enda jag bryr mig om på min dator är musiken. Så formatering vore kanske rätt nice, ja. Men vad gör jag av 50 gb musik så länge? Äh, det är bara jag som babblar. Men du har förmodligen ett ton med spywares som sitter och studerar vad du gör på datorn. Ett tips är att skicka över musiken till en annan dator så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Ett tips är att skicka över musiken till en annan dator så länge. Mhm, gärna över FTP eller dylikt så går det smidigt. Eller stoppa in en annan disk, om du har en sådan tillgänglig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 (redigerad) Äh, det är bara jag som babblar. Men du har förmodligen ett ton med spywares som sitter och studerar vad du gör på datorn. Ett tips är att skicka över musiken till en annan dator så länge. Hur då? Tror inte vi har så mycket ledig plats på den andra, men vilket är smidigaste sättet att få över den isåfall? Okejdå. Hur skickar man över FTP? Tack så mycket för all hjälp förresten, jag vet att jag har varit sjukt korkad och lat, så.. ja. Tack! Redigerad 6 augusti, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 (redigerad) Detta förutsätter att du har datorerna i ett nätverk. Fixa BulletProof FTP Server på din dator, minns inte exakt hur man gör, men skapa ett nytt användarkonto, sätt ett användarnamn och lösenord och att den ska ha tillgång till hela datorn/musikmappen. Sedan borde det bara vara att starta upp servern. På den andra datorn kan du använda valfritt FTP-program. Då ansluter du till ditt lokala IP (kolla i Start->Kör->cmd->"ipconfig", ser ut som 192.168.0.x oftast) med användarnamnet och lösenordet du valde. Då kommer du att se två "browsers", din dator, och den du sitter vid. Bara att dra över mapparna. Men kolla att det finns tillräckligt utrymme på datorn först. edit: Räkna med att det kan ta några timmar om det är 50 GB. Redigerad 6 augusti, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 (redigerad) Detta förutsätter att du har datorerna i ett nätverk. Men kolla att det finns tillräckligt utrymme på datorn först. Det har jag inte. Hur fixar man det? Varför måste jag skapa ett nytt användarkonto, på den här datorn, om jag förstod det rätt? Tillräckligt utrymme hade jag. Redigerad 6 augusti, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 (redigerad) Det har jag inte. Hur fixar man det? Varför måste jag skapa ett nytt användarkonto, på den här datorn, om jag förstod det rätt? Tillräckligt utrymme hade jag. Nej, nytt användarkonto i FTP-servern. Så att du har något att ansluta till (kanske funkar utan konto, aldrig testat). Edit: Missade "Det har jag inte. Hur fixar man det?". Du har alltså inte datorerna kopplade till en router? Redigerad 6 augusti, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Nej, nytt användarkonto i FTP-servern. Så att du har något att ansluta till (kanske funkar utan konto, aldrig testat). Edit: Missade "Det har jag inte. Hur fixar man det?". Du har alltså inte datorerna kopplade till en router? Heh.. jo.. det har jag ju. Okej, testar detta nu då. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Ska jag ladda hem samma program på andra datorn? Hur väljer jag vilka filer och mappar den ska ha tillgång till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Det är väl mycket lättare att bara dela en mapp på andra datorn och sen drag and droppa musiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Det är väl mycket lättare att bara dela en mapp på andra datorn och sen drag and droppa musiken Ja, hur gör man allt sånt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts