Jump to content

Program som förhindrar en snabb start

Jazz
 Share

Recommended Posts

Jag är så in-i-helvetes förbaskat sur på min OTROLIGT långsamma dator som fullkommligt VÄGRAR ge sig mindre tid än typ 2 minuter att starta och orsaken är väldigt simpel, jag har alldeles för mycket program som ska startas när datorn sätter igång. :w000t:

Nu är det ju bara ett problem, alla program som ska kunna kontrollera och ta bort dessa startups är ju skitdåliga och fungerar aldrig, inte ens systemoperativets egna funktion för detta verkar fungera så... hur skall man gå till väga? Kan ni tipsa om ett program som FUNGERAR?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så in-i-helvetes förbaskat sur på min OTROLIGT långsamma dator som fullkommligt VÄGRAR ge sig mindre tid än typ 2 minuter att starta och orsaken är väldigt simpel, jag har alldeles för mycket program som ska startas när datorn sätter igång. :w000t:

Nu är det ju bara ett problem, alla program som ska kunna kontrollera och ta bort dessa startups är ju skitdåliga och fungerar aldrig, inte ens systemoperativets egna funktion för detta verkar fungera så... hur skall man gå till väga? Kan ni tipsa om ett program som FUNGERAR?

OS?

Om Windows, prövat Windows defender?

Hur kan det INTE fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använd helt enkelt TuneUp Utilities 2008, där kan man göra i princip allting. Finns hur jävla mycket inställningar som helst bla att ställa in autostarten.

Andra saker som kan snabba upp starten är högerklicka på: den här datorn>hantera>Tjänster och program>tjänster. Där finns det en massa tjänster som startar vaje gång windows startar och flesa av dessa är helt onöda och gör att det tar längre tid att starta datorn.

Kan en formatering hjälpa till lite?

Har hört någonstans att saker som ligger i mina dukument alltid laddas och har man mycket där tar det lång tid att starta.

Detta är nog allt jag kommer på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor