Jazz Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Jag är så in-i-helvetes förbaskat sur på min OTROLIGT långsamma dator som fullkommligt VÄGRAR ge sig mindre tid än typ 2 minuter att starta och orsaken är väldigt simpel, jag har alldeles för mycket program som ska startas när datorn sätter igång. Nu är det ju bara ett problem, alla program som ska kunna kontrollera och ta bort dessa startups är ju skitdåliga och fungerar aldrig, inte ens systemoperativets egna funktion för detta verkar fungera så... hur skall man gå till väga? Kan ni tipsa om ett program som FUNGERAR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 CCleaner är helt okej för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Jag är så in-i-helvetes förbaskat sur på min OTROLIGT långsamma dator som fullkommligt VÄGRAR ge sig mindre tid än typ 2 minuter att starta och orsaken är väldigt simpel, jag har alldeles för mycket program som ska startas när datorn sätter igång. Nu är det ju bara ett problem, alla program som ska kunna kontrollera och ta bort dessa startups är ju skitdåliga och fungerar aldrig, inte ens systemoperativets egna funktion för detta verkar fungera så... hur skall man gå till väga? Kan ni tipsa om ett program som FUNGERAR? OS? Om Windows, prövat Windows defender? Hur kan det INTE fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Ge fan i CCleaner, its bullshit. WinXP Manager gör jobbet effektivt, du kommer märka skillnad . Använder programmet själv, rekommenderar den starkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Använd helt enkelt TuneUp Utilities 2008, där kan man göra i princip allting. Finns hur jävla mycket inställningar som helst bla att ställa in autostarten. Andra saker som kan snabba upp starten är högerklicka på: den här datorn>hantera>Tjänster och program>tjänster. Där finns det en massa tjänster som startar vaje gång windows startar och flesa av dessa är helt onöda och gör att det tar längre tid att starta datorn. Kan en formatering hjälpa till lite? Har hört någonstans att saker som ligger i mina dukument alltid laddas och har man mycket där tar det lång tid att starta. Detta är nog allt jag kommer på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Start -> kör -> msconfig och fliken autostart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts