Jump to content

Datordilemma.

iweX
 Share

Recommended Posts

Hejsan, Jag behöver lite hjälp nu!

När jag startar upp min dator och trycker på logga in så startas den och då ska ju skrivbordet och allt komma upp, Men istället får jag upp en "mina dokument" bara, Allt annat är svart, dvs skrivbordet & startmenyn laddas inte.

När jag trycker på "Sök" på valfri mapp, så laddas skrivbordet, start menyn kommer, datorn startas på "riktigt".

Sen när jag går in på Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Ändra bildskämrsupplösning, Teman så får jag upp

"Windows-värdprocess (Rundll32) har slutat att fungera.

Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problem"

Någon som kan hjälpa mig?

Datorn är även hyffsat ny ~2 månader gammal.

Jag har Vista home edition, Lagligt. och det hjälper.

Tack på förhand!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, Jag behöver lite hjälp nu!

När jag startar upp min dator och trycker på logga in så startas den och då ska ju skrivbordet och allt komma upp, Men istället får jag upp en "mina dokument" bara, Allt annat är svart, dvs skrivbordet & startmenyn laddas inte.

När jag trycker på "Sök" på valfri mapp, så laddas skrivbordet, start menyn kommer, datorn startas på "riktigt".

Sen när jag går in på Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Ändra bildskämrsupplösning, Teman så får jag upp

"Windows-värdprocess (Rundll32) har slutat att fungera.

Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problem"

Någon som kan hjälpa mig?

Datorn är även hyffsat ny ~2 månader gammal.

Jag har Vista home edition, Lagligt. och det hjälper.

Tack på förhand!

Byt till XP :naughty:

Instalerat nåt nytt?

Systemåterställning? :innocent:

Ominstallation?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har skivan till ditt operativsystem; Sätt i skivan och vänta tills installationsskärmen kommer upp. Tryck sedan på "Reparera Datorn" vilket borde stå lite åt sidan på skärmen. Om skivan inte går igång utan windows startar istället, gå in i BIOS och ändra så att din CD/DVD enhet startar före C: disken.

Jag vet inte om det funkar, men när du gör detta söker Windows efter fel och försöker sedan åtgärda dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Byt till XP :w000t:

Instalerat nåt nytt?

Systemåterställning? :w000t:

Ominstallation?

Jag har installerat nya program ja.

Tänker inte byta till XP, ska testa en systemåterställning snart.

Men kan det ha något att göra med themes filerna? Isåfall, så skulle nån kunna vara snäll och skicka den på msn/ladda upp dem nånstans? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor