Jump to content

Ska köpa ny dator

Skotten_31
 Share

Recommended Posts

Datorn du länkat till verkar det inte vara något fel på, men skulle du handplocka alla delarna och kanske byta ut något kan jag nästan försäkra dig om att det skulle vara billigare..

Edit; Ett tips om du tänker behålla datorn länge och uppgradera med nyare grafikkort och processorer etc. är att välja ett bra nätaggregat. Anledningen att jag nämner detta är att jag i veckan bytte grafikkort från mitt 8800GTS 640MB mot ett överklockat GTX 260 896MB. Efter några timmars GRID kraschade datorn, och jag begav mig till Databyrån för att kolla up det då jag tidigare misstänkt att mitt nätaggregat redan arbetade ganska hårt och fick reda på att om jag kört ett par dagar till hade nätagget och möjligtviss andra delar förstörts. Jag hade redig tur som gick och frågade, och nu när jag köpt ett mycket bättre går datorn otroligt mycket tystare och ar dessutom mycket svalare. :innocent: Bara ett tips, då speldatorer tenderar att vilja uppgraderas lite då och då.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror den där datorn skulle passa för gameing iallafall på low/medium.

Jag kör high/mediumhigh med mitt budgetinspirerade bygge från 2006. :innocent:

---

Billigare att köpa komponenter och bygga själv, till och med billigare att pröjsa för montering. C2D E8400, Gigabyte P35/P45-moderkort, ATi 4850, Antec Sonata III, 750GB HDD, Corsair 4GB minne. Det är något att utgå från.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både och, vill kunna köra spel som. Cs, cs source, half life 2. Utan lagg alltså.

Isåfall så funkar den där dator mycket mer än väl för Source spel. Den du har hittat skulle kunna spela Crisis på låg/medium om inte högre beroende på upplösning. Men den klarar säker dom mesta nya spel på marknaden. Men som sagt, du kan få en bättre dator om du plockar ihop själv samtidigt snäppet billigare :innocent:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isåfall så funkar den där dator mycket mer än väl för Source spel. Den du har hittat skulle kunna spela Crisis på låg/medium om inte högre beroende på upplösning. Men den klarar säker dom mesta nya spel på marknaden. Men som sagt, du kan få en bättre dator om du plockar ihop själv samtidigt snäppet billigare :naughty:

:innocent:

Den där datorn ligger i samma liga som min och jag spelar Crysis i 1680x1050 High och får en stabil FPS på 30-40 och det är vad som krävs för att Crysis ska upplevas som flytande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:w000t:

Den där datorn ligger i samma liga som min och jag spelar Crysis i 1680x1050 High och får en stabil FPS på 30-40 och det är vad som krävs för att Crysis ska upplevas som flytande.

Nu passar det att skippa "ignore"? :w000t:

Jaja, Såg nu att jag läst fel grafikkort. Så då kan jag hålla med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor