SilentViper Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Finns det nåt sätt att köra DX10 på XP? Har för mig att det gick om man ändrade på saker. Så frågan är kommer mitt Windows XP vara lika stabilt om ja ändrar så jag kan köra DX10 på XP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 (redigerad) Finns det nåt sätt att köra DX10 på XP? Har för mig att det gick om man ändrade på saker. Så frågan är kommer mitt Windows XP vara lika stabilt om ja ändrar så jag kan köra DX10 på XP? Googla det bara Redigerad 3 augusti, 2008 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Som mystic sade, Googla det... Men det jag har hört så släpptes DX 10 med SP3... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Som mystic sade, Googla det... Men det jag har hört så släpptes DX 10 med SP3... Windows XP kommer aldrig få DirectX 10. Men det sägas att man kan få DX10 att rinna bara på XP om man har X64 versionen. Men om dom ryktena stämmer vet jag inte riktigt. Jaja, Vad är det värsta som kan hända? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Windows XP kommer aldrig få DirectX 10. Men det sägas att man kan få DX10 att rinna bara på XP om man har X64 versionen. Men om dom ryktena stämmer vet jag inte riktigt. Jaja, Vad är det värsta som kan hända? Jorden går under?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Jorden går under?? ----------------- Iallafall, om du kopierar eller ber någon att skicka DirectX filerna som saknas och registrerar filerna genom komandotolken Funkar till exempel om du vill köra Camhack till San Andreas i Vista, då saknas filen dx8vb.dll vilken man registrerar genom att lägga den saknade filen i system32 mappen, går in i kommandotolken och skriver regsvr32 dx8vb.dll i det här fallet, och trycker enter. Har du gjort rätt ska det stå något om att registreringen av filen har lyckats kanske det funkar. Känns dock som om någon redan skulle testat det, och folk hade nog vetat om det.. ? Detta är bara en ren chansning men det kan ju vara värt att testa. Och även datorn efteråt skulle tro att du har DirectX 9.0c kanske det funkar som DX10? Som sagt, ingen aning om detta skulle kunna fungera. Spoilern är bara där istället för paranteser för att göra inlägget mindre rörigt. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 ----------------- Iallafall, om du kopierar eller ber någon att skicka DirectX filerna som saknas och registrerar filerna genom komandotolken Funkar till exempel om du vill köra Camhack till San Andreas i Vista, då saknas filen dx8vb.dll vilken man registrerar genom att lägga den saknade filen i system32 mappen, går in i kommandotolken och skriver regsvr32 dx8vb.dll i det här fallet, och trycker enter. Har du gjort rätt ska det stå något om att registreringen av filen har lyckats kanske det funkar. Känns dock som om någon redan skulle testat det, och folk hade nog vetat om det.. ? Detta är bara en ren chansning men det kan ju vara värt att testa. Och även datorn efteråt skulle tro att du har DirectX 9.0c kanske det funkar som DX10? Som sagt, ingen aning om detta skulle kunna fungera. Spoilern är bara där istället för paranteser för att göra inlägget mindre rörigt. Lycka till. Jag var tvungen att göra den där processen med dx8vb.dll... Var riktigt svårt när man testade sig fram Fick det dock att funka genom att skaffa hjälp om regsvr kommandot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Att testa sig fram utan att ha några kunskaper om det verkar svårt. Jag sökta något på YouTube och sådär, hade aldrig kommit på det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts