Grumpy Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Vad fan?! Kan man inte välja flera alternativ, jag har riktigt många synfel och jag har haft glasögon sen jag var 3 år, så jag känner inte till något annat Det har pratas om att jag måste operera mina ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Astigmatisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Jag ser sämre på långt håll, märks ofta när jag kör bil och ser inte vad det står på skyltarna förrän ganska sent. Jag borde kanske göra något åt det. Vet inte vad det kallas och har inte fått det bekräftat som ett synfel någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Jag ser sämre på långt håll, märks ofta när jag kör bil och ser inte vad det står på skyltarna förrän ganska sent. Jag borde kanske göra något åt det. Vet inte vad det kallas och har inte fått det bekräftat som ett synfel någon gång. Same, inget dom reagerade på när jag testade synen dock.. Lite sämre syn på vänstra ögat var allt dom märkte.. Var ganska tveksam till att jag skulle klara det då man knappt ser skyltarna förrens man är framme vid dom Oo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 (redigerad) Jag är närsynt långsynt, inte så mycket men ändå. Hur mycket har jag ingen koll på, men högra ögat var lite sämre om jag kommer rätt ihåg. edit: långsynt för helvete, inte närsynt Redigerad 4 augusti, 2008 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Inget. Samma. Min mamma däremot är blind på ena ögat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Kollade nu hur pass mycket fel jag hade på ögonen. Det var -3.00 på båda ögonen (tur att man har lika i alla fall). Kan någon säga något om siffran -3.00? Vad har ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Jag voteade annat för att mitt "problem" inte finns med! Jag har ett litet lustigt synfel eller hur man ska säga! På mitt vänstra öga så ser jag ljus mycket starkare än vad jag gör på mitt högra, dessutom är jag långsynt på det vänstra! På mitt högra ser jag mer suddigt och har sämre ljusavkänning, är även närsynt på högra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 (redigerad) -1.25 på båda ögonen,var hos optikern i måndags. Får glasögonen antingen idag eller imorgon. Redigerad 6 augusti, 2008 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Närsynt, ligger på gränsen till att behöva glasögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 När fick ni glsögon och hur kom ni på att glasögon behövdes? Själv fattade jag inte att jag behövde glasögon. Såg lite dåligt på vita tavlan och fick lite huvudvärk av att läsa. Just då hade vi också almänna underslningar hos skolsystern. Där fick jag reda på detta. Det var väl i 6:an tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts