Vice. Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Vote: Annat, vad? Jag är översynt. Sist jag var på ögonkontroll så läste jag den understa raden felfritt och fick prova en specialtavla med tecken och symboler istället. Redigerad 31 juli, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Närsynt. Eller som jag brukar säga, datornördsögon. Alla mina nördkompisar som har glasögon har alla samma fel, och av samma anledning. Man sitter och stirrar in i sin skärm dag ut och dag in och får dålig syn på långt avstånd pga det. Kan använda deras glasögon och se bra i dom cuz of this. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Vote: Inget av det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Haha. Trångsynt har väl inget med den fysiska synen att göra. Med ögonen det vill säga. Det handlar ju om att ha ett mentalt "tunnelseende". Att man inte kan se andras ståndpunkter, utan håller fast vid sin egen. Självklart kan den vara med i pollen, men jag trodde du menade hur ens syn med ögonen var <: . Fast nu kanske jag har fel, men då får jag äta upp min egen tårta eller vad man säger. Jadu, jag skulle också tro att jag var översynt, vet dock inte. Jag är inte när- eller långsynt i alla fall och jag har inga problem med ögonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Närsynt. Eller som jag brukar säga, datornördsögon. Alla mina nördkompisar som har glasögon har alla samma fel, och av samma anledning. Man sitter och stirrar in i sin skärm dag ut och dag in och får dålig syn på långt avstånd pga det. Kan använda deras glasögon och se bra i dom cuz of this. Spenderar själv väldigt mycket tid framför datorn MIN: 6 timmar/dygn och har inga syn problem alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Har problem med att se saker på långthåll beror på hur långt det är från ögorna. F.ö så är jag närsynt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Jag är trångsynt Annars är min syn ganska så perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Vote: Inget av det Är översynt bättre eller sämre än "inget alls"? Redigerad 31 juli, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Astigmatism då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Närsynt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Astigmatism då? Vad är det? Edit: Hittat. =) Redigerad 31 juli, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Vote: Annat, vad? Jag ljuskänslig. Tycker lysrör bland det värsta som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Närsynt. Skaffade glasögon för ett tag sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Närsynt. Jag kan inte läsa det som står på tavlan om jag är mer än 4 meter bort. Usch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Vet inte om man skall klassa det här som synfel men jag får ganska kraftig huvudvärk av ljus. Annars så borde jag ha perfekt syn, varken närsynt eller långsynt. Redigerad 31 juli, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Närsynt, I am. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Jag ser bättre på längd, har haft glasögon för att läsa och sånt förut. Men läkarna säger att det har blivit bättre och att jag slipper brillorna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Ser kasst på högerögat. En stor prick där jag fokuserar blicken. Ögonläkaren sa dock att jag hade fullgod syn och kunde bli pilot eller vadsomhelst som kräver bra syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Har inget synfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Närsynt och ljuskänslighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts