RavenE Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Ni som läst min förra tråd, vet att jag haft problem med min dator, felen står nerskrivna i den tråden. Så vad tycker ni? Bör jag satsa på en ny dator, eller nya komponenter. Jag har aldrig bytt komponenter i en dator (förutom hårddiskar och ram-minnen), bara så ni vet. Datorn jag har spanat in, om det blir en ny, har förljande specifikationer: http://pici.se/thumbs/t_PkDTSZMSZ.gif http://pici.se/thumbs/t_vYwtCsaee.gif Datorn kostar 4990 kr, värt pengarna? Vill någon plocka ihop en bättre dator för en liknande summa, får ni gärna göra det, helst inklusive original Windows + ihopplockning av komponenterna. Edit: En likadan dator, fast med Intel processor finns också, samma pris på den. Redigerad 31 juli, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 El-giganten? No no. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 El-giganten? No no. Aye, beställ komponenter från datorbutiken/komplett/dustin och bygg själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Aye, beställ komponenter från datorbutiken/komplett/dustin och bygg själv. www.prisjakt.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 www.prisjakt.nu Ett no-no för mig efter att ha sett hur det gick för en vän. Han beställde prylar från tre olika ställen för att få det så billigt som möjligt men hans dator krashade och dom visste inte vad det var för fel på den och han kunde inte skicka tillbaka den komponenten som det var fel på innan han visste vilken det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Ett no-no för mig efter att ha sett hur det gick för en vän. Han beställde prylar från tre olika ställen för att få det så billigt som möjligt men hans dator krashade och dom visste inte vad det var för fel på den och han kunde inte skicka tillbaka den komponenten som det var fel på innan han visste vilken det var. Det är väl snarast hans fel då han inte vet vad han sysslar med. --- Butikstips är annars Inet.se, den i särklass bästa webbutiken jag varit med om, deras sortiment är dock inte gigantiskt. Var inte rädd för att plocka ihop en dator själv, busenkelt. Jag kan sitta och leka support på messenger om du så skulle vilja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 El-giganten? No no. Allt jag köpt där har fungerat bra, inte köpt någon dator iofs. Aye, beställ komponenter från datorbutiken/komplett/dustin och bygg själv. Bygger helst inte. Men måste jag så får det väl gå. Butikstips är annars Inet.se, den i särklass bästa webbutiken jag varit med om, deras sortiment är dock inte gigantiskt. Var inte rädd för att plocka ihop en dator själv, busenkelt. Jag kan sitta och leka support på messenger om du så skulle vilja. Oh, bra sida och bra priser! Blir mest troligt ett köp därifrån, billig frakt också. Tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Inet.se är fane mig det bästa som har hänt inom näthandel. Riktigt billiga, frakten är inte på många kronor och leveranstiden hur snabb som helst (beställer innan kl 2 så får du saken nästa dag oavsett hur stor den där). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Jag rekommenderar också Inet eller Dustinhome. Inet har fri frakt på många artiklar, och Dustin har bra support. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Alltså det bästa att göra är att först plocka fram de man vill ha, sedan kolla runt om de finns billigare nån annanstans som också har bre service. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts