SimonJ Skrivet 30 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 (redigerad) Hej ! Jag har problem med min brännare på datorn, när jag har bränt ner saker på skiva blir allt att gå segt när jag ska använda det. Jag bränner i CloneCD i lägsta hastigheten, det har alltid funkat förut. Vad är felet? Är brännaren trasig? EDIT: Om detta räknas som "Warez" ber jag om ursäkt! Redigerad 30 juli, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 Hej ! Jag har problem med min brännare på datorn, när jag har bränt ner saker på skiva blir allt att gå segt när jag ska använda det. Jag bränner i CloneCD i lägsta hastigheten, det har alltid funkat förut. Vad är felet? Är brännaren trasig? EDIT: Om detta räknas som "Warez" ber jag om ursäkt! Hur menar du med segt? Menar du att bränna eller att om te.x det är en film så laddar den segt? eller hur menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 30 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 (redigerad) Hur menar du med segt? Menar du att bränna eller att om te.x det är en film så laddar den segt? eller hur menar du? Ja, allt jag bränner laddar i en evighet. Redigerad 30 juli, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 30 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 Hej ! Jag har problem med min brännare på datorn, när jag har bränt ner saker på skiva blir allt att gå segt när jag ska använda det. Jag bränner i CloneCD i lägsta hastigheten, det har alltid funkat förut. Vad är felet? Är brännaren trasig? EDIT: Om detta räknas som "Warez" ber jag om ursäkt! Vad händer när du drar upp hastigheten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 31 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Vad händer när du drar upp hastigheten? Jag har aldrig bränt i högre hastighet än 2x-2.4x eller vad det heter, och det har alltid funkat tidigare. Vilken hastighet ska jag bränna i då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Jag har aldrig bränt i högre hastighet än 2x-2.4x eller vad det heter, och det har alltid funkat tidigare. Vilken hastighet ska jag bränna i då ? WTF, själv brukade jag bränna i omkring 52x och tyckte ändå att det gick långsamt Se på fodralet till skivorna vad som är max hastigheten, sen om du är lite osäker kan du ta lite lägre än max hastigheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 31 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) WTF, själv brukade jag bränna i omkring 52x och tyckte ändå att det gick långsamt Se på fodralet till skivorna vad som är max hastigheten, sen om du är lite osäker kan du ta lite lägre än max hastigheten. På alla saker man bränner ??? Redigerad 31 juli, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 På alla saker man bränner ??? Vad skulle det göra någon skillnad? De flesta av mina skivor tål 52x därför använde jag oftast det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 På alla saker man bränner ??? Vad skulle det göra någon skillnad? De flesta av mina skivor tål 52x därför använde jag oftast det. Sedan beror det ju på apparaten som ska spela upp sakerna också. Jag vet att lite äldre stero-apparater inte kan spela upp skivorna om man bränt för fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
grahns Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Ok vilken brännare använder du och vilka skivor, om du bränner i 2.4x så är det ju troligast att det är dual layer dvd. Kör Nero cd-dvd speed och posta screen. Förresten bränner du Xbox360 spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 Wait, snackar vi om vanliga skivor eller dvd-skivor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 (redigerad) Wait, snackar vi om vanliga skivor eller dvd-skivor? Det är DVD-skivor jag har problem med, CD-skivor funkar bra. Redigerad 1 augusti, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 Det är DVD-skivor jag har problem med, CD-skivor funkar bra. Ok, Då har jag några frågor. Du typ öppnat ett nytt paket med DVD-skivor (som är av annat märke/+/-)? Och du har ingen annan brännare att prova? Och till sist, Din skivläsare har den senaste Firmwire? Annars leta upp den nyaste och uppdatera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 (redigerad) Ok, Då har jag några frågor. Du typ öppnat ett nytt paket med DVD-skivor (som är av annat märke/+/-)? Och du har ingen annan brännare att prova? Och till sist, Din skivläsare har den senaste Firmwire? Annars leta upp den nyaste och uppdatera! Fråga 1: Nej, jag använder samma skivor (TDK DVD+R) som alltid. Fråga 2: Nej, jag har ingen annan brännare att prova. Fråga 3: Firmwire ? Redigerad 1 augusti, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 (redigerad) Fråga 1: Nej, jag använder samma skivor (TDK) som alltid. Fråga 2: Nej, jag har ingen annan brännare att prova. Fråga 3: Firmwire ? Firmwire @ Wiki Leta upp din märkes hemsida, där borde dom ha info om firmwires till din läsare/brännare Redigerad 1 augusti, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 (redigerad) Firmwire @ Wiki Leta upp din märkes hemsida, där borde dom ha info om firmwires till din läsare/brännare Ok, men det har alltid gått att bränna DVD-skivor förut, så varför går det inte nu? Redigerad 1 augusti, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 1 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 Ok, men det har alltid gått att bränna DVD-skivor förut, så varför går det inte nu? Om allt vore logiskt skulle mer än hälften av alla problem inte finnas till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 Nu har jag provat att bränna en "sak" på 16x och det funkade inte, sen brände jag samma "sak" på 8x och det funkade inte heller! Vad kan problemet vara ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Voorhees93 Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Ja du den är nog paj allt, men det är en sak jag inte fattar - varför ska du ha hembrännaren stånas' på datorn, å sedan spä ut brännvinet på skivor? Prova med och slå upp vinet i flaskor, och ett tips, ha brännaren ut i vedskjulet eller nåt utifall farbror polisen kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Ja du den är nog paj allt, men det är en sak jag inte fattar - varför ska du ha hembrännaren stånas' på datorn, å sedan spä ut brännvinet på skivor? Prova med och slå upp vinet i flaskor, och ett tips, ha brännaren ut i vedskjulet eller nåt utifall farbror polisen kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts