Jump to content

Är brännaren trasig?

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hej ;)! Jag har problem med min brännare på datorn, när jag har bränt ner saker på skiva blir allt att gå segt när jag ska använda det. Jag bränner i CloneCD i lägsta hastigheten, det har alltid funkat förut. Vad är felet? Är brännaren trasig?

EDIT: Om detta räknas som "Warez" ber jag om ursäkt! :)

Redigerad av vicecitylife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej ;)! Jag har problem med min brännare på datorn, när jag har bränt ner saker på skiva blir allt att gå segt när jag ska använda det. Jag bränner i CloneCD i lägsta hastigheten, det har alltid funkat förut. Vad är felet? Är brännaren trasig?

Hur menar du med segt?

Menar du att bränna eller att om te.x det är en film så laddar den segt? eller hur menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer när du drar upp hastigheten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig bränt i högre hastighet än 2x-2.4x eller vad det heter, och det har alltid funkat tidigare. Vilken hastighet ska jag bränna i då >_<?

WTF, själv brukade jag bränna i omkring 52x och tyckte ändå att det gick långsamt :)

Se på fodralet till skivorna vad som är max hastigheten, sen om du är lite osäker kan du ta lite lägre

än max hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
WTF, själv brukade jag bränna i omkring 52x och tyckte ändå att det gick långsamt :)

Se på fodralet till skivorna vad som är max hastigheten, sen om du är lite osäker kan du ta lite lägre

än max hastigheten.

På alla saker man bränner >_<???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På alla saker man bränner >_<???

Vad skulle det göra någon skillnad?

De flesta av mina skivor tål 52x därför använde jag oftast det.

Sedan beror det ju på apparaten som ska spela upp sakerna också.

Jag vet att lite äldre stero-apparater inte kan spela upp skivorna om man bränt för fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är DVD-skivor jag har problem med, CD-skivor funkar bra.

Ok, Då har jag några frågor. Du typ öppnat ett nytt paket med DVD-skivor (som är av annat märke/+/-)?

Och du har ingen annan brännare att prova? ;)

Och till sist, Din skivläsare har den senaste Firmwire? Annars leta upp den nyaste och uppdatera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, Då har jag några frågor. Du typ öppnat ett nytt paket med DVD-skivor (som är av annat märke/+/-)?

Och du har ingen annan brännare att prova? ;)

Och till sist, Din skivläsare har den senaste Firmwire? Annars leta upp den nyaste och uppdatera!

Fråga 1: Nej, jag använder samma skivor (TDK DVD+R) som alltid.

Fråga 2: Nej, jag har ingen annan brännare att prova.

Fråga 3: Firmwire :naughty:?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor