Jump to content

Vistaproblem

Zack
 Share

Recommended Posts

En jobbkompis till mig har Windows Vista på sin dator. För ett tag sedan totalkrashade den när hon lämnat den igång under ett längre tag. Nu hänger den sig antingen när windows börjar ladda igång eller när hon kommit in i windows, då blir skärmen helt blå.

Hon kommer in i felsäkert läge och då fungerar det som det ska. JAg tänkte att man kunde göra en systemåterstälning men nono, Vista har inte sparat några återställningspunkter.

JAg tycker det låter helskumt. Köra in vista skivan och reparera?

Uppdatera skiten?

Släbng och köp nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En jobbkompis till mig har Windows Vista på sin dator. För ett tag sedan totalkrashade den när hon lämnat den igång under ett längre tag. Nu hänger den sig antingen när windows börjar ladda igång eller när hon kommit in i windows, då blir skärmen helt blå.

Hon kommer in i felsäkert läge och då fungerar det som det ska. JAg tänkte att man kunde göra en systemåterstälning men nono, Vista har inte sparat några återställningspunkter.

JAg tycker det låter helskumt. Köra in vista skivan och reparera?

Uppdatera skiten?

Släbng och köp nytt?

Reparera till att börja med, tror knappast själva skivan är defekt, och det lär nog inte hjälpa att köpa en ny vistaskiva, fungerar inte reparation, formatera.

Tips är att söka runt efter folk som har liknande problem och eventuella lösningar. (Kan vara bra att göra innan du formaterar om det finns någon lösning som inte behöver formatering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor