Mikolan Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Någon som spelar mycket danmaku shooters? Har på senaste tiden börjat lira dessa spel, började med att jag lirade massa DoDonPachi på ett Arkadkabinett, och senare visade en vän mig Perfect Cherry Blossom, varpå jag vart helt såld. För er som inte känner till konceptet är Danmaku en sub-genre av Shoot em' ups där en majoritet av skärmen täcks av fiendens kulor. Danmaku är japanska och betyder i princip "Kul-ridå". Här är ett exempel, screenshot från Perfect Cherry Blossom: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 I like the colors! Ser roligt ut! Alla färger påminner mig lite om Ikaragua (spellcheck?) på 360 Arcade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Jag brukade spela MUSHA mycket när jag var liten. Vet inte om det räknas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Då är frågan, vart får man tag på såna här spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Då är frågan, vart får man tag på såna här spel? Perfect Cherry Blossom (Och många andra spel i Touhou-serien) är inte gratis men det finns demo. Spelet finns dock lite överallt på nätet och en patch för engelska finns även. Kan inte länka då det är Warez men man behöver inte leta länge. DoDonPachi och många andra spel av Cave (Som t.ex. DonPachi, Guwange, ESP Ra.De. etc.) är arkadspel, vissa av dessa har portats till olika spelkonsoler, leta på ebay och dylikt. Eller tanka ner MAME (http://mamedev.org/) och leta rätt på en ROM-dump av arkadspelet och spela på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 31 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Spelade lite Perfect Cherry Blossom idag, kom till fjärde bossen denna gång Replay finns här: http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/files/beffo.se-fuaa408jjkn8-th7_03.rar Screens: (Om det är nån som har problem med att hitta spelet, PM:a ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts