Jump to content

Vad har du för hastighet på ditt internet?

Alle090
 Share

Vilken internet hastighet har du? och vilka medel?  

68 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

24 Mbit ADSL från Telia. Mycket nöjd. Har krånglat 2-3 gånger under de nästan 3 åren vi haft ADSL. får nog ut 21, gjorde något test. Snabbt går det i alla fall. Tar nån halvtimme att tanka en film så 100 MBits behövs verkligen inte.

Editsh: Angående det där med thumbnails eller inte. För mig laddas bilderna klart relativt snabbt (utom från beffo.se) men när man scrollar så blir det allmänt trögt. Det är nog det som är problemet.

njeekksad2

Redigerad av n00dles
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

8mbit men all resistans p.g.a. långa linjor max 6.91 mbit

ADSL

Sonera/Telia Sonera

Men av någon underlig orsak brukar sällan nätet fungera som det ska, och det leder

till att jag ligger på en uppkoppling av ca 800 kb/s det gäller inte bara min dator, utan alla

andra 3 datorerna i huset också. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8mbit men all resistans p.g.a. långa linjor max 6.91 mbit

ADSL

Sonera/Telia Sonera

Men av någon underlig orsak brukar sällan nätet fungera som det ska, och det leder

till att jag ligger på en uppkoppling av ca 800 kb/s det gäller inte bara min dator, utan alla

andra 3 datorerna i huset också. =/

800 kb/s låter ju rätt konstigt när du säger att du har 8 Mb/s... eller du kanske menar kB/s? Teoretiskt ska du ju få ut 1000 kB/s från en 8 Mb/s-lina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

800 kb/s låter ju rätt konstigt när du säger att du har 8 Mb/s... eller du kanske menar kB/s? Teoretiskt ska du ju få ut 1000 kB/s från en 8 Mb/s-lina.

Vad han skriver är ju helt korrekt. Skillad på mbyte och mbit duvet, och han skrev att han hade köpt 8mbit men får ut 6,9. Han laddar således ner nånstans runt 800kb/s precis som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad han skriver är ju helt korrekt. Skillad på mbyte och mbit duvet, och han skrev att han hade köpt 8mbit men får ut 6,9. Han laddar således ner nånstans runt 800kb/s precis som jag.

När han skriver såhär "Men av någon underlig orsak brukar sällan nätet fungera som det ska, och det leder

till att jag ligger på en uppkoppling av ca 800 kb/s", så låter det som att det var något som var ytterligare fel.

Sedan syftar jag på att ett litet "b" är lika med bit. Så när han skriver 800 kb/s är det samma som kbit/s, och således 0.8 Mbit/s. Stort "B" är byte.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med 6.91 Mbit/s får jag ut nedladdningshastigheten ca 800 kB/s som ett max.

Men sen har nätet sämre dagar, dock fler sämre dagar än bättre, då uppkopplingen är nere i 800 kbit/s

och nedladdnigshastigheten 100 kB/s

Nu borde allt vara rätt.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att det är självklart men... detta är ju korkat, hur ska medelhastigheten hjälpa individerna med långsamt internet? Vart vill du komma? Det är väl självklart, det kicken sa, eller du är inte tillräckligt gammal för att ha upplevt äldre hastigheter? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är det nya som installeras i Lund. En av de första i Sverige. :lol::)

h38bd7s543t5.jpg

Det känns iofs ganska meningslöst att köpa 1000/100 för privatperson, fast coolt!

Någon som vet hur många mbit som 100/100 i verkligheten brukar leverera och hur snabbt det motsvarar i nedladdingshastighet?

mr_tobbe: du tolkade I_lol rätt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns iofs ganska meningslöst att köpa 1000/100 för privatperson, fast coolt!

Någon som vet hur många mbit som 100/100 i verkligheten brukar leverera och hur snabbt det motsvarar i nedladdingshastighet?

mr_tobbe: du tolkade I_lol rätt :)

Jag har 100/100 i Norrköping, men får i verkligheten 70/60 om jag minns rätt. Brukar tanka i 5-7 meganågot/sek har jag för mig.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mr_tobbe: du tolkade I_lol rätt :lol:

Då var iallafall det problemet löst :lol:

Men lånar tråden till att fråga om någon har någon aning om vad som kan

orsaka min tröga uppkoppling. Det värkar iaf som att mitt nätverkskort skall ha några problem.

Varje gång jag startar datorn blir jag tvungen att stå vid modemet och knycka ur kabeln som går till

datorn ett antal gånger tills porten till datorn börjar lysa, konstigt? :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

100/10 BBB hos far min, verkade maxa 9,6 mB/s nedåt (torrent så klart). Farsan har testat mot bredbandskollen och har då kommit upp i 70 Mbit.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Nu är det ju så att detta inte endast handlar om dig. Okej att du har 16 mbit/s och att dina screenshots laddas upp jättesnabbt för dig. Det är om oss alla andra som det handlar om. Visserligen är du på rätt väg då du skapar denna poll, men det kommer inte förändra någonting. Jag har t.ex 2mbit/s (Ska jag vota 56k - 2mbit/s eller 2-6?) och jag tycker det duger helt och hållet för mig då jag inte är någon större surfare eller nerladdare. Men att du inte tar emot kritik och respekterar våra förslag tycker jag är tråkigt. Det är sjukt jobbigt när du postar upp till tio (10) bilder i en och samma post. Saken är att så fort vi scrollar ner så scrollas sidan upp pga att bilderna laddas upp. Och i vissa fall kan det ta förjävligt lång tid att laddas upp.

Jag har redan skrivit en lång jäkla argumentationstext om detta och orkar helt enkelt inte med att skriva en till. Du kan ju söka på thumbnails i screenshot-tråden. 3 sidor med endast klagomål kommer upp. De flesta andra använder thumbnails och det underlättar sååå mycket. Vi behöver inte vänta på att bilderna laddas upp och vi scrollas inte upp. Det är enkelt, smidigt och lättillgängligt. Du märker antagligen ingenting för du har en så rätt snabb internetuppkoppling, men för majoriteten av oss andra är det frustrerande. Jag förstår dig verkligen inte. Läser du inte igenom alla våra posts eller? Har du missat det helt och hållet? Varför bara inte använda thumbnails? Det blir ju för bövelen tusen gånger lättare och smidigare, samt att du slipper allt klagomål. Många har dig ignorerade just nu, bara pga det. Så dom ser inga posts som du gör. Vill du ha det så? Och du behöver inte bli rädd för att vi missar eller inte ser dina bilder. Vi ser dom lika bra med thumbnails. Vi kommer inte missa dina fantastiskt fina screens som du tar, om du skulle börja använda thumbnails. Gör det enklare för dig, för oss och för tråden.

1. Du ska ta din uppmätta hastighet INTE din köpta hastighet.

2. Har aldrig postat 10 bilder i sträck, högsta tror jag är 9 bilder.

3. Jag ser era klagomål. Men eftersom det inte är en regel som är satt av Jacker och att jag aldrig själv har några problem (Även i skolan (ca 56k fax modem)) så scrollas jag aldrig upp. Så jag har bara inte orkat göra Thumbnails... :)

Men lånar tråden till att fråga om någon har någon aning om vad som kan

orsaka min tröga uppkoppling. Det värkar iaf som att mitt nätverkskort skall ha några problem.

Varje gång jag startar datorn blir jag tvungen att stå vid modemet och knycka ur kabeln som går till

datorn ett antal gånger tills porten till datorn börjar lysa, konstigt? :lol:

Pröva byta router eller nätverkskort?

Om inte du har det till hands, kolla så att det inte är routern så att alla datorer har samma problem på det jacket?

Självklart loggar Alle090 in utan att svara i sin egen skapade tråd... MONGOBARN!

Jag är inte mongo, Jag är svensk :lol:

Lite stört att dra en slutsats vilken folkgrupp jag tillhör.

BTW: Det är inte så lätt att svara via PSP då jag inte hitta post knappen, man kan bara logga in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor