n00dles Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 (redigerad) 24 Mbit ADSL från Telia. Mycket nöjd. Har krånglat 2-3 gånger under de nästan 3 åren vi haft ADSL. får nog ut 21, gjorde något test. Snabbt går det i alla fall. Tar nån halvtimme att tanka en film så 100 MBits behövs verkligen inte. Editsh: Angående det där med thumbnails eller inte. För mig laddas bilderna klart relativt snabbt (utom från beffo.se) men när man scrollar så blir det allmänt trögt. Det är nog det som är problemet. njeekksad2 Redigerad 26 juli, 2008 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 50mb fiber från Bahnhof. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 100 Mbit Fiber. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) g Redigerad 6 juli, 2009 av Gasoline Kiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 8mbit men all resistans p.g.a. långa linjor max 6.91 mbit ADSL Sonera/Telia Sonera Men av någon underlig orsak brukar sällan nätet fungera som det ska, och det leder till att jag ligger på en uppkoppling av ca 800 kb/s det gäller inte bara min dator, utan alla andra 3 datorerna i huset också. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 8mbit men all resistans p.g.a. långa linjor max 6.91 mbit ADSL Sonera/Telia Sonera Men av någon underlig orsak brukar sällan nätet fungera som det ska, och det leder till att jag ligger på en uppkoppling av ca 800 kb/s det gäller inte bara min dator, utan alla andra 3 datorerna i huset också. =/ 800 kb/s låter ju rätt konstigt när du säger att du har 8 Mb/s... eller du kanske menar kB/s? Teoretiskt ska du ju få ut 1000 kB/s från en 8 Mb/s-lina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 800 kb/s låter ju rätt konstigt när du säger att du har 8 Mb/s... eller du kanske menar kB/s? Teoretiskt ska du ju få ut 1000 kB/s från en 8 Mb/s-lina. Vad han skriver är ju helt korrekt. Skillad på mbyte och mbit duvet, och han skrev att han hade köpt 8mbit men får ut 6,9. Han laddar således ner nånstans runt 800kb/s precis som jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) 1000 WOOT, finns det till gemene man? Ja, det är det nya som installeras i Lund. En av de första i Sverige. Redigerad 27 juli, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) Vad han skriver är ju helt korrekt. Skillad på mbyte och mbit duvet, och han skrev att han hade köpt 8mbit men får ut 6,9. Han laddar således ner nånstans runt 800kb/s precis som jag. När han skriver såhär "Men av någon underlig orsak brukar sällan nätet fungera som det ska, och det leder till att jag ligger på en uppkoppling av ca 800 kb/s", så låter det som att det var något som var ytterligare fel. Sedan syftar jag på att ett litet "b" är lika med bit. Så när han skriver 800 kb/s är det samma som kbit/s, och således 0.8 Mbit/s. Stort "B" är byte. Redigerad 27 juli, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) 800 kb/s låter ju rätt konstigt när du säger att du har 8 Mb/s... eller du kanske menar kB/s? Teoretiskt ska du ju få ut 1000 kB/s från en 8 Mb/s-lina. Med 6.91 Mbit/s får jag ut nedladdningshastigheten ca 800 kB/s som ett max. Men sen har nätet sämre dagar, dock fler sämre dagar än bättre, då uppkopplingen är nere i 800 kbit/s och nedladdnigshastigheten 100 kB/s Nu borde allt vara rätt. Redigerad 27 juli, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Jag antar att det är självklart men... detta är ju korkat, hur ska medelhastigheten hjälpa individerna med långsamt internet? Vart vill du komma? Det är väl självklart, det kicken sa, eller du är inte tillräckligt gammal för att ha upplevt äldre hastigheter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 24-100, Fiber (tror jag), ComHem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Ja, det är det nya som installeras i Lund. En av de första i Sverige. Det känns iofs ganska meningslöst att köpa 1000/100 för privatperson, fast coolt! Någon som vet hur många mbit som 100/100 i verkligheten brukar leverera och hur snabbt det motsvarar i nedladdingshastighet? mr_tobbe: du tolkade I_lol rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) Det känns iofs ganska meningslöst att köpa 1000/100 för privatperson, fast coolt! Någon som vet hur många mbit som 100/100 i verkligheten brukar leverera och hur snabbt det motsvarar i nedladdingshastighet? mr_tobbe: du tolkade I_lol rätt Jag har 100/100 i Norrköping, men får i verkligheten 70/60 om jag minns rätt. Brukar tanka i 5-7 meganågot/sek har jag för mig. Redigerad 27 juli, 2008 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) mr_tobbe: du tolkade I_lol rätt Då var iallafall det problemet löst Men lånar tråden till att fråga om någon har någon aning om vad som kan orsaka min tröga uppkoppling. Det värkar iaf som att mitt nätverkskort skall ha några problem. Varje gång jag startar datorn blir jag tvungen att stå vid modemet och knycka ur kabeln som går till datorn ett antal gånger tills porten till datorn börjar lysa, konstigt? Redigerad 27 juli, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) Det känns iofs ganska meningslöst att köpa 1000/100 för privatperson, fast coolt! Någon som vet hur många mbit som 100/100 i verkligheten brukar leverera och hur snabbt det motsvarar i nedladdingshastighet? 100/10 BBB hos far min, verkade maxa 9,6 mB/s nedåt (torrent så klart). Farsan har testat mot bredbandskollen och har då kommit upp i 70 Mbit. Redigerad 27 juli, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 24/1 telia adsl. jävla segt att fixa ratio när jag måste uploada 24 ggr mer än vad jag tankar :< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Jag sitter på Teila ADSL på 24 mbit, men jag är ganska säker att jag som mest fått ut runt 16. Dock har jag även digitalTV där nu också, och det slukar en del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Självklart loggar Alle090 in utan att svara i sin egen skapade tråd... MONGOBARN! Curly: Var det inte något annat som begränsade hastigheten då, t.ex. hårddisk eller router? 9,6 låter iofs rimligt för 70Mbit. PHETT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Okej. Nu är det ju så att detta inte endast handlar om dig. Okej att du har 16 mbit/s och att dina screenshots laddas upp jättesnabbt för dig. Det är om oss alla andra som det handlar om. Visserligen är du på rätt väg då du skapar denna poll, men det kommer inte förändra någonting. Jag har t.ex 2mbit/s (Ska jag vota 56k - 2mbit/s eller 2-6?) och jag tycker det duger helt och hållet för mig då jag inte är någon större surfare eller nerladdare. Men att du inte tar emot kritik och respekterar våra förslag tycker jag är tråkigt. Det är sjukt jobbigt när du postar upp till tio (10) bilder i en och samma post. Saken är att så fort vi scrollar ner så scrollas sidan upp pga att bilderna laddas upp. Och i vissa fall kan det ta förjävligt lång tid att laddas upp. Jag har redan skrivit en lång jäkla argumentationstext om detta och orkar helt enkelt inte med att skriva en till. Du kan ju söka på thumbnails i screenshot-tråden. 3 sidor med endast klagomål kommer upp. De flesta andra använder thumbnails och det underlättar sååå mycket. Vi behöver inte vänta på att bilderna laddas upp och vi scrollas inte upp. Det är enkelt, smidigt och lättillgängligt. Du märker antagligen ingenting för du har en så rätt snabb internetuppkoppling, men för majoriteten av oss andra är det frustrerande. Jag förstår dig verkligen inte. Läser du inte igenom alla våra posts eller? Har du missat det helt och hållet? Varför bara inte använda thumbnails? Det blir ju för bövelen tusen gånger lättare och smidigare, samt att du slipper allt klagomål. Många har dig ignorerade just nu, bara pga det. Så dom ser inga posts som du gör. Vill du ha det så? Och du behöver inte bli rädd för att vi missar eller inte ser dina bilder. Vi ser dom lika bra med thumbnails. Vi kommer inte missa dina fantastiskt fina screens som du tar, om du skulle börja använda thumbnails. Gör det enklare för dig, för oss och för tråden. 1. Du ska ta din uppmätta hastighet INTE din köpta hastighet. 2. Har aldrig postat 10 bilder i sträck, högsta tror jag är 9 bilder. 3. Jag ser era klagomål. Men eftersom det inte är en regel som är satt av Jacker och att jag aldrig själv har några problem (Även i skolan (ca 56k fax modem)) så scrollas jag aldrig upp. Så jag har bara inte orkat göra Thumbnails... Men lånar tråden till att fråga om någon har någon aning om vad som kan orsaka min tröga uppkoppling. Det värkar iaf som att mitt nätverkskort skall ha några problem. Varje gång jag startar datorn blir jag tvungen att stå vid modemet och knycka ur kabeln som går till datorn ett antal gånger tills porten till datorn börjar lysa, konstigt? Pröva byta router eller nätverkskort? Om inte du har det till hands, kolla så att det inte är routern så att alla datorer har samma problem på det jacket? Självklart loggar Alle090 in utan att svara i sin egen skapade tråd... MONGOBARN! Jag är inte mongo, Jag är svensk Lite stört att dra en slutsats vilken folkgrupp jag tillhör. BTW: Det är inte så lätt att svara via PSP då jag inte hitta post knappen, man kan bara logga in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts