Jump to content

Vad har du för hastighet på ditt internet?

Alle090
 Share

Vilken internet hastighet har du? och vilka medel?  

68 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hejsan, Jag tänkte kolla vad forumets medel hastighet är. Det finns ju så många hastigheter också. Jag har försökte att ta med alla möjliga hastigheter och operatörer.

Ni får gärna skriva om ni är nöjda eller om ni INTE giller er nuvarande situiation.

Hit it boys! :confused:

*Den största andledningen är för att alla klagar på mina thumbnails, då undrar jag om det är för att dom har dåligt bradband? eller varför dom klagar!*

Själv har jag 16 Mbit/s med Telia och är mycket nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

*Den största andledningen är för att alla klagar på mina thumbnails, då undrar jag om det är för att dom har dåligt bradband? eller varför dom klagar!*

Folk skriver ju gång på gång vad anledningen är, att det blir en jävla massa scrollande! Du är riktigt trög alltså...

Pollen är också värdelös, om man har 10Mbit t.ex, ska man då rösta på "6 Mbit/s - 10 Mbit/s eller "10 Mbit/s 16 Mbit/s"?

Är det den verkliga hastigheten man har (enligt tp-test eller dylikt) eller den tjänst man köpt? Ifall det är det sistnämnda hade det väl räckt med de alternativ som operatörerna för det mesta erbjuder dvs 0,25 0,5 2 8 10 24 eller 100Mbit?

Jag har föresten 8Mbit från Telia som kommer upp i ca 6,9. Adsl.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: 10-16mbit, ADSL, Bredbandsbolaget

Har 24mbit, får ut antingen 8 eller 16mbit.. hoppar därimellan

edit: fast nu har jag inget, då Tele2 råkade koppla fel i telestationen och kopplade ihopp vår ledning med nån annans.. vi får snubbens samtal lolz... samt internetz funkar inte.. GG

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Nu är det ju så att detta inte endast handlar om dig. Okej att du har 16 mbit/s och att dina screenshots laddas upp jättesnabbt för dig. Det är om oss alla andra som det handlar om. Visserligen är du på rätt väg då du skapar denna poll, men det kommer inte förändra någonting. Jag har t.ex 2mbit/s (Ska jag vota 56k - 2mbit/s eller 2-6?) och jag tycker det duger helt och hållet för mig då jag inte är någon större surfare eller nerladdare. Men att du inte tar emot kritik och respekterar våra förslag tycker jag är tråkigt. Det är sjukt jobbigt när du postar upp till tio (10) bilder i en och samma post. Saken är att så fort vi scrollar ner så scrollas sidan upp pga att bilderna laddas upp. Och i vissa fall kan det ta förjävligt lång tid att laddas upp.

Jag har redan skrivit en lång jäkla argumentationstext om detta och orkar helt enkelt inte med att skriva en till. Du kan ju söka på thumbnails i screenshot-tråden. 3 sidor med endast klagomål kommer upp. De flesta andra använder thumbnails och det underlättar sååå mycket. Vi behöver inte vänta på att bilderna laddas upp och vi scrollas inte upp. Det är enkelt, smidigt och lättillgängligt. Du märker antagligen ingenting för du har en så rätt snabb internetuppkoppling, men för majoriteten av oss andra är det frustrerande. Jag förstår dig verkligen inte. Läser du inte igenom alla våra posts eller? Har du missat det helt och hållet? Varför bara inte använda thumbnails? Det blir ju för bövelen tusen gånger lättare och smidigare, samt att du slipper allt klagomål. Många har dig ignorerade just nu, bara pga det. Så dom ser inga posts som du gör. Vill du ha det så? Och du behöver inte bli rädd för att vi missar eller inte ser dina bilder. Vi ser dom lika bra med thumbnails. Vi kommer inte missa dina fantastiskt fina screens som du tar, om du skulle börja använda thumbnails. Gör det enklare för dig, för oss och för tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att jag blir så arg som jag blir, efter alla gånger av påpekningar och skit är att jag sitter på ett 256k internet, delat med 12 andra. Bredband, men ändå. Jag vet visserligen hur man tar internet från andra, men det är ju ändå inte trevligt då jag vet hur segt det normalt sett går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han glömde skriva att denna poll ska ni rösta om vad ni toppar, inte vad ni har köpt... Tex om ni toppar 1.99Mbit så tar ni 56k - 2Mbit rösten för 1.99 är därimellan(trött kanske inte stavar rätt :naughty: ) Eller om ni toppar 2.5mbit så tar ni 2mbit - 6mbit... För att 2.5 är därimellan...

Votes: 2Mbit, ADSL, Telia :)

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8Mbit ADSL från Telia.

Det har då hitills fungerat bra och inte strul i alla år vi haft detta. Får väl ut någonstans mellan 6 mbit och 7 mbit. Är väl ändå inte världen snabbaste internet när jag ändå brukar få ganska hög ping på de flesta servrar i spel :naughty:. Räcker ganska bra men iband skulle det vara skönt med lite högre hastighet, inget jag skulle vilja betaler mer för.

Vad handlar bråket om? varför i denna tråd? Fattar att det handlar om thumbnails, lite i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor