Jump to content

Oväntad bluescreen

Lajnux
 Share

Recommended Posts

Sedan igår har jag börjat lira Stalker: Shadow of Chernobyl men jag har ett återkommande problem. Efter 10-15min spelande får jag bluescreen och datorn startar om sig. Sjukt frustrerande och förvirrande då Stalker är det enda spelet som jag får det här problemet. Överhettning verkar det inte vara eftersom att temperaturerna ligger på samma nivå som dom brukar. Någon som har ett förslag på hur jag ska lösa det här? Kan väl ta och skriva ner några av prylarna jag har i datorn utifall det skulle vara till hjälp.

Intel Q6600

GF 8800 GTS

2gb ram

Öhm, kommer inte på något mer för stunden, får leta fram resten om det behövs senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan igår har jag börjat lira Stalker: Shadow of Chernobyl men jag har ett återkommande problem. Efter 10-15min spelande får jag bluescreen och datorn startar om sig. Sjukt frustrerande och förvirrande då Stalker är det enda spelet som jag får det här problemet. Överhettning verkar det inte vara eftersom att temperaturerna ligger på samma nivå som dom brukar. Någon som har ett förslag på hur jag ska lösa det här? Kan väl ta och skriva ner några av prylarna jag har i datorn utifall det skulle vara till hjälp.

Intel Q6600

GF 8800 GTS

2gb ram

Öhm, kommer inte på något mer för stunden, får leta fram resten om det behövs senare.

BSOD

"It's apparently a driver issue only with the Geforce 8 series. The only solution at the moment is to lower your textures to "low" or to turn off Full Dynamic Lighting. Basically, you have to make the game use less of your graphics cards' memory."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känt fel med alla nvidia kort, har hållit på enda sen Geforce 2 serien men har blivit mer på sista tiden med 8/9 serien. finns en tråd på http://forums.nvidia.com/ på 80 sidor om just det här problemet där folk berättar om sina problem och försöker komma på tillfälliga lösningar, utan några större framsteg :confused:

nvidia säger själva att dom har varit medvetna om det länge men det händer inte ett skit från deras sida.

jag funderar starkt på att gå över till ATi nästa gång det är dags att uppgradera, dom implenterade en lösning i sina drivrutiner för typ 2 år sen ):

Redigerad av päronpung
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BSOD

"It's apparently a driver issue only with the Geforce 8 series. The only solution at the moment is to lower your textures to "low" or to turn off Full Dynamic Lighting. Basically, you have to make the game use less of your graphics cards' memory."

Tack för hjälpen, det har hjälp hittils. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor