Tweak Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Precis som någon sa slås man av hur himla vanligt förekommande det faktiskt är, fast när jag tänker efter finns det i min släkt och närhet också. Min morbror hade en fru som var alkoholist och har vänner med föräldrar som är alkoholister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Precis som någon sa slås man av hur himla vanligt förekommande det faktiskt är, fast när jag tänker efter finns det i min släkt och närhet också. Min morbror hade en fru som var alkoholist och har vänner med föräldrar som är alkoholister. Agree, det är verkligen mer än vad man tror. Visserligen är det inte helt fullfärdad alkoholism, men det kan bryta ut i det när som helst. Tur bara att vissa människor har tillräcklig självkontroll att dra sig ur i tid... Förövrigt så är klockan 12.52 på en tisdag, arbetsvecka, och min pappa ligger i sin säng packad och pratar med nån okänd människa i telefon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 13 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Igår blev det bestämt, idag ringer jag och mina syskon och anmäler min pappa för alkoholism. När han har omyndiga barn skrivna hos sig, en brännare i garaget och hembränt hemma, samt när dom kommer på hur mycket han dricker, så sitter han i skiten. Det blir intressant att se hur livet utvecklas nu dom närmsta månaderna. Han kommer med garanti att hamna på behandlingshem, jag ska flytta hemifrån och min lillebror får flytta hem till morsan. Han kommer nog att hata oss alla, men det känns mer värt att han hatar oss. Förr eller senare tackar han oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Starkt, Merkky. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Igår blev det bestämt, idag ringer jag och mina syskon och anmäler min pappa för alkoholism. När han har omyndiga barn skrivna hos sig, en brännare i garaget och hembränt hemma, samt när dom kommer på hur mycket han dricker, så sitter han i skiten. Det blir intressant att se hur livet utvecklas nu dom närmsta månaderna. Han kommer med garanti att hamna på behandlingshem, jag ska flytta hemifrån och min lillebror får flytta hem till morsan. Han kommer nog att hata oss alla, men det känns mer värt att han hatar oss. Förr eller senare tackar han oss. Jag kan inte föreställa mig hur det är att vara i dina skor, men... Big up - att göra det du/ni ska göra kräver mod, men det låter som det är det rätta. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Igår blev det bestämt, idag ringer jag och mina syskon och anmäler min pappa för alkoholism. När han har omyndiga barn skrivna hos sig, en brännare i garaget och hembränt hemma, samt när dom kommer på hur mycket han dricker, så sitter han i skiten. Det blir intressant att se hur livet utvecklas nu dom närmsta månaderna. Han kommer med garanti att hamna på behandlingshem, jag ska flytta hemifrån och min lillebror får flytta hem till morsan. Han kommer nog att hata oss alla, men det känns mer värt att han hatar oss. Förr eller senare tackar han oss. Ni gör det enda rätta. Lycka till, hoppas det löser sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 (redigerad) Igår blev det bestämt, idag ringer jag och mina syskon och anmäler min pappa för alkoholism. När han har omyndiga barn skrivna hos sig, en brännare i garaget och hembränt hemma, samt när dom kommer på hur mycket han dricker, så sitter han i skiten. Det blir intressant att se hur livet utvecklas nu dom närmsta månaderna. Han kommer med garanti att hamna på behandlingshem, jag ska flytta hemifrån och min lillebror får flytta hem till morsan. Han kommer nog att hata oss alla, men det känns mer värt att han hatar oss. Förr eller senare tackar han oss. Starkt gjort, låter också som om det var den enda rätta saken att göra. Vart ska du flytta? Redigerad 13 november, 2008 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Jag tror min fader har tagit det sista steget mot alkoholism. Mina föräldrar hade det riktigt förjävligt med räkningar och sånt nu i månaden, så det slutade med att de hade 533kr kvar på kontot fram tills de fick lön igen. Men, min far fick för sig att han hade full rätt att köpa öl för 170kr. När man slutar tänka på ekonomin för att få sitt alkohol-rus, då har man problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Jag tror min fader har tagit det sista steget mot alkoholism. Mina föräldrar hade det riktigt förjävligt med räkningar och sånt nu i månaden, så det slutade med att de hade 533kr kvar på kontot fram tills de fick lön igen. Men, min far fick för sig att han hade full rätt att köpa öl för 170kr. När man slutar tänka på ekonomin för att få sitt alkohol-rus, då har man problem. Do a Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Do a Merkky Doing a Merkky = I have to move home = not cool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 13 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Starkt gjort, låter också som om det var den enda rätta saken att göra. Vart ska du flytta? Om jag nu flyttar, vilket kommer att bli om ett bra tag isf, beroende på hur situationen utvecklas, så flyttar jag iväg med min bror. Där han bor kommer nog jag att bo. Och tack, till alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Jag är glad för din skull och för din pappas att han ska få hjälp, way to go Merkky! Alkohol i stora mängder är jättefarligt och jag hoppas att han blir bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Jag kan säga att jag är orolig för mig själv. Sen jag började jobba i Norge i början av Oktober har jag, minst sagt varje dag, druckit minst 4-5 öl varje dag efter jobbet. Men jag har bestämt att skära ner på ölen. Det får räcka med 3 iaf tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Jag kan säga att jag är orolig för mig själv. Sen jag började jobba i Norge i början av Oktober har jag, minst sagt varje dag, druckit minst 4-5 öl varje dag efter jobbet. Men jag har bestämt att skära ner på ölen. Det får räcka med 3 iaf tycker jag. Jag är nog också lite orolig för mig själv. Jag dricker inte varje dag direkt men nu har det blivit att jag druckit varje onsdag, fredag och lördag sen skolan började. Jobbigt för både levern och plånboken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Starkt. han komemr att tacka er i framtiden. =)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Hur har det gått Merkky? Ringde ni igår? Och vad sa dom\vad hände? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Jag kan säga att jag är orolig för mig själv. Sen jag började jobba i Norge i början av Oktober har jag, minst sagt varje dag, druckit minst 4-5 öl varje dag efter jobbet. Men jag har bestämt att skära ner på ölen. Det får räcka med 3 iaf tycker jag. Om man dricker mer en 14 glas i veckan "är" man i riskzonen sägs det. Varför måste du dricka öl varje dag? Har det med någon slags "kock-kultur" att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Om man dricker mer en 14 glas i veckan "är" man i riskzonen sägs det. Varför måste du dricka öl varje dag? Har det med någon slags "kock-kultur" att göra? När jag hade mitt friår och bodde hemma så var det vissa perioder då jag också drack varje dag så man blev sådär smålullig och glad, gjorde kvällarna mycket roligare men då hade jag också lite onda alkis-aningar. Men nu när jag är upptagen med massa skolsaker känner jag inget sug att dricka i veckorna. Fredag och lördag som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Om man dricker mer en 14 glas i veckan "är" man i riskzonen sägs det. Varför måste du dricka öl varje dag? Har det med någon slags "kock-kultur" att göra? Ja, och nej. Vanligt förekommande i kök är ju "köksölen" . När man stänger service och börjar städa tar man en öl, men det händer inte så ofta. Sen bor jag tillsammans i en villa med kökschefen och en servitör.. Och alla andra kockar bor i ett annat hus (lägenheter), och då blir det så att man tar några kalla öl efter jobbet och lirar lite Guitar Hero osv. Jag måste inte dricka öl, men det blir ju lätt så. Trött och sliten kommer man hem, ser att det står ett par öl i kylskåpet. Klart man tar en då ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Kan hända att jag tar en öl efter jobbet för att varva ner och somna gott senare på natten. Ser inget fel med att ta en öl istället för en burk cola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts