Pico Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) 1. 2. Une femme est une femme (The Dude) 3. The Lady From Shanghai (The Dude) 4. Dial M For Murder (The Dude) 5. Spellbound (The Dude) 6. The Pianist (kicken) 7. Mulholland Dr. (KvaddadPadda) 8. Blazing Saddles (Master_812) 9. A Clockwork Orange (Misterwhoopee) 10. L.A. Confidential (kicken) http://pici.se/pictures/OHfinBLKR.jpg Ledtrådar: 1: Fransk film av en känd regissör. Barndomsskildring. Btw så går det bra med svenska titlar för min del. Redigerad 31 juli, 2008 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 För att säkerställa min seger måste jag ta en till, men jag lyckas inte knäcka dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 8. Bröderna cartwright (stavning) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Fel på den, Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 En riktig chansning på ettan. 1. Enfance nue, L' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) 8.Blazing Saddles (Komedi från 1974 med Gene Wilder och Cleavon Little. (Aka Det våras för sheriffen) Redigerad 31 juli, 2008 av Master_812 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Fel på kickens, rätt på mästarens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 1 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 Ledtrådsdags känner jag. Beroende på hur man tolkar den så kan filmens titel anspela på att ta (ofantligt mycket) stryk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Är det lika regler här, att om ingen gissat rätt efter 24 timmar så går hatten vidare? För om ingen gissar rätt på Picos sista film så har jag ett kollage klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Är det lika regler här, att om ingen gissat rätt efter 24 timmar så går hatten vidare? För om ingen gissar rätt på Picos sista film så har jag ett kollage klart. Fast nu är det ju jag som leder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Är det lika regler här, att om ingen gissat rätt efter 24 timmar så går hatten vidare? För om ingen gissar rätt på Picos sista film så har jag ett kollage klart. Nope. Inte enligt reglerna i förstaposten iallafall. Och hatten skulle väl isåfall gå vidare till den som haft flest gissningar rätt? (vilket iofs skulle vara en rätt bra regel, då det känns lite segt när det är en-två filmer kvar, och omgången redan är avgjord) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Fast nu är det ju jag som leder Gör du? Didn't see that. Nope. Inte enligt reglerna i förstaposten iallafall. Och hatten skulle väl isåfall gå vidare till den som haft flest gissningar rätt? (vilket iofs skulle vara en rätt bra regel, då det känns lite segt när det är en-två filmer kvar, och omgången redan är avgjord) Ah, tänkte inte på det. Well, sparar mitt kollage utifall att jag skulle få hatten någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Okej, ingen action här ser jag. Jag överlämnar hatten till Dude. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Är det lika regler här, att om ingen gissat rätt efter 24 timmar så går hatten vidare? För om ingen gissar rätt på Picos sista film så har jag ett kollage klart. Nope. Inte enligt reglerna i förstaposten iallafall. Och hatten skulle väl isåfall gå vidare till den som haft flest gissningar rätt? (vilket iofs skulle vara en rätt bra regel, då det känns lite segt när det är en-två filmer kvar, och omgången redan är avgjord) Det är meningen att hattinnehavaren ska ge ledtrådar om ingen gissar. -- Btw. Jag påpekar ännu en gång att ni helst ska undvika att briljera med fin filmsmak i den här tråden genom att ha med så många obskyra filmer i era kollage, det leder ändå bara till svårigheter för dem som gissar och inaktivitet i tråden. Keep it close to mainstream. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Okej, ingen action här ser jag. Jag överlämnar hatten till Dude. Vad var staketmannen för film då? Dude, kom igen nu, vi är säkert flera som är sugna på ett färskt collage! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 Vad var staketmannen för film då? Dude, kom igen nu, vi är säkert flera som är sugna på ett färskt collage! Yo I'm on it, men det kommer nog ta lite drygt en halvtimme! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 (redigerad) GAME ON! Bild i PNG Bild i JPG 1: 2: 3: 4: 5: 6: 7:Swordfish (MyStiC) 8: 9: 10:In Bruges (KalleR) Redigerad 3 augusti, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 (redigerad) GAME ON! Bild i PNG Bild i JPG 1: 2: 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 6. The Vampire Chronicles(?) 7: Swordfish Redigerad 3 augusti, 2008 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 10. In Bruges Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 3 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2008 (redigerad) 3. Friday After Next 8. Pootie Tang Redigerad 3 augusti, 2008 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts