Jump to content

Hur ser världen ut om hundra år?

kicken
 Share

Recommended Posts

Ömm... egentligen menade jag inte att de skulle fungera som drivmedel, bara att de skulle brinna och explodera, jag var ironisk kort sagt :)

Tror de hette "Keramik" De fanns på apoteket förut men sen när dom märkte att fler och fler andvände de som sprängmedel(ungdommar till mästa dels.) Så man kan bara köpa det på licens nu. Vi provade de där på hetjobbutbildningen på brandstationen i Gävle. Och det fungerade faktiskt mycket bättre än jag hade förväntat mig. :>

Sen var det ju inte ditt kemiska kunnande jag kallade oupplyst (vilket det också verkar vara, för övrigt), utan dina värderingar när det gäller medmänniskor med annan hudfärg än den 'ariska'.

edit: formuleringsändring

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Smällta samman? Explain yourself now! Man utvinner energi ur uranium genom att klyva/spjälka/splittra/sönderdela urankärnan till 2 eller flera mindre kärnor. Men sättet man sönderdelar dem på kanske

har lite med kokning och smältning att göra.

Det var ju det jag skrev i den första posten, fusion (när man smältersamman två atomer i stället för att klyva en), det är nyckeln till framtiden!

Om vi bortser från alla omöjligheter.

Det finns ju förresten redan trådlös el. Någonstans ska man kunna köpa plattor som man ska kunna lägga sin mobil på som då laddas, utan några sladdar (förutom till vägguttaget).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju det jag skrev i den första posten, fusion (när man smältersamman två atomer i stället för att klyva en), det är nyckeln till framtiden!

Om vi bortser från alla omöjligheter.

Det finns ju förresten redan trådlös el. Någonstans ska man kunna köpa plattor som man ska kunna lägga sin mobil på som då laddas, utan några sladdar (förutom till vägguttaget).

Skulle leda till att Uran kunde återanvändas flera gånger = oändligt med el <_<

About trådlöst, är mycket möjligt att mobiltelefoner inte kommer att behöva laddare i framtiden,

med hjälp av lite nanoteknik, det gäller bara att mobilen kan ta till vara på all energi

inom dess energifält :) dvs. Den tar vara på all värme-, strålning-, rörelse-, läges- energi som den

har tillgång till och omvandlar dem till elektrisk energi. Vissa saker låter väl lite ologiska där

som t.ex. Läges- och rörelse- energi till elektrisk energi. Men vem vet med framtiden :o

Skulle också vara fint med någon form utav gas som bryter ner CO2 och omvandlar det till O2 och något annat ämne, och sen bygger Amerika världens största skorsten och släpper ut så mycket av gasen som möjligt = No worries for the växthus effekt anymore! :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

inte om man skulle blanda det med kermik pulver.. Fast då skulle väll tanken explodera om inte annat.

Kan även klämma in att om landet fortsätter styras av svin så kommer landet gå under totalundergång.

Tack vare att negrerna kommer ta över de.

Inte Negrarna som förstör sverige utan såna som dig,som anser sig bättre en dem med annan hudfärg.

Om sånna som du fortsätter tänka så kommer sverige garanterat gå under. :)

Anyway,

Jag tror vi kommer ha en ny typ av drivmedel,robotar(som gör allt åt oss).

Redigerad av burken12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag är värsta yrkesrasisten men.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=WlQqRH82JxE

JÄVLA RASIST JÄVEL!!!!!!

......Ne skoja.

Visst många invandrare begår brot,men man kan inte bara peka på dem och säga they,they are the bad guys and we are the good.Och med sånna menar jag sånna som tänker som Errolls trumma(Inget person angrepp), skiter i skolan,dricer sig fulla går och stjäl och förstör.10 senare säger dem jävla neger jävla kommer och tar allt från oss.Det känns bara.......konstigt helt enkel. :P

Jag menar inte att dem gör rätt och det är sånna som får mig att skämas för att jag är invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JÄVLA RASIST JÄVEL!!!!!!

......Ne skoja.

Visst många invandrare begår brot,men man kan inte bara peka på dem och säga they,they are the bad guys and we are the good.Och med sånna menar jag sånna som tänker som Errolls trumma(Inget person angrepp), skiter i skolan,dricer sig fulla går och stjäl och förstör.10 senare säger dem jävla neger jävla kommer och tar allt från oss.Det känns bara.......konstigt helt enkel. :)

Jag menar inte att dem gör rätt och det är sånna som får mig att skämas för att jag är invandrare.

Haha, fick nästan hjärtat i halsgropen :w000t:

Men iaf, alla folkgrupper har sina bra och dåliga sidor, men man skall definitivt inte värdesätta

en annan folkgrupp mer än en annan.

Förut gick jag med sånna här tankar: ARABLÄNDERNA BORDE SPRÄNGAS I LUFTEN!!! Men nu på senare

tid har jag börjat inse, kaffet kommer där ifrån och vad vore jag utan kaffe? :P

Vad man än gör så påvärkas man enormt mycket av andra kulturer.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du som hade den där fina texten på bilddagboken eller? :):P:w000t:

Vilken text? =) för övrigt så är jag inte medlem på bdb.

On-topic

Undrar hur det blir med religioner och sådant efter 200 år.

Kommer man att komma fram med några exakta bevis på att gud inte existerar,

eller att han existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ELLER.. HON!

Tänk på DET du.

Okej fru Mordos. Nu är det så att bibeln/koranen inte nämmner några kvinnliga tilltal till Gud.

Däremot förekommer "herre" ganska ofta.

Precis som att man skall kalla dig kvinna fast du troligtvis bär på en kuk,

om du inte gått och fått den avskuren. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej fru Mordos. Nu är det så att bibeln/koranen inte nämmner några kvinnliga tilltal till Gud.

Däremot förekommer "herre" ganska ofta.

Precis som att man skall kalla dig kvinna fast du troligtvis bär på en kuk,

om du inte gått och fått den avskuren. >_<

Fast bibeln är ju dock en dynga med hästskit i pappersform. Brinnande, talande buskar, jättar som blir dödade med en slinga, klyvanden av hav.

Plus, de som skrev bibeln vet ju dock inte heller om "Han" nu är en man eller kvinna. I vilket fall, tyck och tänk som ni vill, jag är aetist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast bibeln är ju dock en dynga med hästskit i pappersform. Brinnande, talande buskar, jättar som blir dödade med en slinga, klyvanden av hav.

Plus, de som skrev bibeln vet ju dock inte heller om "Han" nu är en man eller kvinna. I vilket fall, tyck och tänk som ni vill, jag är aetist.

Men bibeln är iaf guds ursprung, så det är nog bibeln som är mest rätt.

Själv följer man LaVey's ord >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att folket trodde på något högre än människan långt innan bibeln kom.

Människor har alltid trott på högre makter. Står även i gamla testamentet, att det fanns påhittade övre makter

som gud kallade avgudar och den som trodde på dessa avgudar skulle bestraffas.

hmm.. Många ställen i bibeln förekommer det också att de tilltalar gud som "fader".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor