Jump to content

Hur ser världen ut om hundra år?

kicken
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Antagligen menade han bilar som drivs på vatten.

Just vatten känns ju dock som ett omöjligt drivmedel.

inte om man skulle blanda det med kermik pulver.. Fast då skulle väll tanken explodera om inte annat.

Kan även klämma in att om landet fortsätter styras av svin så kommer landet gå under totalundergång.

Tack vare att negrerna kommer ta över de.

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska bli intressant att se vad nästa "can't live without" uppfinning blir... Vi har ju mobiler och Internet nu.

Sen ser jag fram emot trådlösa grejer. Man kanske till och med kan uppfinna "trådlös" el som också är säker!

Internet får självklart en ökad roll i samhället... eller Internet2 om det nu kommer vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk hur snabbt internet kommer att vara, om vi inte har utrotat oss själva. Jag läste om nåt nytt internetsystem som dom skrev om i illustrerad vetenskap, som byggde på ett rutnät som gick runt hela planeten och var sjukligt snabbt. Men vädret kommer att vara mycket annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kermit, termit eller vafan de heter, brinner bra iaf

Och då kallar du den vattendriven? Hur hade du tänkt att få drivkraft genom termit i en tank? Raketprincip? Eftersom rena termitiska satser knappt avger några gaser har vi ett smärre problem, eller bara det att vissa satser uppnår närmare 3000 grader celsius, vilket passande material hade du tänkt dig i motorn? Speciellt då motorn skulle lämna efter sig en svans av smält järn.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och då kallar du den vattendriven? Hur hade du tänkt att få drivkraft genom termit i en tank? Raketprincip? Eftersom rena termitiska satser knappt avger några gaser har vi ett smärre problem, eller bara det att vissa satser uppnår närmare 3000 grader celsius, vilket passande material hade du tänkt dig i motorn? Speciellt då motorn skulle lämna efter sig en svans av smält järn.

Jag satsar en femma och en bulle på att han bara förstår början av posten. "Och då kallar du den vattendriven?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

inte om man skulle blanda det med kermik pulver.. Fast då skulle väll tanken explodera om inte annat.

Kan även klämma in att om landet fortsätter styras av svin så kommer landet gå under totalundergång.

Du äcklar mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker redan det börjar gå för långt, så jag vågar knappt tänka på hur det ser ut om 100 år, eller 50 för den delen då man förhoppningsvis fortfarande lever och är en glad pensionär. >_<

Nämen som de flesta skriver, ett varmare klimat och tekniken kommer ju gå frammåt förståss, kanske inte som de värsta sceince-fiction-filmerna, men man kommer nog bli förvånad under årens lopp. Men jag är rädd för att låta tekniken ta över för mycket, man ska inte ha för stor tilltro till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag skulle tänka efter, så skulle jag isåfall längta tills:

• Flygande bilar
  • ultra tysta samt ultra starka datorer
  • ULTRA SNYGGA SPEL!eleven!!1!1
  • Ha en sommarstuga på månen

Dessa verkar väldigt 'förhoppningsfulla' men är ändå saker som verkar verklighetsbart nåbara i framtiden (om 1 sekel). :w000t:

Eller så hade det gått så här när Halo släpptes >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:w000t:

Rasistjävel!

Och här snackar vi om det k00laste som har hänt i hela universums historia, dvs big bang som skapade den här jorden, vi snackar inte om sverige

-------

Jag vet inte riktigt hur man ska säga med själva världen.

Med utvecklingen vet jag inte riktigt vad jag ska säga!

Ärligt talat, jag blir helt " >_< " när jag tänker efter hur fort det har gått hittils och även robotforskningen.

Det kan ju vara rätt så troligt att det finns äkta A.I här på jorden om 100 år också

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känns ganska otroligt att mitt liv upprepat 20 gånger sen så hade de varken bilar eller el. >_<

Sen mitt liv upprepat 100 gånger så var romariket i dess sista dagar. :w000t:

Känns ganska fint att man får ta del av framtida teknologi,

men också ganska hemskt. Världen blir mer och mer fylld med moral, juridik, lagar och

övervakning. Så endast den perfekta människan kommer att klara sig ostraffad på ett eller annat

sätt.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Oupplysta bonde.

Ömm... egentligen menade jag inte att de skulle fungera som drivmedel, bara att de skulle brinna och explodera, jag var ironisk kort sagt :)

Tror de hette "Keramik" De fanns på apoteket förut men sen när dom märkte att fler och fler andvände de som sprängmedel(ungdommar till mästa dels.) Så man kan bara köpa det på licens nu. Vi provade de där på hetjobbutbildningen på brandstationen i Gävle. Och det fungerade faktiskt mycket bättre än jag hade förväntat mig. :>

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor