Jacker Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Jag skulle väldigt gärna vilka rippa en del av DVD- film jag har. Det är ju dock bara en bit, och inte hela filmen, och därmed skulle jag helst vilja slippa rippa hela DVDn till en filmfil först. Vad finns det för program för detta ändamål? Jag har hört att man kan använda FRAPS, men det blir sämst kvalité, laggigt och osynkat ljud med tanke på att FRAPS spelar in i begränsad FPS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Jag skulle väldigt gärna vilka rippa en del av DVD- film jag har. Det är ju dock bara en bit, och inte hela filmen, och därmed skulle jag helst vilja slippa rippa hela DVDn till en filmfil först. Vad finns det för program för detta ändamål? Jag har hört att man kan använda FRAPS, men det blir sämst kvalité, laggigt och osynkat ljud med tanke på att FRAPS spelar in i begränsad FPS. Jag vet inte vilket FRAPS du har använt men det funkar utmärkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Jag vet inte vilket FRAPS du har använt men det funkar utmärkt. Vad kör herren för inställningar då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Vad kör herren för inställningar då? Standard. Annars finns you även Camastia Studio. En aning mer complicerat dåra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Ah, det löste sig nu. Det var uppspelaren jag använde som inte gillade FRAPS. Men tack ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Ah, det löste sig nu. Det var uppspelaren jag använde som inte gillade FRAPS. Men tack ändå! Vilken körde du, och vilken fungerar i sådanna fall bäst? Har för övrigt en annan fråga. Finns det något bra gratis DVD-backup/copy-program som lätt tar sig förbi copy-protections? Behöver göra en backup utav en DVD som är väldigt illa däran. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Vilken körde du, och vilken fungerar i sådanna fall bäst? Har för övrigt en annan fråga. Finns det något bra gratis DVD-backup/copy-program som lätt tar sig förbi copy-protections? Behöver göra en backup utav en DVD som är väldigt illa däran. Är de inte lagligt att copiera för eget bruk? eller är jag efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Är de inte lagligt att copiera för eget bruk? eller är jag efter? Ja? Men han behöver ändå ett program som tar sig förbi copyrightskyddet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts