Jump to content

Problem med ljudet hos hörlurarna

kicken
 Share

Recommended Posts

Hai2u. Nu hoppas jag verkligen någon här kan hjälpa mig. Saken är den att jag alldeles nyss hörde en drastisk förändring när jag hade mina hörlurar på. Ljuden går knappt att höra och om man hör ljudet blir det cp. När jag väl hör något är det väldigt svagt och om jag höjer det till högsta volym så hör jag lite bättre, men sjukt dåligt.

Jag antar att basen eller någonting har sänkts eller gått sönder för man hör ingen bas alls. Det roliga/konstiga är när jag drar ut hörluresladden litegrann så den är halvt isatt så fungerar det nästan. Ljudet hörs bra och så vidare, men problemet är att det är för lågt. Ljudet har till 90 % hittat tillbaka till det "vanliga" ljudet, men det vore som om jag lyssnar på en låt på 50 %-s ljudnivå när jag har 100 % inne. Hoppas ni förstår. Jag har provat gått in i inställningar på hörlurarna och volume control men hittar inget fel där. Har även provat Windows troubleshooter men den duger till ingenting.

Så, snälla, om någon vet vad det kan vara, skriv! Kan det vara så illa att hörlurarna är trasiga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte bara köpa nya och glömma att du någonsin trasiga?. Vad är det för hörlurar förresten? Google kanske vet något.

Ehm. Jag vill inte börja köpa något i onödan när jag bara har en viss limit med pengar att slösa just nu. Men jag får nöja mig med det 90%-ljudet. Det duger fint.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor