kicken Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Hai2u. Nu hoppas jag verkligen någon här kan hjälpa mig. Saken är den att jag alldeles nyss hörde en drastisk förändring när jag hade mina hörlurar på. Ljuden går knappt att höra och om man hör ljudet blir det cp. När jag väl hör något är det väldigt svagt och om jag höjer det till högsta volym så hör jag lite bättre, men sjukt dåligt. Jag antar att basen eller någonting har sänkts eller gått sönder för man hör ingen bas alls. Det roliga/konstiga är när jag drar ut hörluresladden litegrann så den är halvt isatt så fungerar det nästan. Ljudet hörs bra och så vidare, men problemet är att det är för lågt. Ljudet har till 90 % hittat tillbaka till det "vanliga" ljudet, men det vore som om jag lyssnar på en låt på 50 %-s ljudnivå när jag har 100 % inne. Hoppas ni förstår. Jag har provat gått in i inställningar på hörlurarna och volume control men hittar inget fel där. Har även provat Windows troubleshooter men den duger till ingenting. Så, snälla, om någon vet vad det kan vara, skriv! Kan det vara så illa att hörlurarna är trasiga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Låter som trasiga hörlurar IMO. Om du har möjlighet så tycker jag att du ska prova med ett par andra lurar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Testat att vika känsliga punkter på sladden, vid kontakten, där de går in i hörluren etc.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Testat att vika känsliga punkter på sladden, vid kontakten, där de går in i hörluren etc.? Hur menar du med "vika" ? Bara vika dom? Ska testa. Återkommer Redigerad 8 juli, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Hur menar du med "vika" ? Bara vika dom? Ska testa. Återkommer Njamen rycka och böja lite, är det glapp så kommer du att höra det på direkten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Njamen rycka och böja lite, är det glapp så kommer du att höra det på direkten. Nej. Har ryck/böjt/vikt igenom hela sladden och hör ingen tydligare skillnad. Kan jag ominstallera ljudet på något sätt? Eller något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Du bör nog inte räkna med mjukvaruproblem. Testa andra lurar/högtalare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Hade ungefär samma problem, Var glapp i kabeln. Testa andra lurar. och återkom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Har tyvärr inga högtalare, men har testat med laptopens inbyggda samt andra högtalare och det fungerar bra. Antar att hörlurarna är trasiga, men det är jävligt konstigt att de nästan fungerar när man har kabeln halvt insatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Varför inte bara köpa nya och glömma att du någonsin trasiga?. Vad är det för hörlurar förresten? Google kanske vet något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Varför inte bara köpa nya och glömma att du någonsin trasiga?. Vad är det för hörlurar förresten? Google kanske vet något. Ehm. Jag vill inte börja köpa något i onödan när jag bara har en viss limit med pengar att slösa just nu. Men jag får nöja mig med det 90%-ljudet. Det duger fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts