luddee Skrivet 6 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2008 Jag börjar tycka det är störande att polisen alltid på något sätt får reda på vad man gör. Det räcker med att man är ensam i en gångtunnel och slår någon till döds, så får blir man wanted. Liksom, inget pistolljud och ingen i närheten som ringer till polisen. Så, är det någon som vet någon speciell ö, eller del av ö/kvarter, där polisen sällan är eller blir efter en om man busar lite? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sa4ever Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Har du hört talats om mobil telefon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Har du hört talats om mobil telefon. Waz? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Youppi Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Har du hört talats om mobil telefon. Waz? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Har du hört talats om mobil telefon. Ska egentligen inte spela så stor roll om det inte finns några vittnen Inga vittnen= ingen polis Men i alla gta spel är det; Inga vittnen=fortfarande polis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Ska egentligen inte spela så stor roll om det inte finns några vittnen Inga vittnen= ingen polis Men i alla gta spel är det; Inga vittnen=fortfarande polis Vad får dig att tro att saknaden av vittnen utesluter polisen, i verkliga livet...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Jag börjar tycka det är störande att polisen alltid på något sätt får reda på vad man gör. Det räcker med att man är ensam i en gångtunnel och slår någon till döds, så får blir man wanted. Liksom, inget pistolljud och ingen i närheten som ringer till polisen. Så, är det någon som vet någon speciell ö, eller del av ö/kvarter, där polisen sällan är eller blir efter en om man busar lite? Starta freeride i multiplayer, stäng av poliser... Tada! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Vad får dig att tro att saknaden av vittnen utesluter polisen, i verkliga livet...? Vänta.. Hur tänker du nu? Om ingen ser/hör någonting. Alltså ingen har någon som helst aning om att ett t.ex. mord skett. Hur ska då polisen rycka in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Vänta.. Hur tänker du nu? Om ingen ser/hör någonting. Alltså ingen har någon som helst aning om att ett t.ex. mord skett. Hur ska då polisen rycka in? Vi sa inget om att ingen visste om att ett ord har skett eller ej. Vi sa att det inte fanns vittnen. Polisen kan väl kopplas in även om det inte finns vittnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Vi sa inget om att ingen visste om att ett ord har skett eller ej. Vi sa att det inte fanns vittnen. Polisen kan väl kopplas in även om det inte finns vittnen? Jamen, om man slår ner en person i en gränd, utan vapen som ger ljud ifrån sig, och utan några vittnen, hur fan kan snuten få reda på det fem sekunder efter dådet och efterlysa en? Om man skjuter en person mitt på gatan, även utan några poliser i sikte så ringer väl de övriga polisen, och på så sätt blir man efterlyst. Men det går ju inte utan vittnen, undantagsvis om offret inte är jävligt snabb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fjordor6 Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 Jamen, om man slår ner en person i en gränd, utan vapen som ger ljud ifrån sig, och utan några vittnen, hur fan kan snuten få reda på det fem sekunder efter dådet och efterlysa en? Om man skjuter en person mitt på gatan, även utan några poliser i sikte så ringer väl de övriga polisen, och på så sätt blir man efterlyst. Men det går ju inte utan vittnen, undantagsvis om offret inte är jävligt snabb? DET ÄR ETT SPEL ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 7 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2008 DET ÄR ETT SPEL ! MEN NU PRATAR VI VERKLIGHET Vice, Tyvärr men jag håller med alla andra, Sker det ett mord där ingen ser eller hör något, Hur kan då polisen veta det? Visst efter ett par dagar då människan rapporteras saknad eller om dom hittar liket men annars finns det ingen som helst anledning till hur polisen får reda på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Som sagt det är ett spel. Men jag håller med er, jag stör mig med på att det ibland är för lätt att få snutas på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Men vice. Om det inte finns några vittnen, eller ens en liten husmus som har sett att jag har gjort mordet, hur i helvete ska då polisen kopplas in? Dom har ingen profil på gärningsmannen, ingen vet vad det är för vapen, och den enda som vet någonting är den mördade och jag. Lämnar jag då inga spår(fingeravtryck, skoavtryck, hårstrån, ev svett/spott/blod) och förstör vapnet (smälter ner det, inte kastar det i vattnet som många idioter gör) visst, den döde kommer att hittas (är jävligt svårt att undvika), men då kan jag befinna mig långt ifrån mordplatsen. Är nog förbannat svårt att hitta mig då. Visst, polisen och rättsläkare kommer bli inblandade, det är klart, men dom kommer inte att jaga mig, efter som jag befinner mig i Långtbortistan Med dna menar jag skinnflagor o annat smått o gott som går att hitta. Redigerad 8 juli, 2008 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Detta har snurrat ut för mycket så detta är det sista jag skriver. =) Jag menar bara att så fort liket hittas kopplas polisen in, oavsett tillgång på vittnen. Och risken finns att du torskar dit även om du har hunnit cykla iväg en rejäl bit. Edit: Och det är klart att de kan fastställa vilken form av mordvapen det rör sig om, även om själva vapnet inte återfinns. Sedan vad gäller fotavtryck, fingeravtryck, hårstrån, fiber etc. så är det inte realistiskt att du skulle kunna lämna en plats utan spår... Preskriptionstiden för mord är 10 år, så jo, de kommer att jaga dig under den tiden. Ääven om du tagit dig hela vägen till Långtbortistan. Redigerad 8 juli, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 (redigerad) ett ställe som jag brukar leka runt på är ön där statue of happines står dit kan ju inga bilar komma, så leka runt i bil o mc går ju, annars kan man ju sätta sig me tex sniper uppe i statyn o skjuta folk, fast då kmr iofs polis helikoptern.. Men som werner & werner säger: "Lite svin får man räkna med" Redigerad 9 juli, 2008 av ERROLS_TRUMMA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Jag har skrivit massor om ämnet men jag tycker vi behåller vänskapen och lägger ner det här. Om du vill kan jag dock pma lite grejer. -- Multiplayer är bästa tipset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
boss Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Jamen, om man slår ner en person i en gränd, utan vapen som ger ljud ifrån sig, och utan några vittnen, hur fan kan snuten få reda på det fem sekunder efter dådet och efterlysa en? Om man skjuter en person mitt på gatan, även utan några poliser i sikte så ringer väl de övriga polisen, och på så sätt blir man efterlyst. Men det går ju inte utan vittnen, undantagsvis om offret inte är jävligt snabb? Welcome to the real world i gta är det ingen skillnad var du är bara vad du gör.. för att bli wanted.. "Bos51,, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Detta har snurrat ut för mycket så detta är det sista jag skriver. =) Jag menar bara att så fort liket hittas kopplas polisen in, oavsett tillgång på vittnen. Och risken finns att du torskar dit även om du har hunnit cykla iväg en rejäl bit. Edit: Och det är klart att de kan fastställa vilken form av mordvapen det rör sig om, även om själva vapnet inte återfinns. Sedan vad gäller fotavtryck, fingeravtryck, hårstrån, fiber etc. så är det inte realistiskt att du skulle kunna lämna en plats utan spår... Preskriptionstiden för mord är 10 år, så jo, de kommer att jaga dig under den tiden. Ääven om du tagit dig hela vägen till Långtbortistan. Men gud, om ingen vet att det är du, hur ska du då få snuten på dig? Att preskribtionstiden är tio år spelar ju ingen roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Youppi Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Men vice. Om det inte finns några vittnen, eller ens en liten husmus som har sett att jag har gjort mordet, hur i helvete ska då polisen kopplas in? Dom har ingen profil på gärningsmannen, ingen vet vad det är för vapen, och den enda som vet någonting är den mördade och jag. Lämnar jag då inga spår(fingeravtryck, skoavtryck, hårstrån, ev svett/spott/blod) och förstör vapnet (smälter ner det, inte kastar det i vattnet som många idioter gör) visst, den döde kommer att hittas (är jävligt svårt att undvika), men då kan jag befinna mig långt ifrån mordplatsen. Är nog förbannat svårt att hitta mig då. Visst, polisen och rättsläkare kommer bli inblandade, det är klart, men dom kommer inte att jaga mig, efter som jag befinner mig i Långtbortistan Med dna menar jag skinnflagor o annat smått o gott som går att hitta. och hur jäkla enkelt är det att smälta ner en pistol (eventuellt) ? då måste du ju hitta en ugn eller liknande på rymmen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts