VickeX Skrivet 13 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2017 (redigerad) Sorry Henkibojj. Bra poäng. Vad sägs om att inte säga nämna något om gissningen alls, annat än att det var fel? Vissa spel kan ju ha massvis i samma serie, medans andra kanske bara har två eller tre, och isf vore det avsöjande att säga "nja" eller "nästan rätt". Det var så jag tänkte. 2. Kingdom Hearts 2? 4. Sonic Adventure 2? 6. Mr.President! 8. Just Cause 3 Edit: Ny sida. Denna vi gissar på nu: Redigerad 13 april, 2017 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2017 2 rätt, 2 fel. Mr.President! Just Cause 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2017 Jag känner igen nr 4 som Dr Wiley, tror jag, men jag kan inte det där så noga. Nån Megaman eller eventuell MM-spinoff, typ Wario Wars-liknande, är det. Lite tips till er andra. På tvåan gissar jag Dark Souls, för att det har lite samma känsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2017 9 timmar sedan, Henkibojj skrev: Jag känner igen nr 4 som Dr Wiley, tror jag, men jag kan inte det där så noga. Nån Megaman eller eventuell MM-spinoff, typ Wario Wars-liknande, är det. Lite tips till er andra. På tvåan gissar jag Dark Souls, för att det har lite samma känsla. Nej, Wiley är det inte. Tvåan är inte Dark Souls, men du är inte heller helt fel ute. Är det låg aktivitet på forumet eller gjorde jag det för svårt? Jag var rädd att det skulle bli för lätt, men så verkar ju inte fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2017 16 minuter sedan, Pixiegnom skrev: Nej, Wiley är det inte. Tvåan är inte Dark Souls, men du är inte heller helt fel ute. Är det låg aktivitet på forumet eller gjorde jag det för svårt? Jag var rädd att det skulle bli för lätt, men så verkar ju inte fallet. Jag gör väl såhär: 2. Dark Souls 2 2. Dark Souls 3 2. Dark Souls 4 Men jo, något svårt var det nog denna gång. Jag känner inte igen ett enda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2017 (redigerad) 2017-04-16 at 00:07, Henkibojj skrev: Jag gör väl såhär: 2. Dark Souls 2 2. Dark Souls 3 2. Dark Souls 4 Men jo, något svårt var det nog denna gång. Jag känner inte igen ett enda. När jag sa att det inte är Dark Souls så syftade jag på hela serien, så tyvärr så är det fel, fel, fel. Känns lite tråkigt att ge ledtrådar till spelen som är kvar så att folk kan googla, men låt gå då. 1. Ett spel i genren vehicular combat som ursprungligen släpptes till PS2 men finns idag även i HD-skrud. 2. Dark Souls. Har redan sagt för mycket där. 3. Spelets namn är detsamma som det påhittade asiatiska land som det utspelar sig i. 4. Ett mishmash av kända figurer i ny form. 5. Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln. 7. MMORPG 9. Nummer fyra i en populär serie rollspel från Japan. Redigerad 18 april, 2017 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 16 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2017 1: Efter en ren ledtrådsgoogling så vill jag gissa på Cel Damage? 3: Efter att ha dragit till minnes ett spel som gjordes reklam för i någon gammal PC Gamer som passar in på ledtråden så gissar jag Jade Empire. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2017 (redigerad) 56 minuter sedan, Bebben skrev: 1: Efter en ren ledtrådsgoogling så vill jag gissa på Cel Damage? 3: Efter att ha dragit till minnes ett spel som gjordes reklam för i någon gammal PC Gamer som passar in på ledtråden så gissar jag Jade Empire. Stämmer bra. Cel Damage HD (Bebben) Jade Empire (Bebben) Mr. President! (VickeX) Just Cause 3 (VickeX) Redigerad 16 april, 2017 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2017 (redigerad) 2. Bloodborne 4. Lego Dimensions? Tyckte det såg ut som en sån portal där uppe i 4an men sen såg inte karaktären eller bakgrunden speciellt lego-aktig ut så blev en annan gissning Redigerad 16 april, 2017 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2017 (redigerad) 22 timmar sedan, VickeX skrev: 2. Bloodborne 4. Lego Dimensions? Tyckte det såg ut som en sån portal där uppe i 4an men sen såg inte karaktären eller bakgrunden speciellt lego-aktig ut så blev en annan gissning Det tar sig. Cel Damage HD (Bebben) Bloodborne (VickeX) Jade Empire (Bebben) LEGO Dimensions (VickeX) Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln. Mr. President! (VickeX) MMORPG Just Cause 3 (VickeX) Nummer fyra i en populär serie rollspel från Japan. Redigerad 17 april, 2017 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2017 Okej, nu avslutar vi det här. 5. Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln. Spelets titel är en liten ordlek med orden "It will do". 7. Sci-fi MMORPG som släpptes 2014. Utspelar sig på planeten Nexus. 9. Nummer fyra i en populär serie rollspel från Japan vars senaste tillskott släpptes för bara två veckor sedan. När man inte slåss mot monster så kan man bland annat gå i skolan, umgås med vänner och jobba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 7. Wildstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 (redigerad) 5 timmar sedan, StellHell skrev: 7. Wildstar Korrekt! Cel Damage HD (Bebben) Bloodborne (VickeX) Jade Empire (Bebben) LEGO Dimensions (VickeX) Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln. Spelets titel är en liten ordlek med orden "It will do". Mr. President! (VickeX) Wildstar (StellHell) Just Cause 3 (VickeX) Pesona 4 (VickeX) Redigerad 18 april, 2017 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 (redigerad) 9. Persona 4? Känner till den där roboten men har ingen aning varför. Fortfarande ingen aning på 5an. Spelar aldrig jrpgs så det här var en svår omgång. x) Redigerad 18 april, 2017 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 2 timmar sedan, VickeX skrev: 9. Persona 4? Känner till den där roboten men har ingen aning varför. Fortfarande ingen aning på 5an. Spelar aldrig jrpgs så det här var en svår omgång. x) Stämmer. Femman borde inte vara så svår med de ledtrådar jag har gett. It'll do... Jag har förstått att jag gjorde det för svårt, men jag tog bara med ett JRPG. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 1 minut sedan, Pixiegnom skrev: Stämmer. Femman borde inte vara så svår med de ledtrådar jag har gett. It'll do... Jag har förstått att jag gjorde det för svårt, men jag tog bara med ett JRPG. Tack Easy Allies! Utan att följa dem hade jag inte haft någon koll på att Persona var stort och att det precis kommit ett nytt. Även om det inte var fler jrpgs så är det för det mesta inte den typen av spel jag spelar. Känner man inte till spelet hjälper ju inte ledtrådarna heller, så femman kan nog ta ett tag om man inte fuskar lite. Jag lyckades hitta den genom att googla typ "zelda indie 2" eller nåt, men det känns lite fuskigt så jag vill inte gissa den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 5 minuter sedan, VickeX skrev: Tack Easy Allies! Utan att följa dem hade jag inte haft någon koll på att Persona var stort och att det precis kommit ett nytt. Även om det inte var fler jrpgs så är det för det mesta inte den typen av spel jag spelar. Känner man inte till spelet hjälper ju inte ledtrådarna heller, så femman kan nog ta ett tag om man inte fuskar lite. Jag lyckades hitta den genom att googla typ "zelda indie 2" eller nåt, men det känns lite fuskigt så jag vill inte gissa den. Du har ju redan vunnit den här rundan, så spelar väl ingen roll vem som gissar egentligen. Den här omgången har pågått i snart en vecka och ingen har ens gissat på femman, så det känns lite segt att dra ut på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 5. ITTLE DEW 2 VICKE, GOGOGOG!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 17 minuter sedan, StellHell skrev: 5. ITTLE DEW 2 VICKE, GOGOGOG!!11 Cel Damage HD (Bebben) Bloodborne (VickeX) Jade Empire (Bebben) LEGO Dimensions (VickeX) Ittle Dew 2 (StellHell) Mr. President! (VickeX) Wildstar (StellHell) Just Cause 3 (VickeX) Pesona 4 (VickeX) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2017 5 timmar sedan, VickeX skrev: Tack Easy Allies! Utan att följa dem hade jag inte haft någon koll på att Persona var stort och att det precis kommit ett nytt. Även om det inte var fler jrpgs så är det för det mesta inte den typen av spel jag spelar. Känner man inte till spelet hjälper ju inte ledtrådarna heller, så femman kan nog ta ett tag om man inte fuskar lite. Jag lyckades hitta den genom att googla typ "zelda indie 2" eller nåt, men det känns lite fuskigt så jag vill inte gissa den. Det är ju det som är meningen med ledtrådar, ingen kan gissa via bilden så då ger man vaga ledtrådar som går att googla. Så har i alla fall jag gjort när jag varit hattmakare. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts