Henkibojj Skrivet 27 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2011 Rätt, hela rubbet. Har ju en klar vinnare nu. Nice! Synd att jag förlorade på mållinjen en annan gång och nu kommer jag istället inte kunna vara med och svara på gissningarna som kommer. MEN! Jag har gjort en bild och givit länk med spoilermarkerade svar till Umberto som får agera spelledare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2011 (redigerad) Uhmm, okej, Henkibojj ska ut och leka skogsbrand men han skickade den här bilden till mig, så here goes: 1. 2. 3. Death Rally (Siana) 4. Chip's Challenge (Siana) 5. 6. Home Alone (Kebab) 7. Red Baron (Umberto) 8. Lost Vikings (Vice.) 9. Redigerad 30 juni, 2011 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2011 7. Red Baron? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2011 7. Red Baron? *Kollar i Henkis facit* Rätt! Bra jobbat, Umberto! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 27 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2011 *Kollar i Henkis facit* Rätt! Bra jobbat, Umberto! Cheater! För övrigt har jag kunnat ett spel sen ni återupplivade spelet. Monster Truck Madness 2. OCH SÅ HADE SÅKLART NÅN REDAN SVARAT PÅ DEN!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2011 (redigerad) 3. Death Rally 4. Chip's Challenge Båda två asbra jävla spel som jag nötte som satan. Redigerad 27 juni, 2011 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 8 var mitt favoritspel när jag var liten. Det var tider det, spelade det på SNES. Lost Wikings alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Cheater! Why you impudent little whippersnapper! How DARE you question my honor and integrity?!! --- Jaha, då ska vi se... 3. Death Rally 4. Chip's Challenge Båda två asbra jävla spel som jag nötte som satan. Rätt x 2! Bra, Siana! 8 var mitt favoritspel när jag var liten. Det var tider det, spelade det på SNES. Lost Wikings alltså. Rätt! Bra, Vice.! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Why you impudent little whippersnapper! How DARE you question my honor and integrity?!! Infidel! You are a traitor to both of your nations! Behold thee mysterious spells I will cast upon you, you finish li'l twat! Finland hasn't had an honest man since Mannerheim! All you have is vodka and knife fights! You are nowhere near Churchills legendary wit! You've brought shame on him, yourself, and your entire nation! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Infidel! You are a traitor to both of your nations! Behold thee mysterious spells I will cast upon you, you finish li'l twat! Finland hasn't had an honest man since Mannerheim! All you have is vodka and knife fights! You are nowhere near Churchills legendary wit! You've brought shame on him, yourself, and your entire nation! How vulgar! I've never been so disgusted in all my life!! You sir, are a pathetic mockery of a loggerheaded foul-smelling baboon! I implore you to halt this tomfoolery forthwith! Nu räcker det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Nu kollar jag på svaren för att kunna ge er ledtrådar, därmed gissar jag härefter inte själv. Eftersom jag inte spelat spelen måste jag improvisera: 1. Svensk översättning: "Rövens Tid". 2. Spelets namn för tankarna till herrar som Patrick Stewart, Ben Kingsley, Vin Diesel, Moby m.fl. 5. Går tydligen ut på att flyga taxi på stenåldern. 6. Spelet bygger på en av 90-talets mest sedda komedier. 9. Svenskt textäventyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Nu kollar jag på svaren för att kunna ge er ledtrådar, därmed gissar jag härefter inte själv. Eftersom jag inte spelat spelen måste jag improvisera: 1. Svensk översättning: "Rövens Tid". 2. Spelets namn för tankarna till herrar som Patrick Stewart, Ben Kingsley, Vin Diesel, Moby m.fl. 5. Går tydligen ut på att flyga taxi på stenåldern. 6. Spelet bygger på en av 90-talets mest sedda komedier. 9. Svenskt textäventyr. 1. Time of the Ass 2. Bald 5. The Flying Taxis of the Stoneage Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 6. Spelet bygger på en av 90-talets mest sedda komedier. Friends. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 29 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2011 1. Time of the Ass 2. Bald 5. The Flying Taxis of the Stoneage Fel. Nära på nr2. Friends. Fel. En film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 29 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2011 Fel. Nära på nr2. Fel. En film. Bold. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2011 6. Home Alone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2011 (redigerad) Hej hej! Ska upp skittidigt igen och är just hemkommen men här är en liten ledtråd till: Ettan är ett modernt spel till skillnad från alla andra. Bilden föreställer en vattenruta, vilket är till stor del spelets spelplan... Och sexan är rätt, Kebab. Redigerad 29 juni, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2011 Vafalls? Inga gissningar? 1. Ett spel som till 100% utspelar sig till havs. Påminner om brädspelet Settlers. 2. Tidigare gissning (Bald) är väldigt nära det rätta svaret. Spelet har element såsom skunkfällor utanför fiendens hus och olika arbetsklasser. 5. Spelets namn är kort, då det är en interjektion. Tänk Bubba i Ducktales. 9. Svenskt textbaserat rollspel. Först i världen med att göras på ett annat språk än engelska. Skrevs av två tioåringar och en elvaåring. Innehåller 10 000 rader kod, skriver i BAT-format. En av skaparna är nu professor i datorteknik (eller liknande) på ett svenskt universitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2011 9. Svenskt textbaserat rollspel. Först i världen med att göras på ett annat språk än engelska. Skrevs av två tioåringar och en elvaåring. Innehåller 10 000 rader kod, skriver i BAT-format. En av skaparna är nu professor i datorteknik (eller liknande) på ett svenskt universitet. Stuga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2011 Stuga? Ah, fan vad dum jag är. Såg inte bilden. Det är ju Thowald. Snubben som snod din sengångare. "Stugan" heter det ja. Sjukt kul spel. Jag eftelyste det för ett tag sedan och hittade vart man kunde spela det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts