Kebab Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Svaret var NEJ. Move on. Redigerad 22 augusti, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Skulle gärna se en "vad är det" tråd. Ni vet, posta en del av en sak och man skall gissa vad det är. Tre på raken felaktiga gissningar och en del till av bilden läggs upp tills någon gissar rätt. Sen får han lägga upp nästa sak. Ex: Kebap: En sko! Vice: Fel, fel! Tweak, en cykel? Vice: Nej try igen! Uberto: Aha, jag har det! En grävmaskin! Vice: Nix! Jacker: EN SAX!! Vice: Jaa bra Jacker! Hatten är din. http://img299.imageshack.us/img299/1231/psaxgt1.jpg Det är mitt tips det. Men det kanske inte är en bra ide...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 En tråd bara för lol-bilder vore trevligt faktiskt, sånna bilder som alla har liggandes på hårddisken och bara väntar på att få använda dom vid rätt tillfälle. Kan man inte göra en sån tråd i allmänt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Kan man inte göra en sån tråd i allmänt? Bara jag som tycker att det är ännu mer spam än redan dissade lekar som tre ord i taget, PUM, osv? Gör en sökning på google istället och garva hjärnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Var min ide dålig, kass eller bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Var min ide dålig, kass eller bra? Sådär. Det funkar nog med en regel där man inte får ta sånna här bilder Det är en kniv Redigerad 22 augusti, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Sådär. Det funkar nog med en regel där man inte får ta sånna här bilder Det är en kniv Det är väl grunden i alla lekar att det inte ska vara för svårt! I tex gissa spelen kan man göra det oändligt svårt, bara man vill. Tror inte ubm kommer gå med på det, skulle annars vara roligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Bara jag som tycker att det är ännu mer spam än redan dissade lekar som tre ord i taget, PUM, osv? Gör en sökning på google istället och garva hjärnet. Exakt min åsikt. Var min ide dålig, kass eller bra? Den leken har redan föreslagits och då svarade jag: Jag lägger förslaget bakom örat men jag kan inte lova nåt. Och som sagt kommer det inte att startas några nya lekar innan vi har minst ca 2 sidor trådar i loungen; detta eftersom andelen lektrådar i förhållande till "vanliga" trådar bör hållas på en ok nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Verkar inte finnas så många skejtare här. Annars så hade man ju kunnat köra en "game of skate" tråd. Är dock inte i form för det nu xD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Verkar inte finnas så många skejtare här. Annars så hade man ju kunnat köra en "game of skate" tråd. Är dock inte i form för det nu xD. Du... Får nog utveckla det där lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Du... Får nog utveckla det där lite. Jo alltså, någon börjar lägga upp ett klipp där dem gör ett trick, allt från en Ollie till en 720 double flip (kanske inte säger dig nåt xD) och då ska alla andra som deltar också lägga upp ett klipp där dem gör samma trick. Dem som inte klarar det får ett S, sen ett K, sen ett A, sen ett T, sen ett E. Den som har fått alla bokstäver som bildar SKATE åker ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Jo alltså, någon börjar lägga upp ett klipp där dem gör ett trick, allt från en Ollie till en 720 double flip (kanske inte säger dig nåt xD) och då ska alla andra som deltar också lägga upp ett klipp där dem gör samma trick. Dem som inte klarar det får ett S, sen ett K, sen ett A, sen ett T, sen ett E. Den som har fått alla bokstäver som bildar SKATE åker ut. Skejtbårdversion av gris dårå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Skejtbårdversion av gris dårå. Precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Skitbra idé där. Är det inte så att man bara ska ha en chans på sig? Hur många tror du är ärlig då? Misslyckas på första försöket och säger "aa men bara en gång till" och sedan klarar det och klipper bort början av klippet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Det är en bra idé, men jag har svårt att tro att det finns tillräckligt många skatebordintresserade här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Har funderat på två lekar. LEK 1: gäller att en person ska tänka på en sak eller nåt så ska de övriga ställa denne person frågor. Men frågorna måste vara så man kan svara ja eller nej på. Tex Vice säger "Tänker du på kaffe?" Tikki säger "Ja" Vice säger "Då tänker du väl på kaffe rasst" Tikki säger "Ja, du har hatten" Osv. Och det måste vara frågor som man kan svara ja eller nej på. Eller om det blir försvårt så kan man posta en bild som ska ha nåt gemensamt på det man tänker på och huvudpersonen måste ha nåt gemensamt med den bilden som han postade. Hoppas ni fattade detta. LEK 2: Tänkte om man kunde ha en lek att man ska posta typ 2-4 bilder så ska de övriga komma på vad det är för nåt. Tex jag postar 2 bilder på en glass sen en bil. Då säger Vice "Är det en glass bil" Och då säger jag "Rätt" så får Vice hatten och ska posta 2-4 bilder. Hoppas ni fattade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Har funderat på två lekar. LEK 1: gäller att en person ska tänka på en sak eller nåt så ska de övriga ställa denne person frågor. Men frågorna måste vara så man kan svara ja eller nej på. Tex Vice säger "Tänker du på kaffe?" Tikki säger "Ja" Vice säger "Då tänker du väl på kaffe rasst" Tikki säger "Ja, du har hatten" Osv. Och det måste vara frågor som man kan svara ja eller nej på. Eller om det blir försvårt så kan man posta en bild som ska ha nåt gemensamt på det man tänker på och huvudpersonen måste ha nåt gemensamt med den bilden som han postade. Hoppas ni fattade detta. LEK 2: Tänkte om man kunde ha en lek att man ska posta typ 2-4 bilder så ska de övriga komma på vad det är för nåt. Tex jag postar 2 bilder på en glass sen en bil. Då säger Vice "Är det en glass bil" Och då säger jag "Rätt" så får Vice hatten och ska posta 2-4 bilder. Hoppas ni fattade. Finns en anledning till att Lek 1 endast leks när man åker bil en längre sträcka. Lek 2 ser ju ut att ligga ungefär på samma underhållningsnivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Det är en bra idé, men jag har svårt att tro att det finns tillräckligt många skatebordintresserade här... Har funderat på två lekar. LEK 1: gäller att en person ska tänka på en sak eller nåt så ska de övriga ställa denne person frågor. Men frågorna måste vara så man kan svara ja eller nej på. Tex Vice säger "Tänker du på kaffe?" Tikki säger "Ja" Vice säger "Då tänker du väl på kaffe rasst" Tikki säger "Ja, du har hatten" Osv. Och det måste vara frågor som man kan svara ja eller nej på. Eller om det blir försvårt så kan man posta en bild som ska ha nåt gemensamt på det man tänker på och huvudpersonen måste ha nåt gemensamt med den bilden som han postade. Hoppas ni fattade detta. LEK 2: Tänkte om man kunde ha en lek att man ska posta typ 2-4 bilder så ska de övriga komma på vad det är för nåt. Tex jag postar 2 bilder på en glass sen en bil. Då säger Vice "Är det en glass bil" Och då säger jag "Rätt" så får Vice hatten och ska posta 2-4 bilder. Hoppas ni fattade. På lek 1 är svaret definitivt nej. Lek 2 låter som en rebus-lek och jag tycker det är ett ganska bra förslag. Ditt exempel, glass+bil, är i lättaste laget men om man gör det hela lite svårare är det definitivt värt att fundera vidare på. T.ex: - ( -o ) + - ( -y ) ? ------ Intresset för Hitta bilden har svalnat och därför har jag valt att låsa den leken för en tid. Den kommer så småningom att ersättas av en ny lek ur de förslag som har framförts i den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 ? Paraply! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Paraply! Rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts