Mark Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Jag har ett förslag till en lek, dock kanske den är för svår för att anses vara rolig. Men vad sägs som en slags musiklek, där man tar en bit utav en text från en låt, översätter den biten till svenska (eller engelska om det är en svensk låt) och sedan får man försöka ta reda på från vilken låt (+ artist) just den biten kommer ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Jag har ett förslag till en lek, dock kanske den är för svår för att anses vara rolig. Men vad sägs som en slags musiklek, där man tar en bit utav en text från en låt, översätter den biten till svenska (eller engelska om det är en svensk låt) och sedan får man försöka ta reda på från vilken låt (+ artist) just den biten kommer ifrån? Jag tycker hellre vi isåfall postar kanske ett 30 sekunder långt ljudklipp av en låt och så får man gissa vilken det är. Den är inte för svår och inte för lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 (redigerad) Jag tycker hellre vi isåfall postar kanske ett 30 sekunder långt ljudklipp av en låt och så får man gissa vilken det är. Den är inte för svår och inte för lätt. Faktiskt! Hattbaserat. edit: Men kanske inte 30 sekunder, tråkigt om man kan googla upp texten. Valfritt för lagom svårhetsgrad? Redigerad 21 juli, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Jag tycker hellre vi isåfall postar kanske ett 30 sekunder långt ljudklipp av en låt och så får man gissa vilken det är. Den är inte för svår och inte för lätt. Ah, bra idé! Kör på det istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 edit: Men kanske inte 30 sekunder, tråkigt om man kan googla upp texten. Valfritt för lagom svårhetsgrad? Kör på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Jag har ett förslag till en lek, dock kanske den är för svår för att anses vara rolig. Men vad sägs som en slags musiklek, där man tar en bit utav en text från en låt, översätter den biten till svenska (eller engelska om det är en svensk låt) och sedan får man försöka ta reda på från vilken låt (+ artist) just den biten kommer ifrån? Jag gillar det här förslaget bättre.. Det är roligt att se hur vissa texter blir när man översätter dom rakt över Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 (redigerad) Ja, jag ska fundera på en musiklek. Dock kommer det inte att införas några nya lekar innan vi har minst ca 2 sidor trådar här i loungen, det här är trots allt inte ett lekforum. Redigerad 21 juli, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Jag kunde inte finna Fest tråden här så jag tänkte föreslå att den flyttas hit Den är ju lite sådär halvviktig eller vad man ska säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Erotikfilmstitel En lek som kort och gott går ut på att en person postar namnet på en film, och sedan ska lekdeltagarna göra om titeln så det låter som en porrfilm. T.ex. James Bond = James Bondage. Regler: * För att det inte ska bli spammigt finns det en hatt. Den person som står för den omgjorda titel som personen med hatten tycker bäst om går hatten vidare till. * Det måste vara länge filmnamn, som kan omvandlas på flera vis. T.ex. är "One Flew Over the Cuckoo's Nest" godkänt, men korta och enkla titlar med endast ett ord i sig är inte godkänt, t.ex. "Fargo". Vad är är då syftet med leken? Humor, helt enkelt. Folk brukar kunna få till en hel del roliga titlar. Och sen kräver ju leken kreativitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Erotikfilmstitel En lek som kort och gott går ut på att en person postar namnet på en film, och sedan ska lekdeltagarna göra om titeln så det låter som en porrfilm. T.ex. James Bond = James Bondage. Regler: * För att det inte ska bli spammigt finns det en hatt. Den person som står för den omgjorda titel som personen med hatten tycker bäst om går hatten vidare till. * Det måste vara länge filmnamn, som kan omvandlas på flera vis. T.ex. är "One Flew Over the Cuckoo's Nest" godkänt, men korta och enkla titlar med endast ett ord i sig är inte godkänt, t.ex. "Fargo". Vad är är då syftet med leken? Humor, helt enkelt. Folk brukar kunna få till en hel del roliga titlar. Och sen kräver ju leken kreativitet. Blir för spammigt. Gör istället så att den första som skriver titeln vinner hatten som sedan postar sin film direkt efter, sen får inte samma personer svara på 2 inlägg. P1: <film> P2: <efilm>, <film> (Nu får inte dessa två svara på 2 inlägg) P3: <efilm>, <film> P3: <efilm>, <film> (Nu får inte dom heller svara på 2 inlägg, P1 och P2 får nu svara igen om ingen annan hinner) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 (redigerad) De skulle vara otroligt mysigt med nån filosofi tråd, så man kan få skriva av sig lite tankar. eller bara dela med sig av sina ideal. Nått jag tänkt på länge, men vet inte riktigt hur de ska gå igenom. (med tanke på de trådar jag skapat ><) Redigerad 22 juli, 2008 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 De skulle vara otroligt mysigt med nån filosofi tråd, så man kan få skriva av sig lite tankar. eller bara dela med sig av sina ideal. Nått jag tänkt på länge, men vet inte riktigt hur de ska gå igenom. (med tanke på de trådar jag skapat ><) Eftersom det inte är en lek och en tråd som dessutom kan ge upphov till intressanta diskussioner så tror jag inte du behöver tillstånd för att strarta den. Stell: Kan du förklara lite mer konkret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Eftersom det inte är en lek och en tråd som dessutom kan ge upphov till intressanta diskussioner så tror jag inte du behöver tillstånd för att strarta den. True, ska tänkte vidare på de och se vad jag kommer upp med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 True, ska tänkte vidare på de och se vad jag kommer upp med. Oh, kul förslag, hoppas den går igenom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Oh, kul förslag, hoppas den går igenom! Vanliga trådar behöver inte "gå igenom" någonting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Vanliga trådar behöver inte "gå igenom" någonting. Den behöver 'gå igenom' forumets användare, skulle man kunna hävda! Om den inte gillas/görs på ett dåligt sätt, intresserar sig folk inte för den, och det är väl det jag menade med 'gå igenom' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Den behöver 'gå igenom' forumets användare, skulle man kunna hävda! Om den inte gillas/görs på ett dåligt sätt, intresserar sig folk inte för den, och det är väl det jag menade med 'gå igenom' Exakt, Och jag börjar få ihop nått som faktiskt jag är nöjd över, så ni kan se fram över en till tråd innan kvällens slut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Najs najs, det behövs fler trådtrådar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Angående erotiksfilmstitellek (fint ord) så nja, det låter ju ganska kul men jag tror tyvärr att en sån lek blir för spammig. Dessutom är det för mycket subjektivt tyckande inblandat i en sån lek imo. De skulle vara otroligt mysigt med nån filosofi tråd, så man kan få skriva av sig lite tankar. eller bara dela med sig av sina ideal. Nått jag tänkt på länge, men vet inte riktigt hur de ska gå igenom. (med tanke på de trådar jag skapat ><) Som sagt är det inte en lek så det är bara att starta en sån tråd om du vill. Jag tror dock att den isf skulle passa bättre i allmänt-delen än här i loungen (beror iofs på upplägget). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Angående erotiksfilmstitellek (fint ord) så nja, det låter ju ganska kul men jag tror tyvärr att en sån lek blir för spammig. Dessutom är det för mycket subjektivt tyckande inblandat i en sån lek imo. Som sagt är det inte en lek så det är bara att starta en sån tråd om du vill. Jag tror dock att den isf skulle passa bättre i allmänt-delen än här i loungen (beror iofs på upplägget). Det blir ju bara en massa flummande kring olika frågor osv.. Så det känns Loungigt. Tänker lägga mig i den tråden så fort jag får ork att skriva något längre. Just nu är jag fet o käkar godis.. imorn är jag duktig o har energi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts