Umberto Skrivet 11 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 (redigerad) Kul att leken verkar uppskattas i sin nuvarande form! Nej, jag motsätter mig detta starkt, och det är synd att du har en sådan fäbless för mer invecklade, krävande lekar. Hittills har alla lekar på forumet krävt relativt mycket aktivitet - man ska klistra ihop kollage med bilder från unika spel och filmer, man ska ladda ner ett ljudprogram för att klippa ihop ett kollage med olika musikstycken och lägga upp, och man ska rollspela - spendera många timmar med sin karaktär, och vara någotsånär aktiv varje dag i leken. Inget negativt med lekarna i sig, alla har sin charm, men de har också gemensamt att de alla kräver mycket aktivitet, och har stängts eller till och med inte ens börjat pga. bristande motivation. Det ska inte vara jobbigt att leka. Om du tvångsinför regeln att motivationer måste vara långa, ser jag ingen annan framtid för DeBEL att den, liksom så många andra lekar, förpassas till papperskorgen inom en viss tid. Till saken hör att det inte är JAG som bestämmer den här saken. Hultan har gett mig instruktioner om att de lekar som finns i loungen: 1) inte får vara spammiga och 2) att de ska vara "meningsfulla", som han uttryckte det. Jag har för avsikt att följa hans instruktioner. Ett villkor för att få loungen var att den inte får bli ett nytt spamforum och i spamforumet hade vi exakt denna typ av "eller-lekar". Jag tänkte förresten införa det där som ett villkor men du startade tråden innan jag gett mitt godkännande. Det krävs "speedbumps". edit: Det är ganska naturligt att lekar dör ut eftersom det mesta blir mer eller mindre tråkigt efter ett tag. Dessutom är gtasajten ett litet forum och antalet potentiella lekdeltagare är begränsat. Redigerad 11 augusti, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 (redigerad) Vad skulle hända om alla aktiva medlemar på sajten sa att de gillade "eller leken" då? Skulle den fortfarande hänga löst då? Redigerad 11 augusti, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Till saken hör att det inte är JAG som bestämmer den här saken. Hultan har gett mig instruktioner om att de lekar som finns i loungen: 1) inte får vara spammiga och 2) att de ska vara "meningsfulla", som han uttryckte det. Jag har för avsikt att följa hans instruktioner. Ett villkor för att få loungen var att den inte får bli ett nytt spamforum och i spamforumet hade vi exakt denna typ av "eller-lekar". Jag tänkte förresten införa det där som ett villkor men du startade tråden innan jag gett mitt godkännande. Det krävs "speedbumps". Okej, det var fel att starta den innan den fick godkännande, jag såg bara alla "Aye" och tänkte inte mer på det. Och jag har en förståelse för att du vill se till att instruktionerna du fått följs, och det är väl hedervärt, men - det kanske bara är jag, förresten - det är synd att det finns en känsla att loungen ska tas på så blodigt allvar hela tiden. Men äsch, jag orkar inte, jag lägger in regeln. Finns det någon minimigräns på hur långa motivationerna måste vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Vad skulle hända om alla aktiva medlemar på sajten sa att de gillade "eller leken" då? Skulle den fortfarande hänga löst då? Ptja, det beror väl på hur den fungerar. Eventuellt skulle jag kontakta mr H och be honom avgöra saken. Okej, det var fel att starta den innan den fick godkännande, jag såg bara alla "Aye" och tänkte inte mer på det. Och jag har en förståelse för att du vill se till att instruktionerna du fått följs, och det är väl hedervärt, men - det kanske bara är jag, förresten - det är synd att det finns en känsla att loungen ska tas på så blodigt allvar hela tiden. Men äsch, jag orkar inte, jag lägger in regeln. Finns det någon minimigräns på hur långa motivationerna måste vara? Det tog över två år av långa diskussioner, lobbande och kompromisser att få en lounge till det här forumet så jag ser det som ganska naturligt att jag försöker följa de villkor som forumets ägare har ställt upp för oss. Hela det här med att det bara får finnas ett begränsat antal lekar och att jag måste godkänna dem är ju i sig ett resultat av en kompromiss. Och nej, längden är egentligen inte så viktigt, det är ju förståeligt att man inte kan skriva hur mycket som helst om småsaker men man borde iaf försöka att motivera sitt val. T.ex. det här borde vara no-no: James Bond Och här borde han ha skrivit varför han gillar Ericssons mobiler: Ericsson, gillar deras mobiler bättre än Nokias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Umberto finns det nån chans till att du inför denna roll spel leken igen till hösten om Zombie idéen som du hade sist du försökte? Kanske blir mer lyckat nu när hösten kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 (redigerad) Umberto finns det nån chans till att du inför denna roll spel leken igen till hösten om Zombie idéen som du hade sist du försökte? Kanske blir mer lyckat nu när hösten kommer. Mja, jag har fortfarande intresset men jag är väldigt tveksam till att jag försöker igen här på gtasajten. Det här forumet är helt enkelt för litet för den typen av lekar. Det gick bra de första gångerna eftersom folk ville testa på nåt nytt men nu är det för få intresserade och dessutom har många av de som deltog i de gamla lekarna blivit inaktiva. Det finns dock andra forum man kan få sin varulvs-fix på! T.ex: http://forums.civfanatics.com/forumdisplay.php?f=154 http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?f=419 edit: Det finns inget som hindrar någon annan från att ta på sig rollen som spelledare och dra igång en ny omgång. Redigerad 11 augusti, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Vad sägs om en helt vanlig "trivia" lek? Någon ställer en fråga, vilken som helst, och den som svarar rätt får hatten osv osv. Tex: Renard: I vilken James Bond film dör Jaws? FerkuZ: Moonraker Renard: Du har hatten FerkuZ, Ok, från vilket land kommer maträtten pizza... Låter kul enligt mig. Visst kommer många Googla, men endå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Låter kul enligt mig. Visst kommer många Googla, men endå Riktigt tråkigt, just pga. det. Svaren kommer krylla in lika snabbt som frågorna och det blir bara tråkigt för dom som inte googlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Riktigt tråkigt, just pga. det. Svaren kommer krylla in lika snabbt som frågorna och det blir bara tråkigt för dom som inte googlar. Det stora problemet är nog att vi inte behöver fler lek-trådar som kommer dö ut innom nån vecka. Och det låter spammigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Vad sägs om en helt vanlig "trivia" lek? Någon ställer en fråga, vilken som helst, och den som svarar rätt får hatten osv osv. Tex: Renard: I vilken James Bond film dör Jaws? FerkuZ: Moonraker Renard: Du har hatten FerkuZ, Ok, från vilket land kommer maträtten pizza... Låter kul enligt mig. Visst kommer många Googla, men endå Nej, det skulle inte fungera. Vill ni leka frågesport kan ni använda triviaboten i irc-kanalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Vad hände med Game tråden? Där man postade bilder på 10 olika spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Vad hände med Game tråden? Där man postade bilder på 10 olika spel He died from the bullet of a gun, and now our little boy is gone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Vad hände med Game tråden? Där man postade bilder på 10 olika spel Inaktiva lekar blir osynliga efter ett tag men de finns dock kvar. Om intresse finns kan jag öppna GameGame igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Inaktiva lekar blir osynliga efter ett tag men de finns dock kvar. Om intresse finns kan jag öppna GameGame igen. Kanske om man ändrar reglerna litegrann i det. Visste det blir nog lättare men ändå, tror nog att leken håller sig mer aktiv då! Exempelvis, man tar en bild på ett spel, vart som helst i spelet, helst nånting svårt och folket gissar sig fram på endast den bilden! Alternativt, man kör tema på olika spel, exempelvis Fallout 3. *Visar bild på en stor atombomb* "Vilken stad finner jag denna i?" Vet inte, good or anus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Kanske om man ändrar reglerna litegrann i det. Visste det blir nog lättare men ändå, tror nog att leken håller sig mer aktiv då! Exempelvis, man tar en bild på ett spel, vart som helst i spelet, helst nånting svårt och folket gissar sig fram på endast den bilden! Alternativt, man kör tema på olika spel, exempelvis Fallout 3. *Visar bild på en stor atombomb* "Vilken stad finner jag denna i?" Vet inte, good or anus? Nah låter som att det kommer bli segt i slut ändan. Vi kan iallafall ändra reglerna att de personer som har haft hatten mest ska inte få hatten igen vilket har hänt dom senaste gångerna när tråden kommit tillbaks. Och efter en fått hatten så kommer samma person tillbaks som hade hatten och svarar så får han alla rätt eller nästan så får han hatten igen. Så det kommer bli sådär vilket det blir tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 (redigerad) Jag skulle vilja se en tävling mellan vilken GTA karaktär som är bäst, som förra gången! Den här gången kanske man kan köra mellan vilken "/spelkaraktär" som är bäst. T.ex. Gordon freeman, Megaman osv. Redigerad 13 november, 2009 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Inaktiva lekar blir osynliga efter ett tag men de finns dock kvar. Om intresse finns kan jag öppna GameGame igen. Tycker det är dags att du öppnar den igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Tycker det är dags att du öppnar den igen. Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Tycker det är dags att du öppnar den igen. Truth has been spoken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 (redigerad) Jag skulle gärna ha lite mer Filmtävling, men jag hittar inte ens tråden nu. Ska vi styra upp en ny eller? edit: läste att inaktiva tävlingstrådar blir osynliga. Hur? Varför? edit2: om du vill öppna den igen Umberto så har jag gjort klart ett kollage att starta med nu. Redigerad 14 november, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts