MiRRe Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Filmleken + GG låsta pga inaktivitet. /U Tråkigt på dom lekarna, dom kändes ändå roliga, men det är klart, dom var väldigt inaktiva tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Verkar som de trådarna har tappat glödet speciellt då GG tråden då det är oftast blir samma medlemmar som får hatten oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Filmleken + GG låsta pga inaktivitet. /U Dom lär knappast bli mer aktiva om du låser dom, Umb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Dom lär knappast bli mer aktiva om du låser dom, Umb. Lekarna är inte vanliga trådar och ska inte fungera som sådana. En orsak till att jag låser dem är att jag inte vill ha det här oengagerade systemet med konstant "fria hattar", om du förstår vad jag menar. Förhoppningen är att när lekarna öppnas igen (t.ex. efter någon månad) ska forumiterna ha fått nytt intresse för dem. En annan orsak till låsningarna är att H har sagt att det inte får finnas alltför många lektrådar här i loungen; jag låser alltså några lekar för att kunna starta andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Föresten, jag har en idé ang. just EPYC. Jag vet ju att det egentligen ska gå ut på att spelledaren ska skriva en text, och det är vi medlemmar som ska "förstöra" den så mycket som möjligt för att få den ännu roligare. Men, det skulle kanske bli roligare om spelledaren ritar en bild och det är upp till nästa medlem att hitta på en sån bra text som möjligt till denna bild! Notera, spelledarens bild måste ha en specifik text som spelledaren själv har kommit på för att se om medlemmen efter följer den bra! Good or Anus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 (redigerad) Föresten, jag har en idé ang. just EPYC. Jag vet ju att det egentligen ska gå ut på att spelledaren ska skriva en text, och det är vi medlemmar som ska "förstöra" den så mycket som möjligt för att få den ännu roligare. Men, det skulle kanske bli roligare om spelledaren ritar en bild och det är upp till nästa medlem att hitta på en sån bra text som möjligt till denna bild! Notera, spelledarens bild måste ha en specifik text som spelledaren själv har kommit på för att se om medlemmen efter följer den bra! Good or Anus? Känns inte som att det kommer att förändra särskilt mycket, mer än att göra leken en aning tristare. Redigerad 1 mars, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Fair enough. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 kicken har mer eller mindre tagit över min lek för en längre tid nu vilket är bra, för jag är helt uppslukad av skolarbete och WoW just nu. Det hindrar mig emellertid inte från att spinna vidare på lekar som är fokuserade på forumiter! Jag har fått en ny idé! Det finns två sätt som skulle kunna funka. Första sättet: Personen med hatten beskriver en forumit, vilken som helst, utan att berätta vem det är. Han kan skriva ett stycke text, rita en bild, eller bara posta en YouTube-film innehållandes exempelvis en låt den okända forumiten gillar, eller ett spel, fritidsaktivitet, whatever. Det är nu upp till de andra att gissa vem den okända forumiten är, och den som gissar rätt får förstås hatten och leken börjar om. Nackdelen är att detta är rätt likt VFÄV. Andra sättet: Personen med hatten nämner ett par forumiter (antalet får justeras efter hur fort rätt svar gissas fram). Forumiterna han nämner är de han tycker är mest OLIKA de han tänker på. Exempel: Mordos The Dude Hultenius Rätt svar kan då vara: Mordos - Kebab The Dude - SlewME Hultenius - Agent.47 Den med flest rätt får hatten, och leken börjar om. Jag hade en sista idé att leken är snabbare, man ska associera en forumit med forumiten i inlägget över sig eller liknande, problemet är förstås att en sån lek är för spammig. Bara några tankar från mitt huvud, går säkert att utveckla. Det hade varit jävligt roligt med associationsleken med YouTube-filmer förresten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Jag gillar den första idén Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Första idén låter toppen! (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Båda två är bra förslag, men jag känner att ettan absolut har mer potential eftersom tvåan troligtvis kommer vara ganska kortlivad. Fördelen med första leken är också att den använder sig utav hattsystemet, vilket är bra för jag tycker inte det behövs fler spelledarledda( ) lekar just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Båda två är bra förslag, men jag känner att ettan absolut har mer potential eftersom tvåan troligtvis kommer vara ganska kortlivad. Fördelen med första leken är också att den använder sig utav hattsystemet, vilket är bra för jag tycker inte det behövs fler spelledarledda( ) lekar just nu. Båda använder hattystemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Båda använder hattystemet. Uttryckte mig lite slarvigt; jag menade mer att "det faktum att lek ett är en hattlek gör att jag är ännu mer för den". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Första sättet: Personen med hatten beskriver en forumit, vilken som helst, utan att berätta vem det är. Han kan skriva ett stycke text, rita en bild, eller bara posta en YouTube-film innehållandes exempelvis en låt den okända forumiten gillar, eller ett spel, fritidsaktivitet, whatever. Det är nu upp till de andra att gissa vem den okända forumiten är, och den som gissar rätt får förstås hatten och leken börjar om. Nackdelen är att detta är rätt likt VFÄV. Ptja, det är ganska kul med lekar som handlar om forumiter, så varför inte? Jag startar en tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2009 Mina lekar blir hits. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 Trådförslag: Fuck my life. Ehm. Om någonting har hänt så skriver man ett inlägg i sann FMyLife-anda. ex. "Today, a random girl called me asking for one of her friends. She wouldn't believe me when I told her she had the wrong number, and I spent few minutes convincing her she did. After a while she said "what the fuck" and hung up. That was the longest conversation I had with a girl in months. FML" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 Jag begriper inte riktigt. Är det som en pessimistisk verision av vardagssnack? Ungefär. Alla forum jag vet att den körs på har inte någon tråd liknande Vardagssnack så den är väl lite obetänkt. www.fmylife.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2009 Okej jag har en lek vi kan köra: "Förklara bilden" heter den. Och är påhittad av mig, bara mig! INGEN annan har kommit på den... Jag postar en bild, och ni skall förklara vad som händer på bilden. Varför, hur när. Det skall inte vara påhittade förklaringar utaan man måste komma så nära som möjligt. Och det MÅSTE ju givetvis FINNAS en förklaring till builden. Så man kan inte bara posta en bild som man sen inte kan förklara, elelr man själv bestämmer vad som händer på bilden. Ex: Gissa vad som händer: *Massa gissningar* Förklaring. De fiskar: Gissa: Förklaring: Bra eller anus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2009 Kass ide? =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 7 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2009 Ptja, vi kan ju alltid testa. Du får starta en tråd, mr Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts