Siana Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 (redigerad) Skulle vara kul med nån lek som handlar mer om personerna här på forumet. En idé jag fick var att ett gäng forumiter får välja den forumit de anser sig vara likast, och sedan är det upp till de andra forumiterna att komma på vem som valt dem. EDIT:And Guess WHAT!!! NYYYYYY SIIIDDAAAAA Redigerad 11 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Skulle vara kul med nån lek som handlar mer om personerna här på forumet. En idé jag fick var att ett gäng forumiter får välja den forumit de anser sig vara likast, och sedan är det upp till de andra forumiterna att komma på vem som valt dem. Låter kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Vad sägs om en lek där en person ritar en bild, och sen ska folk gissa vilken film bilden är baserad på? Person1 ritar en bild. Person2 gissar på rätt film. Person2 ritar en ny bild och folk får fortsätta gissa Ja, jag fick idén från gamereactor's forum. Kanske, får se. Skulle vara kul med nån lek som handlar mer om personerna här på forumet. True. En idé jag fick var att ett gäng forumiter får välja den forumit de anser sig vara likast, och sedan är det upp till de andra forumiterna att komma på vem som valt dem. Ska man låtsas vara någon annan? Utveckla gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Ska man låtsas vara någon annan? Utveckla gärna. Tänkte ut en rolig idé medan jag skulle svara! 1. Runt 10 forumiter skickar i PM information till lekledaren. Denna info bestäms i början av omgången; som exempel kan de få skicka in vem de anser sig vara likast, eller kanske så kan de skriva tre favoritfilmer, sin favoritmaträtt eller vad fan som helst som är en gnutta personligt. 2. Lekledaren raddar upp den inskickade informationen men han säger inte vem som skickat in den. 3. Man raddar upp vilka som deltar i leken. 4. Det är nu upp till resten av forumiterna att gissa vilken forumit som skickat in vad. Den som gissar rätt kan få en poäng som sedan gör att de får skicka PM i nästa omgång eller något liknande. 5. ??? 6. Profit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Tänkte ut en rolig idé medan jag skulle svara! 1. Runt 10 forumiter skickar i PM information till lekledaren. Denna info bestäms i början av omgången; som exempel kan de få skicka in vem de anser sig vara likast, eller kanske så kan de skriva tre favoritfilmer, sin favoritmaträtt eller vad fan som helst som är en gnutta personligt. 2. Lekledaren raddar upp den inskickade informationen men han säger inte vem som skickat in den. 3. Man raddar upp vilka som deltar i leken. 4. Det är nu upp till resten av forumiterna att gissa vilken forumit som skickat in vad. Den som gissar rätt kan få en poäng som sedan gör att de får skicka PM i nästa omgång eller något liknande. 5. ??? 6. Profit. Genialt! Låter helmys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Genialt! Låter helmys. Mmm. Jag har två frågor... 1. Känner alla till vilka som har skickat in? 2. Om vi säger att "temat" t.ex. är tre favoritmaträtter och tre deltagare har skickat in följande: A: Köttbullar, Gröt, Korv B: Hund, Hamburgare, Lasagne C: Snö, Stenar, Glass Ska övriga forumiter då gissa vem som har skickat in de "grupperna" eller kommer allt att visas random och så ska man para ihop enskilda maträtter med rätt forumit? Dvs. Köttbullar, Hund, Stenar, Snö, Gröt, Hamburgare, Lasagne, Glass, Korv Lite svårt att förklara vad jag menar men hoppas du förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Mmm. Jag har två frågor... 1. Känner alla till vilka som har skickat in? 2. Om vi säger att "temat" t.ex. är tre favoritmaträtter och tre deltagare har skickat in följande: A: Köttbullar, Gröt, Korv B: Hund, Hamburgare, Lasagne C: Snö, Stenar, Glass Ska övriga forumiter då gissa vem som har skickat in de "grupperna" eller kommer allt att visas random och så ska man para ihop enskilda maträtter med rätt forumit? Dvs. Köttbullar, Hund, Stenar, Snö, Gröt, Hamburgare, Lasagne, Glass, Korv Lite svårt att förklara vad jag menar men hoppas du förstår. 1. Yep, läs punkt 3. 2. Så som jag hade tänkt mig är det typ: "Forumit 1 gillar köttbullar, gröt och korv. Forumit 2 gillar hund, hamburgare och lasagne. Forumit 3 gillar snö, stenar och glass. Vem är vem?" Men det går ju att göra på ditt sätt med, det är vad man anser lämpligast. Jag tror emellertid att ditt sätt kan bli för svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 1. Yep, läs punkt 3. 2. Så som jag hade tänkt mig är det typ: "Forumit 1 gillar köttbullar, gröt och korv. Forumit 2 gillar hund, hamburgare och lasagne. Forumit 3 gillar snö, stenar och glass. Vem är vem?" Men det går ju att göra på ditt sätt med, det är vad man anser lämpligast. Jag tror emellertid att ditt sätt kan bli för svårt. Mmmkay, vi kan testa. Starta en tråd du, mon ami. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Inga planer på en ny game game med striktare regler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Inga planer på en ny game game med striktare regler? Mja, det behövs knappast striktare regler. Orsaken till att jag låste senast var att folk inte skrev i tråden. Jag kan öppna den på nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Mja, det behövs knappast striktare regler. Orsaken till att jag låste senast var att folk inte skrev i tråden. Jag kan öppna den på nytt. Jo tack. Ett försök till tycker jag den är värd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Introleken. Nån komponerar en kompott med mycket korta intron (och/eller ljudstycken från mitten av låten) och folk ska gissa vilka låtar det är. Som Game Game eller Filmleken fast musik. Aight? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Introleken. Nån komponerar en kompott med mycket korta intron (och/eller ljudstycken från mitten av låten) och folk ska gissa vilka låtar det är. Som Game Game eller Filmleken fast musik. Aight? En sån har jag önskat länge men letssingit och andra sidor förstör. Iofs man ta instrumentala delar ifrån låten. Tycker det är värt att testa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Introleken. Nån komponerar en kompott med mycket korta intron (och/eller ljudstycken från mitten av låten) och folk ska gissa vilka låtar det är. Som Game Game eller Filmleken fast musik. Aight? Där tror jag tyvärr att folk VÄLDIGT fort skulle tröttna på att klippa ihop ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Där tror jag tyvärr att folk VÄLDIGT fort skulle tröttna på att klippa ihop ljud. Håller med om risken, men om folk fortfarande inte tröttnat på att hitta tio nya spel varje dag till Game Game som helst ska vara både svåra och inte tagna förut, så borde man väl också orka med ljudklipperi. Det är inte svårare än att PS:a lite bilder. Skaffa bara Cool Edit Pro eller motsvarande så går det skitfort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Just nu har vi hela 5 aktiva lekar i loungen så jag kommer inte att införa några nya atm. Jag kan dock tänka mig en introlek i framtiden men den skulle isf troligtvis inte använda sig av det vanliga "hattsystemet", utan vara mer fri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Filmleken + GG låsta pga inaktivitet. /U Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Kan jag starta en ny "Gissa kändisen på bilden"-tråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Filmleken + GG låsta pga inaktivitet. /U Synd att GG blev så inaktiv, det var den absolut bästa leken i Loungen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Kan jag starta en ny "Gissa kändisen på bilden"-tråd? Japp. Let's do it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts