Vice. Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 Bra förslag, men den hör hemma i Musik, Film & Grafik eftersom den trots allt inte är särskilt spammig. Ja, förutsatt att man faktiskt SKRIVER och DISKUTERAR nåt och inte bara postar en video + länets flagga. Ja, jag var oxå inne på om det verkligen är en lek. Men är det okej om jag startar en sådan tråd i den forumsdeln då? Hade faktiskt varit skoj att få kännedom om lokala grupper. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 (redigerad) Skulle vilja ha en annorlunda "lek". Det är egentligen mer än en lek, den har ett bra syfte med, den kan bli lite som reklam för små mindre band som inte är så kända. Alltid kul att få höra nya små band. Okej det går till på följande sätt. Person A postar ett musikvide från sitt län, i det här fallet Skåne. Flaggan och namnet på länet skall postas det med. Person B postar sedan en video från sitt län osv. Det kan vara kända grupper, sin egen grupp, eller bara mindre kända grupper. Ex: Skåne http://www.stromblads.com/uploaded_images/180px-Flag_of_Swedish-speaking_Finns.svg-775513.png [youtube-old]OgkSnFoPX5M[/youtube-old] Halland Vet ingen artist från Halland, så det blir ingen video. Men någon från halland kan ju kanske posta en artist där ifrån om leken godkänns. =) Japp, det var mitt förslag det. =) Bra eller dåligt? =/ Inte en lek. Det är bara att starta. Lägger du den i MFG ska det dock göras klart att information, motiveringar m.m. ska ingå. Redigerad 17 oktober, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 Inte en lek. Det är bara att starta. Lägger du den i MFG ska det dock göras klart att information, motiveringar m.m. ska ingå. Yes box. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 Intresset för filmleken verkar ha svalnat så jag låser den nu. Gamegame kommer tillbaka så småningom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Mmm, jag har egentligen inte ens själv tid för en lek atm så det blir bäst så här. Kanske det kan bli en kortare rollspel på höstlovet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 (redigerad) Kanske det kan bli en kortare rollspel på höstlovet? Nej, jag tror inte det. Iofs skulle jag kanske ha tid under hösten men då skulle andra områden lida (t.ex. skolan och sömnen) och det är inte värt det. I december har jag dock undervisningsfri månad och då kanske jag hinner starta något. Å andra sidan finns det kanske någon annan som vill arrangera ett varulvs-/mafia-rollspel och agera spelledare? Det är fritt fram att starta ett bara idén först presenteras och godkänns i den här tråden (eller via PM) och upplägget är hyfsat genomarbetat. ---- Efter att Bojj sågade mitt seriemanus i humortråden kom jag att tänka på att 'varför inte starta en manusförfattartävling'? Deltagarna får skriva ett seriestrippsmanus (t.ex. med H&Co-karaktärerna) som jag sedan tecknar (andra tecknare kan haka på om de vill). Sen sammanställs det hela i en poll där forumiterna får rösta på vilken stripp de gillar bäst och vinnaren vinner oerhörd ära och berömmelse. Just a thought. Finns det intresse? Redigerad 19 oktober, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Efter att Bojj sågade mitt seriemanus i humortråden kom jag att tänka på att 'varför inte starta en manusförfattartävling'? Deltagarna får skriva ett seriestrippsmanus (t.ex. med H&Co-karaktärerna) som jag sedan tecknar (andra tecknare kan haka på om de vill). Sen sammanställs det hela i en poll där forumiterna får rösta på vilken stripp de gillar bäst och vinnaren vinner oerhörd ära och berömmelse. Just a thought. Finns det intresse? Jag har ofta funderat på om man skulle ha någon form utav "komikerturnering", men jag har aldrig tänkt ut några grenar som man skulle tävla i eller om det skulle finnas tillräckligt intresserade. Detta låter som en väldigt bra idé som jag skulle kunna tänka mig att använda i framtiden ifall det blir av. Jag tycker att du ska köra på den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Finns det intresse? Do it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Intresset för filmleken verkar ha svalnat så jag låser den nu. En undring bara, varför kan inte trådar som inte är så populära längre bara få självdö istället för att låsas? Tänk om nån hade fått ett ryck att sätta igång igen efter nån månad eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Jag har ofta funderat på om man skulle ha någon form utav "komikerturnering", men jag har aldrig tänkt ut några grenar som man skulle tävla i eller om det skulle finnas tillräckligt intresserade. Detta låter som en väldigt bra idé som jag skulle kunna tänka mig att använda i framtiden ifall det blir av. Jag tycker att du ska köra på den Mmm, jag får väl göra det... fast jag misstänker starkt att folk inte har cojones att skriva ett litet manus när det kommer till kritan. Komikerturnering låter kul btw. Do it! Eeeasy there Shakespeare. Jag förstår att du är full av iver att få skriva ett manus. Jag försöker starta en tråd under veckan. En undring bara, varför kan inte trådar som inte är så populära längre bara få självdö istället för att låsas? Tänk om nån hade fått ett ryck att sätta igång igen efter nån månad eller nått. Lekarna är inte vanliga trådar och ska inte fungera som sådana. En orsak till att jag låser dem är att jag inte vill ha det här oengagerade systemet med konstant "fria hattar", om du förstår vad jag menar. Förhoppningen är att när lekarna öppnas igen (t.ex. efter någon månad) ska forumiterna ha fått nytt intresse för dem. En annan orsak till låsningarna är att H har sagt att det inte får finnas alltför många lektrådar här i loungen; jag låser alltså några lekar för att kunna starta andra. Btw. Alla lekar FINNS kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Lekarna är inte vanliga trådar och ska inte fungera som sådana. En orsak till att jag låser dem är att jag inte vill ha det här oengagerade systemet med konstant "fria hattar", om du förstår vad jag menar. Förhoppningen är att när lekarna öppnas igen (t.ex. efter någon månad) ska forumiterna ha fått nytt intresse för dem. En annan orsak till låsningarna är att H har sagt att det inte får finnas alltför många lektrådar här i loungen; jag låser alltså några lekar för att kunna starta andra. Btw. Alla lekar FINNS kvar. Tack för ett motiverat svar. Jag blev lite konfunderad när jag inte hittade Filmleken, men skönt att den bara är gömd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Vad sägs om en fylletråd? Jag vet att det inte skrivs så mycket fylleinlägg här, men om vi skapar en och uppmanar folk att skriva i den när de är berusade så kan vi nog få underhållande resultat. Värt att göra på prov iaf, imo. Både Flashback och Exet har fungerande fylletrådar. För att det inte ska bli en spamtråd är den bara öppen fredag, lördag och söndag. Inga "nyktra" inlägg är tillåtna, och inlägg som misstänks vara fejkade tas bort och personen i fråga varnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 (redigerad) Vad sägs om en fylletråd? Jag vet att det inte skrivs så mycket fylleinlägg här, men om vi skapar en och uppmanar folk att skriva i den när de är berusade så kan vi nog få underhållande resultat. Värt att göra på prov iaf, imo. Både Flashback och Exet har fungerande fylletrådar. För att det inte ska bli en spamtråd är den bara öppen fredag, lördag och söndag. Inga "nyktra" inlägg är tillåtna, och inlägg som misstänks vara fejkade tas bort och personen i fråga varnas. Okej, kör till. Om det går åt helvete är det bara att låsa den. Edit:Iofs har jag, personligen, så pass hög alkoholtolerans att jag utan problem kan skärpa mig tillräckligt för att skriva ett ganska begripligt inlägg trots att jag är full. ELLER också är jag så full att jag inte klarar av att använda en dator öht och än mindre surfa in på ett internetforum för att skriva ett inlägg. Men visst, kör i vind. Redigerad 1 november, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Vad sägs om en fylletråd? Jag vet att det inte skrivs så mycket fylleinlägg här, men om vi skapar en och uppmanar folk att skriva i den när de är berusade så kan vi nog få underhållande resultat. Värt att göra på prov iaf, imo. Både Flashback och Exet har fungerande fylletrådar. För att det inte ska bli en spamtråd är den bara öppen fredag, lördag och söndag. Inga "nyktra" inlägg är tillåtna, och inlägg som misstänks vara fejkade tas bort och personen i fråga varnas. Haha, jag kan hitta något wifi-nätverk på iPhonen ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 (redigerad) Älskar "KLICKA HÄR OM DU ÄR FULL". Borde den inte vara öppen onsdagar/torsdagar också? :snyggt flyttat, vem det än var ;D Redigerad 1 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Sista regeln är ju trams, det är kan vara mycket väl vara fredag hela månaden! Atm: är jag lite smått salongs och mysig. Druckit: två öl och en tranbärsdrink. Inom några timmar kanske jag kan bidra till tråden bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 (redigerad) Älskar "KLICKA HÄR OM DU ÄR FULL". Borde den inte vara öppen onsdagar/torsdagar också? :snyggt flyttat, vem det än var ;D Sista regeln är ju trams, det är kan vara mycket väl vara fredag hela månaden! Atm: är jag lite smått salongs och mysig. Druckit: två öl och en tranbärsdrink. Inom några timmar kanske jag kan bidra till tråden bättre Ni ska inte skriva i den där tråden när ni är nyktra(-ish). (flyttade posts) Redigerad 1 november, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 (redigerad) Ni ska inte skriva i den där tråden när ni är nyktra(-ish). (flyttade posts) Ja, och var drar du gränsen då Mr.U? Två öl och en drink var inte okej. Nu har jag druckit fyra öl och en drink, hur vet du hur full jag är? Vad är full för dig, måste jag stava fel? Är tråden bara till för folk som sluddrar Jag kan skriva lite i tråden om vad som händer här hemma ikväll men är jag FÖR NYKTER FÖR DET? JAG HAR FAKTISKT DRUCKIT TVÅ ÖL TILL NU OCH JAG SKRIVER MED CAPSLOCK... Nu vill jag inte ens skriva i tråden. Redigerad 1 november, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Ja, och var drar du gränsen då Mr.U? Två öl och en drink var inte okej. Nu har jag druckit fyra öl och en drink, hur vet du hur full jag är? Vad är full för dig, måste jag stava fel? Är tråden bara till för folk som sluddrar Jag kan skriva lite i tråden om vad som händer här hemma ikväll men är jag FÖR NYKTER FÖR DET? JAG HAR FAKTISKT DRUCKIT TVÅ ÖL TILL NU OCH JAG SKRIVER MED CAPSLOCK... Nu vill jag inte ens skriva i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 (redigerad) Man får helt enkelt posta en bild på en alkomätare och en papperslapp med ens GTASajten-nick, så att man vet att den som skriver faktiskt är full. edit: Nej, det skulle inte funka, man skulle kunna få någon att blåsa åt en.. Redigerad 1 november, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts