tommy vercetti Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Någon som kan hjälpa mig med detta problemet? Jag har en 3.2 ghz, p4, ati radeon 9800 pro och 1 gb ram. Datorn har aldrig fått ett liknande problem som detta. Problemet är att det uppstår en jävla massa streck i olika färger på skärmen. JAg har sett liknande problem hos andra men aldrig vetat vad som är problemet. Jag har 5 rader fulla av streck rakt över skärmen. Olika färger e dem i osså. Ser ut som regnbågar. Någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Någon som kan hjälpa mig med detta problemet? Jag har en 3.2 ghz, p4, ati radeon 9800 pro och 1 gb ram. Datorn har aldrig fått ett liknande problem som detta. Problemet är att det uppstår en jävla massa streck i olika färger på skärmen. JAg har sett liknande problem hos andra men aldrig vetat vad som är problemet. Jag har 5 rader fulla av streck rakt över skärmen. Olika färger e dem i osså. Ser ut som regnbågar. Någon som vet? Något som är fel med grafik kortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 2 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Något som är fel med grafik kortet? Jag vet faktiskt inte. Tror inte det. Såhär ser det ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Lol. Har du råkat böja en av piggarna på grafikkortet eller har du det helt enkelt väldigt varmt i datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 3 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 Lol. Har du råkat böja en av piggarna på grafikkortet eller har du det helt enkelt väldigt varmt i datorn? LOLA inte mig. Jag har inte böjt något i grafikkortet Det kan ha med värmen att göra. Men vad kan man göra åt det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 LOLA inte mig. Jag har inte böjt något i grafikkortet Det kan ha med värmen att göra. Men vad kan man göra åt det? Köpa nytt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 LOLA inte mig. Jag har inte böjt något i grafikkortet Det kan ha med värmen att göra. Men vad kan man göra åt det? Well, 9800Pro är gammalt som gatan så att försöka rädda det är ganska meningslöst. Köp ett nytt AGP-kort för en billig slant. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=238656 Det kanske kan vara något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 3 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 (redigerad) Well, 9800Pro är gammalt som gatan så att försöka rädda det är ganska meningslöst. Köp ett nytt AGP-kort för en billig slant. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=238656 Det kanske kan vara något. Oke hur pass bra är det grafikkortet då? Märkte precis också att datan laggar när man minimerar rutor eller flyttar rutor runt på skärmen. Redigerad 3 juli, 2008 av tommy vercetti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 (redigerad) Oke hur pass bra är det grafikkortet då? Märkte precis också att datan laggar när man minimerar rutor eller flyttar rutor runt på skärmen. Ditt grafikkort orkar nog helt enkelt inte längre. Men eh, det där grafikkort är väl.. ptja, det funkar så att säga. Det lär ge ungefär samma prestanda som du har med ditt nuvarande grafikkort. Eller ja, den prestanda du fick när det funkade. Jag skulle inte rekommendera att köpa ett bättre grafikkort då resten av din dator dessvärre inte skulle orka med den kraften samt att AGP-kort är onödigt dyra. Nu tänker jag sova, så fler frågor svarar jag på imorgon om inga andra här ifrån forumet fortfarande är vakna. Redigerad 3 juli, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 3 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 Ditt grafikkort orkar nog helt enkelt inte längre. Men eh, det där grafikkort är väl.. ptja, det funkar så att säga. Det lär ge ungefär samma prestanda som du har med ditt nuvarande grafikkort. Eller ja, den prestanda du fick när det funkade. Jag skulle inte rekommendera att köpa ett bättre grafikkort då resten av din dator dessvärre inte skulle orka med den kraften samt att AGP-kort är onödigt dyra. Nu tänker jag sova, så fler frågor svarar jag på imorgon om inga andra här ifrån forumet fortfarande är vakna. Oke tack för din hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts