SimonJ Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 (redigerad) Hejsan! Idag skulle jag installera Mafia, men när installationen var klar och jag skulle starta spelet så kom det upp en skylt om ett virus som hette Trojan-Proxy.Win32.Ranky.jd. Mitt virusskydd (Telia Säker Surf) kunde inte ta bort det, vet någon vad jag ska göra för att få bort viruset? Redigerad 1 juli, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Hejsan! Idag skulle jag installera Mafia, men när installationen var klar och jag skulle starta spelet så kom det upp en skylt om ett virus som hette Trojan-Proxy.Win32.Ranky.jd. Mitt virusskydd (Telia Säker Surf) kunde inte ta bort det, vet någon vad jag ska göra för att få bort viruset? Byt virusskydd. Telias är kasst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Skaffa NOD32 mkt bättre än telias skit. OT Testa sök datorn med Spybot Search and destroy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 (redigerad) Testa sök datorn med Spybot Search and destroy Tack för tipset, det ska jag testa nu. EDIT: Det hjälpte inte! Vad ska jag göra! Redigerad 1 juli, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Tack för tipset, det ska jag testa nu. EDIT: Det hjälpte inte! Vad ska jag göra! Skaffa NOD32? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 (redigerad) Skaffa NOD32? Känner du inte för att betala så finns det välfungerande i buskarna. ESET (företaget bakom NOD32) har även en webbaserad scanner som kan vara värd att prova. här Redigerad 1 juli, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Tack för tipset, det ska jag testa nu. EDIT: Det hjälpte inte! Vad ska jag göra! Återställ datorn innan viruset kom? Asså via systemåterställning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 2 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Återställ datorn innan viruset kom? Asså via systemåterställning Men viruset kommer tillbaka när jag installerar Mafia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Men viruset kommer tillbaka när jag installerar Mafia. Då antar jag att du har tankat Mafia, och nån har laggt in en trojan i installationsfilen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 2 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Då antar jag att du har tankat Mafia, och nån har laggt in en trojan i installationsfilen.. Nej, jag köpte det. Trojanen finns i en fil som heter SIntfNT.dll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Jag har för mig att Telias AntiVirus gav mig en varning om en trojan när jag installerade Steam förr. Tror faktiskt du bara kan ignorera det. Om du byter AntiVirus så kommer säkert "trojanen" försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 2 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Jag har för mig att Telias AntiVirus gav mig en varning om en trojan när jag installerade Steam förr. Tror faktiskt du bara kan ignorera det. Om du byter AntiVirus så kommer säkert "trojanen" försvinna. Så det är inte farligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 (redigerad) Öppna en mapp, vilken som helst. Högerklicka och ta fram adressfältet. Skriv "C:\Documents and Settings\Ägaren\Lokala inställningar\Temp" Och ta bort allt i den mappen. Det är där virusskydden tror att trojanen ligger, ialafall för mig när jag installerade Mafia Redigerad 2 juli, 2008 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Skjut honom med en pil i hälen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Så det är inte farligt? Hur stor risk är det att ett spel man köpt i en butik innehåller virus? Har du märkt av viruset? Har datorn betett sig anorlunda sen du fick det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 2 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 (redigerad) Hur stor risk är det att ett spel man köpt i en butik innehåller virus? Har du märkt av viruset? Har datorn betett sig anorlunda sen du fick det? Nej, datorn är precis som vanligt. Redigerad 2 juli, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Nej, datorn är precis som vanligt. Isåfall är det nog bara Telia som pratar strunt. Ignorera det och byt AntiVirus. Du lär inte ångra dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Ta hem några spartaner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 3 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 Byt AntiVirus. Du lär inte ångra dig. Jag ska nog göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 AVG Free är ett bra alternativ om du inte vill pröjsa :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts