Vice. Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 (redigerad) Okej, klarat spelet och här kommer betyget: Silent Hill f*ckade upp det i ett spel och jag misstänkte att RE serien skulle innehålla ett riktigt mögspel med för eller senare, men var inte förberedd på att det skulle vara just detta omtalade spel som skulle vara mögspelet Småkul actionspel, men de har helt tappat "Resident evil känslan", totalt. Alla skrivmaskiner är bortplockade, alla kistor som fanns lite var stans, allt det mysiga i spelet är alltså nu borta. Zombierna är inte heller av RE karaktär längre, detta var någon modifierad version av dem, och visst är det nya kul, men i det här fallet har de helt glömt bort att de skall vara otäcka. Min farmor är otäckare när hon berättar om sina stödstumpor som är så fantastiska. Jag menar, de har helt har övergett zombietemat. Det är inte ens zombies man skjuter längre, det är vanliga människor med röda ögon. I de gamla spelet haltade de och hade sig. Här är det smarta beräknande fullständigt fysiskt friska personer som är ens fiender. Det riktigt roliga med spelet det vara att springa omkring i de Afrikaska byarna, vilket tyvärr tog slut ganska snabbt. Det var i början man fick göra det, sedan utspelar sig hela spelet på diverse labb och stora båtar. Känns som om utvecklarna bara har slängt ihop ett spel för att ha nått att komma med. Jag var så j*vla förväntansfull när jag hörde att detta spel skulle släppas. I nästan 4 år har jag gått och väntat och så får jag sedan detta!? Ett spel som har en story som endast är 2,5 dagar lång förtjänar inte ett pris på 600:- Sjukt dåligt. Fruktansvärt fantasilöst spel. Det blev liksom aldrig nått riktigt klimax, hela spelet var så himla platt. Man springer genom diverse sterila miljöer men fienderna är desamma. De attackerar dig med raketgevär, miniguns och yxor, du skjuter dem, sedan kommer det nån mellanboss, sedan forsätter du springa och skjuta samma sort fiender, sedan kommer slutbossen, och sedan är spelet klart. Sjukt sniket av dem att räkna med att alla speltimmar skall komma från hur många gånger man måste spela om spelet, istället för att ha en lång, spännande story. >_> Inte det minsta sugen på att spela om, så j*vla kul var det inte. Jämför man med tex fallout 3 så är det sinnessjukt mycket bättre, där man lagt ner mycket tid att få stora och mysiga miljöer med olika sorters karaktär. I RE kan du i princip inte springa fritt för 5 öre så som du kunnat, till en viss del, i de tidigare spelen. Här vra det bara rakt fram som gällde. Alla andra dörrar var låsta eller fanns inte. Stort minus till spelet, seriöst jag är ett STORT RE fan, men att rekommendera detta spel för er är att lura er. Ta hellre era 600:- och köp något annat najjs spel, kanske 2 st tom. Vad ni en gör med era pengar köp inte detta B-spel för dem. Köp det i så fall om någon månad då priset på spelet har halverats... Skall in till stan imorgon och byta till nått kuligare. Redigerad 16 mars, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ice Cube Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Tackar för recensionen Vice. Slipper man köpa eländet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Du är dock medveten om att det kommer att komma DLC, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Jag känner på mig (och hoppas) att Capcom kommer att gå tillbaka till Resident Evil's rötter nu efter Resident Evil 5. Jag vill ha tillbaka zombies åtminstonde. Fula, blodiga och långsamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 (redigerad) Jag känner på mig (och hoppas) att Capcom kommer att gå tillbaka till Resident Evil's rötter nu efter Resident Evil 5. Tillbaka vet jag inte, men jag läste att Resident Evil 6 inte kommer att vara som de tidigare spelen i serien. Edit: Jag har kört lite nu, och det jag kan säga är att det är storyn som intresserar mig mest. Oftast är det Gameplayen som är ganska viktig i mitt tycke. Gameplayen är mer eller mindre, tyvärr detsamma som RE4. Tycker att det påminner väldigt mycket om fyran. Är heller inte så förtjust i miljöerna, men det tillhör väl, antar jag. Jag klagar inte, jag är nöjd med köpet. Väntar på DLC och annat. Skall även försöka plocka alla trofèer. Redigerad 17 mars, 2009 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 (redigerad) Jag känner på mig (och hoppas) att Capcom kommer att gå tillbaka till Resident Evil's rötter nu efter Resident Evil 5. Jag vill ha tillbaka zombies åtminstonde. Fula, blodiga och långsamma. Resident Evil 5 VAR tillbaka till rötterna enligt utvecklarna. Resident Evil 6 ska bli en Reboot, något jag inte gillar alls. Jag vill ha ett Resident Evil 4-5 fast med Zombies och de gammla fienderna. Redigerad 17 mars, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Du är dock medveten om att det kommer att komma DLC, va? Spelar ingen roll, fortfarande ett skitspel imo. Jag vill ha tillbaka zombies åtminstonde. Fula, blodiga och långsamma. Huvudet på spiken. =) Jag vill ha ett Resident Evil 4-5 fast med Zombies och de gammla fienderna. Japp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Långt ifrån en skitspel. Hitta en polare och kör co-op, det är så spelet är gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Långt ifrån en skitspel. Hitta en polare och kör co-op, det är så spelet är gjort. Tråkigt att sitta med en polare och skjuta fiender på en mapp. Om du jämför med L4D så är det tusen gånger roligare, än att spela co-op på RE5. Och skall man nu bara spela co-op så kan man vänta 2 månader med att köpa det. Priset har sjunkit rejält då, och kanske dlc har kommit med. Nu är det slöseri med pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 (redigerad) Jag tycker att när dem bytte stil med RE4 så gjorde dem något helt grymt och hela konceptet fungerade och det kändes fortfarande som Resident Evil, 5'an kan jag inte utala mig om. Dem tidigare spelen är några av dem bästa inom spel och konceptet där fungerar också. Alltså har Resident Evil gått från skrämmande till inte så skrämmande men med mer fokus på action så varför inte fortsätta göra båda. Jag skulle älska att se ett nyt Resident Evil med den gammla vinkel kameran och slöa zombies. Redigerad 18 mars, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Jag tycker att när dem bytte stil med RE4 så gjorde dem något helt grymt och hela konceptet fungerade och det kändes fortfarande som Resident Evil, 5'an kan jag inte utala mig om. Dem tidigare spelen är några av dem bästa inom spel och konceptet där fungerar också. Alltså har Resident Evil gått från skrämmande till inte så skrämmande men med mer fokus på action så varför inte fortsätta göra båda. Jag skulle älska att se ett nyt Resident Evil med den gammla vinkel kameran och slöa zombies. Du har absolut en poäng. För min del behöver de inte vara zlöa och sega som i de tidiga spelen. Men i alla fall åt det hållet. 4 var de spelet där de var smarta för första gången, och det gjorde det bara roligare. Men i det här spelet har de helt tappat det. Nu är det vilken person som helst som du skjuter. Fienderna skjuter mot dig med gevärer, pilar och granatgevär. Kunde lika gärna varit en dålig fallout kopia. Det som jag personligen tycker är sämst är att friheten är borta. I de gamla spelen kom du in i en byggnad med flera rum och gångar. Så försöker man öppna en dörr och upptäcker att dörren är låst. Man hittar sedan nyckeln 2 våningar upp, man får då gå ner och öppna. Ännu en dörr som är låst som man skall hitta nyckel till etc. Det var som sagt ganska fritt, man kunde gå lite som man ville, i vilken ordning man ville men man kom förr eller senare fram till samma punkt. I det här spelet är alla dörrar öppna (bortsett från 2 tror jag) det är bara springa rakt fram precis som en labbråtta. Man får klaustrofobi av att spela RE5. Det är precis som att springa i en långt rör, eller en korridor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Du har absolut en poäng. För min del behöver de inte vara zlöa och sega som i de tidiga spelen. Men i alla fall åt det hållet. 4 var de spelet där de var smarta för första gången, och det gjorde det bara roligare. Men i det här spelet har de helt tappat det. Nu är det vilken person som helst som du skjuter. Fienderna skjuter mot dig med gevärer, pilar och granatgevär. Kunde lika gärna varit en dålig fallout kopia. Det som jag personligen tycker är sämst är att friheten är borta. I de gamla spelen kom du in i en byggnad med flera rum och gångar. Så försöker man öppna en dörr och upptäcker att dörren är låst. Man hittar sedan nyckeln 2 våningar upp, man får då gå ner och öppna. Ännu en dörr som är låst som man skall hitta nyckel till etc. Det var som sagt ganska fritt, man kunde gå lite som man ville, i vilken ordning man ville men man kom förr eller senare fram till samma punkt. I det här spelet är alla dörrar öppna (bortsett från 2 tror jag) det är bara springa rakt fram precis som en labbråtta. Man får klaustrofobi av att spela RE5. Det är precis som att springa i en långt rör, eller en korridor. Jag gillar inte att du dissar spelet, jag har fan längtat länge och nu blir jag smått osäker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Jag gillar inte att du dissar spelet, jag har fan längtat länge och nu blir jag smått osäker. Sorry, men jag har själv längtat som fan efter det. Men 700:- är det absolut inte värt. Vänta tills priset har sjunkit och köp det då. Bara att spelet är 2-3 dagar långt suger våta sockar. Har du spelat saint row 2? Jag bytte in RE5 mot det idag och det är sjukt kul. Köp hellre det spelet. Vad tycker ni andra som spelat det, om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Sorry, men jag har själv längtat som fan efter det. Men 700:- är det absolut inte värt. Vänta tills priset har sjunkit och köp det då. Bara att spelet är 2-3 dagar långt suger våta sockar. Har du spelat saint row 2? Jag bytte in RE5 mot det idag och det är sjukt kul. Köp hellre det spelet. Vad tycker ni andra som spelat det, om det? 2-3 dagar? Om det är enbart storyn du snackar om är det en helt okej tid. Var längesen jag spelade ett spel där storyn tar mer än 10-15 timmar. Sen så har man ju speedruns, skatter, alla svårighetsgrader,mercenaries, achievements os.v vilket man kan spendera en hel del tid på med. Jag tycker som sagt att spelet är helt okej i co-op, inte det bästa men helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Har du spelat saint row 2? Jag bytte in RE5 mot det idag och det är sjukt kul. Köp hellre det spelet. YAY! Vi kanske kan köra COOP någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 (redigerad) 2-3 dagar? Om det är enbart storyn du snackar om är det en helt okej tid. Vad har du spelat för spel? Det är YTTERST få spel där du klarar storyn på 2-3 dagar. Visserligen beror det på hur mycket du spelar under dessa dagar, men jag spelar sjukt många timmar när jag har nya spel. Första gången man spelar tar det ju längre tid då man inte vet vart man skall och så. Så när man spelar det en andra gång är det ganska lätt att få ner speltiden betydligt. Så, så kan du inte räkna. Hur som helst, 2 dagar för ett spel man spelar för första gången är en skam tycker jag. Speciellt när man blåser upp det till att det skall vara så jävla fett spel och tar hutlösa 700 spänn för det. YAY! Vi kanske kan köra COOP någon gång. Gärna!!! Satt och funderade på om nån av er hade det, som jag kunde spela med. ID: Vice_c skall spela nu direkt. =) Online i princip hela kvällen. Redigerad 18 mars, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Sorry, men jag har själv längtat som fan efter det. Men 700:- är det absolut inte värt. Vänta tills priset har sjunkit och köp det då. Bara att spelet är 2-3 dagar långt suger våta sockar. Har du spelat saint row 2? Jag bytte in RE5 mot det idag och det är sjukt kul. Köp hellre det spelet. Vad tycker ni andra som spelat det, om det? Hahaha jag skulle aldrig ens tänka tanken att skaffa Saints Row 2. Det spelet bygger bara upp på massa fula grejer, ingenting är vettigt och allt är superlöjligt. Man får inte ut nånting av det och det är ett spel man senare inte är speciellt nöjd över att ha i sin spelsammling (imo). Visst. det kan säkert vara kul men vad får du ut av det, en skön story? "kärlek" för karaktärerna? Nej du jag köer nog heldre RE5 än SR2 men jag tänker ta ditt tips att chilla lite med att köpa RE5, ska köpa Dead Space imorrn, känns sem Resident Evil 4 i rymden typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Hahaha jag skulle aldrig ens tänka tanken att skaffa Saints Row 2. Det spelet bygger bara upp på massa fula grejer, ingenting är vettigt och allt är superlöjligt. Man får inte ut nånting av det och det är ett spel man senare inte är speciellt nöjd över att ha i sin spelsammling (imo). Visst. det kan säkert vara kul men vad får du ut av det, en skön story? "kärlek" för karaktärerna? Nej du jag köer nog heldre RE5 än SR2 men jag tänker ta ditt tips att chilla lite med att köpa RE5, ska köpa Dead Space imorrn, känns sem Resident Evil 4 i rymden typ Nej du har nog rätt. Kvalitetsmässigt är väl SR2 inte det bästa spelet. Men det är ett tacksamt spel som man lätt tar åt sig. Precis som gta fat lite mer överdrivet. Man får ut fler underhållande speltimmar av det spelet än av RE5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Vad har du spelat för spel? Det är YTTERST få spel där du klarar storyn på 2-3 dagar. Visserligen beror det på hur mycket du spelar under dessa dagar, men jag spelar sjukt många timmar när jag har nya spel. GoW 1 och 2, HALO 3. Army of 2, Mirror's edge, Ninja gaiden 2, MGS 4. Dessa med en 6-8 timmar om dagen första genomspelningen. ( Något det flesta har gemensamt är dock att det är co-op, vilket gör att det går snabbare att spela igenom) Fast nu vill jag inte låta grinig så du får för dig att jag har något emot dig, för det har jag inte ; ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Nej du har nog rätt. Kvalitetsmässigt är väl SR2 inte det bästa spelet. Men det är ett tacksamt spel som man lätt tar åt sig. Precis som gta fat lite mer överdrivet. Man får ut fler underhållande speltimmar av det spelet än av RE5 Jag säger som jag säger med RTS-spel, har du spelat ett så har du spelat dem flesta! Då menar jag att har du spelat en typ av spel (i detta fall typ freeroaming) brukar det inte finnas många andra som kan erbjuda något mer att än design så jag väljer det jag gillar mest och GTA är ju en självklart val och därför ser jag ingen nytta i SR eller typ Mercenaries osv. Sen när man snackar om typ FPS eller action (RE5) spel så kan det ju vara mycket iscensatta situationer (ex. COD4) som kan ge spelet det där extra. Det är en svår kaka att svälja men kort och gott; jag är inte rik så jag köper det jag tycker/tror jag kan få ut något av, allt annat är inte ens värt att leta efter i buskarna eftersom jag bara kommer slösa bort min tid. Men jag kommer köpa RE5 och jag tror jag kommer gilla det men jag kommer änå chilla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts