emo Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 Capcom är fega, dem fick lite kritik om att spelet skulle vara racistiskt för att man döda svarta människor i Afrika (tänka sig?! ) och i deras senaste E3 gameplay trailer räknade jag ihop att det var 4 svarta utav betydligt fler vita... Jag säger inte detta för att jag såg fram emot att döda svarta eller att jag är racist på något sätt, det har ingenting med vem man dödar att göra utan att dem blir lite skrajsna av moralkärringar och gör om spelet. Och ja jag räknade för jag visste att dem fått kritik och jag var uppmärksam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 Capcom är fega, dem fick lite kritik om att spelet skulle vara racistiskt för att man döda svarta människor i Afrika (tänka sig?! ) och i deras senaste E3 gameplay trailer räknade jag ihop att det var 4 svarta utav betydligt fler vita... Jag säger inte detta för att jag såg fram emot att döda svarta eller att jag är racist på något sätt, det har ingenting med vem man dödar att göra utan att dem blir lite skrajsna av moralkärringar och gör om spelet. Och ja jag räknade för jag visste att dem fått kritik och jag var uppmärksam. Blir väll rasistiskt ifall det är fler vita i spelet oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 Blir väll rasistiskt ifall det är fler vita i spelet oxå Inte när det är en vit som dödar vita.. och kommentera vettigt annars har jag ingen större lust att diskutera med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KrigareN Skrivet 16 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2008 Capcom är fega, dem fick lite kritik om att spelet skulle vara racistiskt för att man döda svarta människor i Afrika (tänka sig?! ) och i deras senaste E3 gameplay trailer räknade jag ihop att det var 4 svarta utav betydligt fler vita... Jag säger inte detta för att jag såg fram emot att döda svarta eller att jag är racist på något sätt, det har ingenting med vem man dödar att göra utan att dem blir lite skrajsna av moralkärringar och gör om spelet. Och ja jag räknade för jag visste att dem fått kritik och jag var uppmärksam. Ja vilket jävla fjams säger jag bara, skrattretande. Då borde väl RE 4 oxå vara rasistiskt då fienderna i RE4 var spanjorer eller hur de nu var. Trams! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Ja vilket jävla fjams säger jag bara, skrattretande. Då borde väl RE 4 oxå vara rasistiskt då fienderna i RE4 var spanjorer eller hur de nu var. Trams! Mjae, fast folk är så jävla dum i huvudet när det gäller racism! Vi tar t.ex. En svensk (vit) som dödar en afrikan (svart) = RASISTISKT En svensk (vit) som dödar en spanjor (vit) = inte rasistiskt! Det är just det att folk kopplar rascism till svart folk eftersom det är dom som blir mest utsatta när det gäller racism! Redigerad 17 juli, 2008 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Mjae, fast folk är så jävla dum i huvudet när det gäller racism! Vi tar t.ex. En svensk (vit) som dödar en afrikan (svart) = RASISTISKT En svensk (vit) som dödar en spanjor (vit) = inte rasistiskt! Det är just det att folk kopplar rascism till svart folk eftersom det är dom som blir mest utsatta när det gäller racism! Ett annat exempel.. En afrikan (svart) som dödar en svensk (vit) = inte rasistiskt. Gällande spelet så tror jag att det kommer kunna bli riktigt grymmt. Blir förmodligen ett köp från min sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
burken12 Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Jag tycker det är så fett löjligt,rasism om dem vill göra ett spel som utspelar sig i afrika så borde dem få göra det.Och ja,jag är "svartskalle". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 TGS Resident Evil 5 trailer 1 TGS Resident Evil 5 trailer 2 Och med de här så avslöjas nu också att Wesker är spelets skurk . Men gravstenen i slutet på andra trailern, betyder det att Jill Valentine är död? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 TGS Resident Evil 5 trailer 1 TGS Resident Evil 5 trailer 2 Och med de här så avslöjas nu också att Wesker är spelets skurk . Men gravstenen i slutet på andra trailern, betyder det att Jill Valentine är död? Längtar, Längtar, Längtar, Längtar, Längtar!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Första delen av Live-Action Webserien Viral Campaign inför realesen finns nu Online: Episode 1: Ceremony Hmm, verkar som att Webserien utspelar sig efter Resident Evil 5. Undrar varför. Det liksom spoilar ju lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Första delen av Live-Action Webserien Viral Campaign inför realesen finns nu Online: Episode 1: Ceremony Hmm, verkar som att Webserien utspelar sig efter Resident Evil 5. Undrar varför. Det liksom spoilar ju lite. jag är kär igen! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Jag måste säga att jag är otroligt besviken på att Capsom använder sig av samma animationer av fienderna när dem blir träffade av en kula som använder i RE4. RE5 är det spelet jag längtar efter mest (tätt följt av Killzone 2) men nu måste ju hålla med om att det är löjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Jag måste säga att jag är otroligt besviken på att Capsom använder sig av samma animationer av fienderna när dem blir träffade av en kula som använder i RE4. RE5 är det spelet jag längtar efter mest (tätt följt av Killzone 2) men nu måste ju hålla med om att det är löjligt. Kan du utveckla lite mer? Gärna lite exempel. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 (redigerad) Kan du utveckla lite mer? Gärna lite exempel. =) Du har spelat RE4 right?! När du sköt en fiende där så hade ju dem speciella animationer för att visa att dem blivit träffade, exakt samma animationer är det i RE5 och i denna generation av grym grafik och motion capture så passar inte (imo) den sortens animationer längre. Gå in på typ Gametrailers och kolla videos från RE4 och RE5 så kommer du se. Här är ett exepel på hur löjligt det ser ut 'Online Sheva Gameplay', tänk på att klippet heter "Online Sheva Gameplay" och att det är kanske därför dem reagerar så segt på att bli träffade men det är animationerna jag syftar på. BTW, såg du den otroligt löjliga backflip'en som Sheva gjorde nästan i slutet av klippet... Ridiculous! Redigerad 11 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Du har spelat RE4 right?! När du sköt en fiende där så hade ju dem speciella animationer för att visa att dem blivit träffade, exakt samma animationer är det i RE5 och i denna generation av grym grafik och motion capture så passar inte (imo) den sortens animationer längre. Gå in på typ Gametrailers och kolla videos från RE4 och RE5 så kommer du se. Här är ett exepel på hur löjligt det ser ut 'Online Sheva Gameplay', tänk på att klippet heter "Online Sheva Gameplay" och att det är kanske därför dem reagerar så segt på att bli träffade men det är animationerna jag syftar på. BTW, såg du den otroligt löjliga backflip'en som Sheva gjorde nästan i slutet av klippet... Ridiculous! Ja du har nog en poäng får jag medge. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 (redigerad) Ja du har nog en poäng får jag medge. =/ Det visste jag redan. Men det är alltid ett nöje att sänka folks syn på saker dem längtar efter och gillar, it's what i do Redigerad 11 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Det visste jag redan. Men det är alltid ett nöje att sänka folks syn på saker dem längtar efter och gillar, it's what i do Haha ja det kan jag tänka mig... xD Men jag kommer ändå att köpa det. Är du snäll så kan du får spela med mig när det släpps. =) Man skall ju kunna spela spelet ihopa. Fett najjs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Ärligt talat, jag tror inte du kommer tänka så mycket på animationerna när du har 3500 kenyanska springande Blade 2-liknande zombies efter dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Första delen av Live-Action Webserien Viral Campaign inför realesen finns nu Online: Episode 1: Ceremony Hmm, verkar som att Webserien utspelar sig efter Resident Evil 5. Undrar varför. Det liksom spoilar ju lite. Episode 2: Date Undrar om detta är något som kommer spelas vidare på senare eller bara för promotion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 Drar upp denna tråd igen. Inte så länge kvar nu! Spelade igenom demot idag och kan säga redan nu att det här ska köpas! Riktigt kul co-op spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts